Dziennik Ustaw 2000 Nr 55 poz. 662 - Szczegółowe zasady i formy współdziałania administracji publicznej z innymi podmiotami oraz wzory ofert, umów i sprawozdań z realizacji zadań pomocy społecznej


ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

z dnia 30 czerwca 2000 r.

w sprawie szczegółowych zasad i form współdziałania administracji publicznej z innymi podmiotami oraz wzorów ofert, umów i sprawozdań z realizacji zadań pomocy społecznej.

(Dz. U. z dnia 17 lipca 2000 r.)


Na podstawie art. 12a ust. 2 ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 1998 r. Nr 64, poz. 414, Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1118 i 1126, z 1999 r. Nr 20, poz. 170, Nr 79, poz. 885 i Nr 90, poz. 1001 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 19, poz. 238) zarządza się, co następuje:


§ 1. Rozporządzenie reguluje:
  1)   szczegółowe zasady i formy współdziałania organów administracji rządowej i organów jednostek samorządu terytorialnego z podmiotami, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej, zwanej dalej "ustawą", w zakresie realizacji zadań pomocy społecznej,
  2)   wzory ofert, umów oraz sprawozdań z realizacji zadań administracji rządowej lub jednostek samorządu terytorialnego wykonywanych przez podmioty, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy.

§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
  1)   zadaniach - należy przez to rozumieć zadania z zakresu pomocy społecznej określone w ustawie,
  2)   podmiocie zlecającym zadanie - należy przez to rozumieć organ administracji rządowej lub jednostkę samorządu terytorialnego, która zgodnie z ustawą może zlecać wykonanie zadań w drodze umowy organizacjom społecznym, Kościołowi Katolickiemu i innym kościołom, związkom wyznaniowym, fundacjom, stowarzyszeniom, pracodawcom, osobom fizycznym i prawnym,
  3)   podmiocie - należy przez to rozumieć: organizację społeczną, Kościół Katolicki i inny kościół, związek wyznaniowy, fundację, stowarzyszenie, pracodawcę, osobę fizyczną i prawną.

§ 3. 1. Podmioty wspólnie z podmiotami zlecającymi zadania uczestniczą w określaniu potrzeb, definiowaniu zadań przeznaczonych do realizacji oraz ocenie ich wykonania na zasadach partnerstwa i jawności. Uczestnictwo to realizowane jest w szczególności przez:
  1)   wzajemne udostępnianie informacji pozwalających na ocenę problemów wymagających podjęcia działań pomocy społecznej,
  2)   wzajemne informowanie się o kosztach prowadzenia poszczególnych rodzajów działalności umożliwiających ich porównywalność w różnych typach podmiotów,
  3)   konsultowanie projektów podstawowych rozstrzygnięć w dziedzinach dotyczących ich statutowego obszaru zainteresowania oraz projektowanych działań,
  4)   tworzenie warunków dla partnerskiego określania i wdrażania lokalnych lub ponadlokalnych programów,
  5)   wspólną ocenę efektywności, profesjonalizmu podjętych i zrealizowanych działań,
  6)   współtworzenie i wdrażanie standardów dla poszczególnych typów usług socjalnych i używanie ich do oceny pracy poszczególnych podmiotów,
  7)   tworzenie przez podmioty zlecające zadania warunków do podnoszenia umiejętności niezbędnych do realizacji zadań przez podmioty, w tym m.in. przez uczestniczenie przedstawicieli tych podmiotów w szkoleniach organizowanych dla pracowników podmiotów zlecających zadanie, zgodnie z ustaleniami stron.
2. Uczestnictwo, o którym mowa w ust. 1, realizowane jest przez podmioty określone w § 2 pkt 2 i 3, także przez:
  1)   określanie i współudział w rozwiązywaniu problemów społecznych o zasięgu ponadregionalnym, uczestnictwo przedstawicieli podmiotów w Radzie Pomocy Społecznej,
  2)   merytoryczną współpracę i doradztwo w zakresie nadzoru oraz oceny stanu i efektywności pomocy społecznej,
  3)   udział w identyfikowaniu problemów społecznych oraz uczestnictwo w tworzeniu i ocenie strategii województwa w zakresie polityki społecznej,
  4)   udział w identyfikowaniu problemów społecznych oraz w opracowywaniu lokalnych programów pomocy społecznej.

§ 4. Podmiot zlecający zadanie może wykonywać wybrane zadania przy pomocy podmiotów, przez zlecanie im realizacji tych zadań, z uwzględnieniem zasad pomocniczości, efektywności i równego dostępu do środków publicznych.

§ 5. Podmioty zlecające zadanie udzielają dotacji na finansowanie lub dofinansowanie działań podmiotów w zakresie pomocy społecznej, stosownie do ustalonych priorytetów oraz znajdujących się w ich dyspozycji środków finansowych, w szczególności:
  1)   Minister Pracy i Polityki Społecznej - na zadania zawarte w przyjętych przez resort kierunkach działań w danym roku,
  2)   wojewodowie - na zadania w zakresie oceny stanu, efektywności, a także koordynacji niektórych działań,
  3)   marszałkowie - na zadania ujęte w opracowywanych i wdrażanych programach celowych,
  4)   starostowie - na zadania w ramach programów rozwiązywania problemów społecznych,
  5)   prezydenci, burmistrzowie i wójtowie - na realizację zadań w ramach lokalnych programów.

§ 6. 1. Podmiot zlecający zadanie, planując jego realizację z udziałem podmiotu, ogłasza, ze stosownym wyprzedzeniem, informację o rodzaju zadania, wysokości środków finansowych przeznaczonych na to zadanie oraz o szczegółowych procedurach ich rozdysponowania w celu umożliwienia równego dostępu oraz właściwego przygotowania działań przez wszystkie podmioty zainteresowane podjęciem współpracy.
2. Informację o możliwości składania ofert na realizację zadania, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się w dzienniku o zasięgu krajowym (wojewódzkim) lub lokalnym, wybranym przez podmiot zlecający zadanie, z uwzględnieniem terytorialnego i środowiskowego zakresu rozpowszechniania tego dziennika, jak również na tablicy ogłoszeń w siedzibie podmiotu zlecającego zadanie lub w inny sposób zapewniający dostęp do informacji przez zainteresowanych potencjalnych oferentów, w tym, w miarę możliwości, z użyciem powszechnie dostępnych elektronicznych sieci informacyjnych.
3. Informacja, o której mowa w ust. 2, określa terminy i warunki realizacji zadania, termin składania ofert oraz termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru.
4. Podmiot zlecający zadania podaje do publicznej wiadomości informacje o zrealizowanych zadaniach i związanych z tym kosztach, ze szczególnym uwzględnieniem dotacji przekazanych podmiotom.

§ 7. Podmiot z własnej inicjatywy może wystąpić z ofertą realizacji zadania.

§ 8. 1. Oferta podmiotu powinna zawierać w szczególności:
  1)   szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,
  2)   termin i miejsce realizacji zadania,
  3)   kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania, uwzględniającą udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych,
  4)   informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych, wskazujących na możliwość wykonania zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania od innych podmiotów i instytucji,
  5)   deklarację o zamiarze osiągania lub nieosiągania zysku przy realizacji określonego zadania.
2. Podmiot zlecający zadanie może uzależnić rozpatrzenie oferty od złożenia, w określonym przez siebie terminie, dodatkowych informacji lub dokumentów, dostępnych podmiotowi.
3. Wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 9. Warunkiem rozpatrzenia oferty o dotację jest w szczególności:
  1)   zamieszczenie w formularzu oferty o dotację precyzyjnie sporządzonego opisu planowanego działania polegającego na świadczeniu określonych usług socjalnych,
  2)   przedstawienie aktualnego wyciągu z rejestru sądowego,
  3)   przedstawienie sprawozdania finansowego i merytorycznego z działalności podmiotu za ubiegły rok lub - w wypadku dotychczasowej krótszej działalności - za miniony okres.

§ 10. Przy rozpatrywaniu ofert dotyczących realizacji zadania uwzględnia się w szczególności:
  1)   znaczenie zadania dla realizowanych kierunków i celów,
  2)   ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot, przy uwzględnieniu podanych informacji,
  3)   innowacyjność proponowanych rozwiązań,
  4)   ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania, oraz udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych,
  5)   analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków,
  6)   wysokość środków publicznych, które są przeznaczone na realizację zadania.

§ 11. 1. Podmiot zlecający zadanie może wyznaczyć działające w jego imieniu osoby upoważnione do przyjmowania składanych ofert oraz powołać zespół osób opiniujących złożone oferty w celu przedłożenia propozycji wyboru oferty (ofert), na którą proponuje się udzielenie dotacji.
2. W zespole osób opiniujących powinni uczestniczyć w szczególności:
  1)   upoważnieni przedstawiciele podmiotu zlecającego zadanie,
  2)   specjalista z zakresu pomocy społecznej,
  3)   przedstawiciel reprezentujący podmiot,
  4)   radny organu jednostki samorządu terytorialnego zlecającego zadanie, uczestniczący w pracach odpowiedniej komisji tego organu,
  5)   przedstawiciel właściwej merytorycznie komórki bądź jednostki organizacyjnej podmiotu zlecającego zadanie.
3. Osoba uczestnicząca w opiniowaniu, będąca przedstawicielem podmiotu, który wystąpił o dotację, nie bierze udziału w rozpatrywaniu oferty tego podmiotu.
4. Oferty sporządzone wadliwie bądź niekompletne co do wymaganego zestawu dokumentów lub informacji nie mogą być rozpatrywane ze względów formalnych.
5. Wyniki dokonanego wyboru ofert oraz warunki ich realizacji są podawane do wiadomości publicznej.

§ 12. W terminie do 30 dni po złożeniu oferty podmiot zlecający zadanie informuje podmiot składający ofertę o sposobie, w jaki powinna ona być zrealizowana.

§ 13. 1. Podstawą do uruchomienia przyznanej dotacji jest zawarcie umowy pomiędzy podmiotem zlecającym zadanie a podmiotem.
2. Podmiot zlecający zadanie dokonuje, zgodnie z zawartą umową, okresowej oceny realizacji zadania, a w szczególności:
  1)   stanu realizacji umowy,
  2)   efektywności i jakości wykonania,
  3)   prawidłowości wykorzystania środków otrzymanych na realizację zadania,
  4)   właściwego prowadzenia dokumentacji, przewidzianej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.
3. Ocena dokonywana jest na podstawie określonych w umowie dokumentów i wyjaśnień przekazywanych przez podmiot, jak również, w miarę potrzeby, na podstawie ustaleń kontroli przeprowadzonej przez podmiot zlecający zadanie.
4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 14. 1. Okresem sprawozdawczym jest rok budżetowy.
2. W przypadku zawarcia umowy na okres krótszy niż rok, okresem sprawozdawczym jest okres, na który umowa została zawarta.
3. Sprawozdanie z wykonania zadania określonego w umowie powinno zostać sporządzone, z zastrzeżeniem ust. 4, w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.
4. Jeżeli umowa jest zawarta na czas dłuższy niż okres sprawozdawczy lub też jest wykonywana przez okres dłuższy niż okres sprawozdawczy, podmiot przedstawia podmiotowi zlecającemu zadanie sprawozdanie z wykonania zadania w terminie 30 dni po upływie każdego roku budżetowego oraz w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.
5. Wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.

§ 15. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

                         Wzór

........................       ................................
(pieczęć podmiotu)            (data i miejsce złożenia oferty)

OFERTA PODMIOTU O PRZYZNANIE DOTACJI ZE ŚRODKÓW
             ....................................
                (nazwa podmiotu zlecającego)
                         NA ZADANIE
                  .........................
                       (nazwa zadania)
         w okresie od ............. do ............

1. Dane na temat podmiotu ubiegającego się o dotację

1) pełna nazwa podmiotu .......................................
  (imię i nazwisko w przypadku osoby fizycznej)
2) status prawny ..............................................
3) data powstania .............................................
4) misja, cele statutowe:
 
 
 
 
 
 
 
 
5) dokładny adres: ....................... ul. ................
  gmina .......... powiat .......... województwo .............
6) tel. ....................... fax ...........................
  e-mail: ..................... http:// ......................
7) nazwa banku i numer rachunku ...............................
  ............................................................
8) nazwiska i imiona oraz funkcje osób statutowo upoważnionych
  do reprezentowania podmiotu w kontaktach zewnętrznych i
  posiadających zdolność do podejmowania zobowiązań
  finansowych w imieniu podmiotu (zawierania umów)
  ............................................................
  ............................................................
9) nazwa, adres i telefon kontaktowy placówki bezpośrednio
  wykonującej zadanie, na które podmiot pragnie uzyskać
  dotację ....................................................
  ............................................................
10) osoba upoważniona do składania ewentualnych wyjaśnień i
   uzupełnień dotyczących oferty (imię i nazwisko oraz nr
   telefonu kontaktowego) ....................................
   ...........................................................

II. Opis zadania

1. Nazwa zadania
 
 
 
 
2. Cel zadania
 
 
 
 
 
 
3. Opis, diagnoza problemu społecznego, którego dotyczy zadanie
 
 
 
 
 
 
 
 
4. Opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5. Sposób rekrutacji uczestników (liczebność i charakterystyka
  ze względu na istotne dla zadania cechy, np. wiek, płeć,
  miejsce zamieszkania, status materialny)
 
 
 
 
 
 
6. Zakładane rezultaty realizacji zadania
 
 
 
 
 
 
7. Partnerzy w realizacji zadania (ze szczególnym
  uwzględnieniem organów administracji publicznej)
 
 
 
 
 
 
8. Posiadane zasoby [kadrowe (z opisem kwalifikacji), lokalowe,
  finansowe i inne] - ważne z punktu widzenia realizacji
  zadania
 
 
 
 
 
 
9. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań podobnego
  typu
 
 
 
 
 
 
10. Informacje na temat dotychczasowych zadań realizowanych we
   współpracy z administracją publiczną
 
 
 
 
 
 
III. Inne wybrane informacje dotyczące zadania

Adresaci działań przy realizacji zadania - należy oznaczyć nie
więcej niż 3 najważniejsze grupy adresatów działań
 
  [ ] Bezdomni[ ] Kombatanci
  [ ] Osoby skrajnie ubogie[ ] Osoby starsze, seniorzy
  [ ] Niepełnosprawni i chorzy[ ] Uchodźcy
  [ ] Bezrobotni
[ ] Osoby i rodziny w sytuacji
   kryzysowej
  [ ] Samotnie wychowujący dzieci[ ] Ofiary przemocy w rodzinie
  [ ] Dzieci i młodzież ze
      środowisk niewydolnych
      wychowawczo
[ ] Organizacje i instytucje
   działające na polu pomocy
   społecznej
  [ ] Uzależnieni od alkoholu lub
      narkotyków
[ ] Inne ..........................
Typ działań - należy oznaczyć nie więcej niż 3 najważniejsze typy działań przy realizacji zadania
  [ ] Pomoc finansowa[ ] Pielęgnacja
  [ ] Pomoc rzeczowa[ ] Praca socjalna
  [ ] Pomoc żywnościowa, w tym
      wydawanie posiłków
[ ] Animowanie działań
   samopomocowych
  [ ] Usługi opiekuńcze - pomoc w
      załatwianiu formalności,
      sprawunków, przygotowywaniu
      posiłków itp.
[ ] Opieka pozaszkolna nad dziećmi
  [ ] Pomoc poradniczo-informacyjna
[ ] Szkolenia dla kadry pomocy
   społecznej
  [ ] Szkolenia dla podopiecznych
      lub ich opiekunów
[ ] Zbieranie i przetwarzanie
   informacji ważnych dla
   funkcjonowania pomocy społecznej
  [ ] Terapia / rehabilitacja
[ ] Finansowanie działań innych
   organizacji i instytucji
  [ ] Opieka stacjonarna
[ ] Specjalistyczne usługi
   opiekuńcze
  [ ] Opieka półstacjonarna
      (dzienna)
[ ] Inne ...........................
  [ ] Mieszkania chronione 
 
Liczbowe określenia skali działań przy realizacji zadania
(prosimy użyć miar adekwatnych dla danego typu zadania, np.
liczba podopiecznych, liczba rodzin objętych programem, liczba
porad udzielonych tygodniowo)
 
 
 
 
Ogólna liczba osób pracujących przy realizacji zadania (w
przeliczeniu na pełne etaty): [       ]

 w tym wolontariusze (w przeliczeniu na pełne etaty): [     ]

Opis bazy lokalowej (wyłącznie dla placówek opieki
stacjonarnej, dziennej oraz noclegowni)*
___________________________________________________________________________
Rodzaj obiektu ................................................
...............................................................
Powierzchnia użytkowa (m2) [        ] Stosunek własności /
warunki dzierżawy .............................
Liczba miejsc w obiekcie i ich podział ze względu na typy podopiecznych
 
 
 
 
 
Stan techniczny i wyposażenie obiektu istotne z punktu widzenia
realizacji zadania
 
 
 
 
 
 
 
Ogólny koszt utrzymania obiektu w przeliczeniu na 1 osobę
miesięcznie:[        ]

IV. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania

Całkowity koszt (w zł)                            [          ]
   w tym wnioskowana wielkość dotacji (w zł)     [          ]
   w tym wielkość środków własnych (w zł)        [          ]

Kosztorys ze względu na typ kosztów
 
 
Lp.
 
Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacji
 
Koszt (w zł)
W tym z wnioskowanej dotacji (w zł)W tym ze środków własnych (w zł)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    
       Ogółem:   
 
Kosztorys ze względu na źródło finansowania
 
Źródło%
Wnioskowana kwota dotacji  
Finanse własne  
Ewentualne wpłaty i opłaty uczestników projektu - z jakiego tytułu?
 
 
 
 
 
  
Inni sponsorzy publiczni - jacy?
 
 
 
 
 
  
Inni sponsorzy prywatni - jacy?
 
 
 
 
 
  
Ogółem 100%
 
Ewentualne uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu
...............................................................
...............................................................
...............................................................

Ewentualny pozafinansowy wkład własny podmiotu w realizację
zadania (np. praca wolontariuszy) .............................
...............................................................
...............................................................
...............................................................

Dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy ...................
...............................................................
...............................................................
...............................................................

(pieczęć podmiotu)     ........................................
                         (podpis prezesa lub innej osoby
                        upoważnionej do składania oświadczeń
                             woli w imieniu podmiotu)

Załączniki i ewentualne referencje:
1. Aktualny wyciąg z rejestru (ważny do 3 miesięcy od daty
  uzyskania)
2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok
3. .....................................................
4. .....................................................
5. .....................................................
 
Poświadczenie złożenia oferty
 
 
 
 
 
 
 
 
Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
_________
* W przypadku prowadzenia przez podmiot kilku różnych placówek,
 wniosek o dotację należy wypełnić odrębnie dla każdej
 placówki.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

                             Wzór

UMOWA NR ..........

zawarta w dniu .............. r. w ............. .............,
pomiędzy .....................................................,
zwanym dalej Zleceniodawcą, reprezentowanym przez .............
...............................................................
a Podmiotem ...................................................
...............................................................
z siedzibą w .................................................,
zwanym dalej Podmiotem, reprezentowanym przez .................
...............................................................
...............................................................

   § 1. 1. Zleceniodawca zleca Podmiotowi realizację zadań w
zakresie pomocy społecznej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia
29 listopada 1990 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 1998 r. Nr
64, poz. 414 z późn. zm.), polegających na świadczeniu na rzecz
osób wymienionych w art. 3 ustawy usług socjalnych, mających na
celu (wymienić cele zadania zawarte w ofercie):
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................

   2. Na realizację wyżej wymienionego zadania Zleceniodawca
udziela dotacji w wysokości ...................................
...............................................................
(słownie) .....................................................
...............................................................

   3. Termin realizacji zadania, o którym mowa w ust. 1,
ustala się:
od dnia podpisania umowy do dnia ..............................

   4. Placówką upoważnioną przez Podmiot do bezpośredniego
wykonywania powyższego zadania jest ...........................
...............................................................

   5. Przyznane środki finansowe w wysokości .................
(słownie) .....................................................
zostaną przekazane na konto nr ................................
...............................................................
w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy.

lub

   5. Przyznane środki finansowe w wysokości .................
(słownie) .....................................................
zostaną przekazane na konto nr ................................
...............................................................
w następujący sposób:
   I transza w wysokości .......... słownie ..................
   ...........................................................
   do dnia ...................................................
   II transza w wysokości .......... słownie .................
   ...........................................................
   do dnia ...................................................
   III transza w wysokości .......... słownie ................
   ...........................................................
   do dnia ...................................................

   § 2. Podmiot zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych
środków finansowych zgodnie z celem, na jaki je uzyskał, i na
warunkach określonych umową. Dotyczy to także ewentualnych
przychodów uzyskanych przy realizacji umowy, których nie można
było przewidzieć przy kalkulowaniu wielkości dotacji, oraz
odsetek bankowych od przekazanych przez Zleceniodawcę środków,
które należy wykorzystać wyłącznie na realizację zadania
określonego w § 1 ust. 1.

   § 3. 1. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno
zostać sporządzone przez Podmiot na formularzu przekazanym
przez Zleceniodawcę i dostarczone Zleceniodawcy do
zaakceptowania w terminie 30 dni po upływie terminu określonego
w § 1 ust. 3.
   2. Sprawozdanie częściowe z wykonania zadania powinno
zostać sporządzone przez Podmiot na formularzu przekazanym
przez Zleceniodawcę i dostarczone w terminie 30 dni po upływie
roku budżetowego.
   3. Przyznane środki finansowe, określone w § 1 ust. 5 i w §
2, Podmiot zobowiązany jest wykorzystać do dnia ...............
........... Środki finansowe nie wykorzystane do tego terminu
Podmiot zobowiązany jest zwrócić w terminie do dnia ...........
................ na konto Zleceniodawcy .......................
...............................................................
   4. Do zamówień na dostawy, wykonywanie usług i robót
budowlanych, opłacanych ze środków pochodzących z dotacji,
stosuje się przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.

   § 4. Kontrola prawidłowości wykonywania zleconego zadania,
w tym wydatkowania przekazanych środków finansowych, polega na
przeprowadzaniu przez upoważnionych pracowników Zleceniodawcy,
w każdym czasie i miejscu, kontroli dokumentacji dostarczonej
lub udostępnionej przez Podmiot.

   § 5. Podmiot obowiązany jest do udzielania ustnie lub na
piśmie, w zależności od żądania kontrolującego i w terminie
przez niego określonym, wyjaśnień i informacji dotyczących
realizacji zleconego zadania.

   § 6. Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia stron
za miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku wystąpienia
okoliczności, za które strony nie ponoszą odpowiedzialności, a
które uniemożliwiają wykonywanie umowy. Skutki finansowe i
ewentualny zwrot środków finansowych strony określą w
sporządzonym na tę okoliczność protokole.

   § 7. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze
skutkiem natychmiastowym w przypadku wykorzystywania udzielonej
dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, nieterminowego lub
nienależytego wykonywania umowy, a w szczególności zmniejszenia
zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na
podstawie wyników kontroli oraz oceny realizacji wniosków i
zaleceń pokontrolnych. Wypowiadając umowę, Zleceniodawca
określi kwotę dotacji wykorzystanej niezgodnie z
przeznaczeniem, wraz z ustawowymi odsetkami, termin jej zwrotu
oraz nazwę i numer konta, na które należy dokonać wpłaty.

   § 8. Wygaśnięcie umowy nastąpi z chwilą zaakceptowania
przez Zleceniodawcę sprawozdania, o którym mowa w § 3 ust. 1.

   § 9. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy
pisemnej pod rygorem nieważności.

   § 10. W zakresie nie uregulowanym umową stosuje się
przepisy Kodeksu cywilnego.

   § 11. Ewentualne spory, powstałe na tle wykonania
niniejszej umowy, strony poddają rozstrzygnięciu właściwemu, ze
względu na siedzibę Zleceniodawcy, sądowi powszechnemu.

   § 12. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch
jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

  Podmiot:                                     Zleceniodawca:
...............                                ................

ZAŁĄCZNIK Nr 3

                            Wzór

SPRAWOZDANIE (CZĘŚCIOWE / KOŃCOWE)1

                    z wykonania zadania
                 .........................
                      (nazwa zadania)
          w okresie od ........... do ..............,
        określonego w umowie nr ........................,
              zawartej w dniu ..................,
pomiędzy ............................ a .....................
         (nazwa podmiotu zlecającego)     (nazwa podmiotu)

                                   Data złożenia sprawozdania:

Część I. Sprawozdanie merytoryczne

1. W jakim stopniu planowane cele zostały zrealizowane
 
 
 
 
 
 
 
 
2. Opis zrealizowanych zadań (zgodnie z porządkiem zawartym w
  ofercie podmiotu i umowie)2.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Informacje o uczestnikach (liczebność i charakterystyka ze
  względu na istotne dla realizacji zadania cechy, np. wiek,
  płeć, miejsce zamieszkania, status materialny)
 
 
 
 
 
 
 
4. Wymierne rezultaty realizacji zadania (zgodnie z informacją
  zawartą w ofercie podmiotu)
 
 
 
 
 
 
 
5. Rola partnerów w realizacji zadania (ze szczególnym
  uwzględnieniem organów administracji publicznej)
 
 
 
 
 
 
 
Część II. Sprawozdanie finansowe

A. Informacja o wydatkach przy realizacji zadania

Całkowity koszt w okresie sprawozdawczym (w zł)      [     ]
   w tym koszty pokryte z uzyskanej dotacji (w zł)  [     ]
   w tym środki własne (oferta)                     [     ]

1. Kosztorys ze względu na typ kosztów (w zł)
 
Lp.Rodzaj kosztów i sposób ich kalkulacjiCałość zadaniaPoprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)Bieżący okres sprawozdawczy
  koszt całkowityw tym z dotacji
koszt
całkowity
w tym z dotacjikoszt całkowityw tym z dotacji
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
       
Łącznie      
 
2. Kosztorys ze względu na źródło finansowania
 
 
Źródło
Całość zadaniaPoprzednie okresy sprawozdawcze (narastająco)Bieżący okres sprawozdawczy
 %%%
Koszty pokryte z dotacji      
Finanse własne      
Wpłaty i opłaty uczestników projektu - z jakiego tytułu?
 
 
 
 
      
Inni sponsorzy publiczni - jacy?
 
 
 
 
      
Inni sponsorzy prywatni - jacy?
 
 
 
 
 
 
      
Ogółem: 100% 100% 100%
 
Ewentualne uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji
budżetu:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................

B. Zestawienie rachunków3
 
 
Lp.
 
Numer
dokumentu
księgowego
 
Numer
pozycji
kosztorysu
 
Data
 
Nazwa wydatku
 
Kwota (w zł)
W tym ze środków pochodzących z dotacji
(w zł)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
      
Łącznie  
 
C. Podsumowanie realizacji budżetu

Kwota dotacji określona w umowie            [        ]
Dotychczas przekazana łączna kwota dotacji  [        ]
Dotychczas poniesione łączne wydatki
pokrywane z dotacji                         [        ]
Uwagi dotyczące wzajemnych zobowiązań4

Część III. Dodatkowe informacje

Załączniki:5
1. ............................................................
2. ............................................................
3. ............................................................
4. ............................................................
5. ............................................................

(pieczęć podmiotu)       ......................................
                             (podpis prezesa lub innej osoby
                         upoważnionej do składania oświadczeń
                                  woli w imieniu podmiotu)
 
Informacje dodatkowe
 
  Sprawozdania składać należy osobiście lub nadsyłać listem
poleconym w przewidzianym w umowie o dotację terminie na adres
podmiotu zlecającego zadanie.
 
Poświadczenie złożenia sprawozdania
 
 
 
 
 
 
 
Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
_______________
1 Sprawozdanie częściowe i końcowe sporządzać należy w okresach
 określonych w umowie.
2 Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych
 działaniach zgodnie z ich układem zawartym w ofercie, która
 był podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest
 uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres, w jakim
 zostały zrealizowane, i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw
 w ich realizacji, zarówno jeśli idzie o ich zakres, jak i
 harmonogram realizacji.
3 Do sprawozdania załączyć należy spis wszystkich rachunków,
 które opłacone zostały w całości lub w części ze środków
 pochodzących z dotacji. Spis zawierać powinien: nr rachunku,
 datę jego wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i
 wskazanie, w jakiej części pokryta ona została z dotacji,
 oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Wymagane jest, aby
 każdy z rachunków opłaconych z otrzymanej dotacji opatrzony
 był na odwrocie pieczęcią podmiotu oraz sporządzonym w sposób
 trwały opisem zawierającym informacje: z jakich środków
 wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było
 przeznaczenie zakupionego towaru, usług lub innego rodzaju
 opłaconej należności. Informacja ta powinna być podpisana
 przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń
 finansowych podmiotu. Do sprawozdania nie należy załączać
 faktur ani rachunków, lecz przechowywać je starannie i
 udostępnić podczas przeprowadzanych ewentualnie czynności
 kontrolnych.
4 Wielkość kolejnej transzy dotacji lub ewentualna kwota
 podlegająca zwrotowi na rzecz podmiotu zlecającego po
 zakończeniu zadania.
5 Do niniejszego sprawozdania załączyć należy dodatkowe
 materiały mogące dokumentować działania przy realizacji
 zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w
 ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji).

Pozycje

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291, 1292, 1293, 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302, 1303, 1304, 1305, 1306, 1307, 1308, 1309, 1310, 1311, 1312, 1313, 1314, 1315, 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322, 1323, 1324, 1325, 1326, 1327, 1328, 1329, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345, 1346

Polecamy

Poszukując najlepszego prawnika na dolnym śląsku pamiętajmy że tylko prawnik Wrocław oferuje najtańsze usługi prawnicze w tej części kraju. Planujesz remont? Poszukujesz projektanta domu? Najlepsi fachowcy pomogą Ci w każdej pracy budowlanej – kwiaty na telefon Wrocław – najtaniej zakupisz w kwiaciarni Margarita we Wrocławiu przy ul. Orląt Lwowskich. Kiedy zdaży Ci się stłuczka lub kiedy Twój samochód odmówi Ci posłuszeństwa - znajdź najlepszą firmę holowniczą dzięki serwisowi o tematyce "pomoc drogowa". Polecamy równierz.
Wszelkie prawa zastrzeżone, © ZnanyPrawnik 2025
Dodaj do ulubionych Mapa strony Polityka prywatności Regulamin Reklama Współpraca Kontakt