Dziennik Ustaw 2018 poz. 327 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych

DZIENNIK USTAW

RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Warszawa, dnia 8 lutego 2018 r.

Poz. 327

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 31 stycznia 2018 r.

w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych

Na podstawie art. 25ga ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2117 i 2361) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:

1)    sposób prowadzenia krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR), zwanego dalej „rejestrem NVR”, w tym sposób rezerwacji i nadawania europejskiego numeru pojazdu (EVN), wprowadzania zmian danych rejestrowych oraz sposób wykreślania pojazdu kolejowego z tego rejestru;

2)    zakres danych gromadzonych w rejestrze NVR oraz jego opis funkcjonalny i techniczny, w tym opis formatu danych oraz wymagania w zakresie jego funkcjonowania;

3)    wzór wniosku związanego z rejestracją pojazdu kolejowego w rejestrze NVR;

4)    wzór raportu z:

a)    rezerwacji europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. a ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, zwanej dalej „ustawą”,

b)    nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. b ustawy,

c)    wprowadzenia zmian danych rejestrowych w przypadku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy,

d)    wycofania z eksploatacji pojazdu kolejowego w przypadku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy,

e)    rejestracji pojazdu kolejowego w przypadku ustania przyczyn, o których mowa w art. 23a ust. 1 pkt 3 ustawy.

§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

1)    identyfikator pojazdu kolejowego - oznakowanie umieszczone na pojeździe kolejowym zawierające: identyfikator literowy państwa rejestracji pojazdu kolejowego, identyfikator literowy dysponenta (VKM), europejski numer pojazdu (EVN), oznaczenie literowe charakterystyki technicznej oraz literowe oznaczenie zdolności pojazdu do interopera-cyjności, z wyjątkami określonymi w przepisach wydanych na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy;

2)    oznaczenie literowe charakterystyki technicznej - zestaw dużych i małych liter, określających rodzaj i przeznaczenie pojazdu kolejowego oraz jego cechy konstrukcyjne i eksploatacyjne;

3)    literowe oznaczenie zdolności pojazdu do interoperacyjności - symbol literowy, potwierdzający spełnienie przez pojazd kolejowy określonych wymagań, koniecznych do poruszania się w komunikacji międzynarodowej;

Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. poz. 101 i 176).

4)    numer seryjny - grupę trzech lub czterech cyfr w europejskim numerze pojazdu (EVN), określającą kolejny numer pojazdu kolejowego w danym zakresie parametrów techniczno-eksploatacyjnych;

5)    cyfra kontrolna - dwunastą cyfrę europejskiego numeru pojazdu (EVN), służącą do szybkiej kontroli prawidłowości jego zapisu;

6)    europejski scentralizowany wirtualny rejestr pojazdów kolejowych (EC VVR) - system teleinformatyczny zarządzany przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej, zwaną dalej „ERA”, umożliwiający dostęp do danych znajdujących się w rejestrach NVR, prowadzonych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

§ 3. 1. W rejestrze NVR prowadzonym przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej „Prezesem UTK”, wpisuje się wagony towarowe, wagony pasażerskie, pojazdy trakcyjne i kolejowe pojazdy specjalne, z wyjątkiem pojazdów:

1)    metra;

2)    kolejowych poruszających się wyłącznie po bocznicy kolejowej;

3)    kolei wąskotorowej;

4)    zabytkowych używanych jako nieruchomy eksponat;

5)    specjalnych poruszających się wyłącznie po torze zamkniętym lub transportowanych na innych pojazdach;

6)    kolejowych poruszających się wyłącznie po sieciach kolejowych, które są funkcjonalnie wyodrębnione z systemu kolei i przeznaczone tylko na potrzeby pasażerskich przewozów lokalnych, oraz miejskich lub podmiejskich;

7)    kolejowych poruszających się wyłącznie po infrastrukturze kolejowej należącej do zarządców prywatnej infrastruktury kolejowej, na ich użytek w ramach własnej działalności w zakresie transportu towarów;

8)    kolejowych przeznaczonych wyłącznie do użytku lokalnego lub turystycznego oraz pojazdów historycznych nieporu-szających się po sieci kolejowej.

2.    Rejestr NVR jest prowadzony w określonym przez Prezesa UTK systemie teleinformatycznym.

3.    Rejestr NVR umożliwia wymianę informacji z europejskim scentralizowanym wirtualnym rejestrem pojazdów kolejowych (EC VVR) za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

4.    Zakres danych gromadzonych w rejestrze NVR oraz jego opis funkcjonalny i techniczny, w tym opis formatu danych oraz wymagania dotyczące jego funkcjonowania, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

§ 4. Do celów rezerwacji i nadawania europejskiego numeru pojazdu (EVN), rejestracji pojazdów kolejowych w rejestrze NVR, a także wprowadzania zmian danych rejestrowych w zakresie zmiany europejskiego numeru pojazdu (EVN) stosuje się sposób oznakowania pojazdów kolejowych określony w przepisach wydanych na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy.

§ 5. Wzór wniosku o:

1)    nadanie europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego dopuszczonego po raz pierwszy do eksploatacji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

2)    wprowadzenie zmiany danych rejestrowych w rejestrze NVR dla pojazdu kolejowego w nim zarejestrowanego,

3)    wycofanie z eksploatacji pojazdu kolejowego zarejestrowanego w rejestrze NVR

- stanowi standardowy formularz wniosku o rejestrację pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 6. 1. Prezes UTK rezerwuje europejski numer pojazdu (EVN) na podstawie dokumentów załączonych do wniosku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. a ustawy.

2. Do wniosku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. a ustawy, załącza się dokumenty:

1)    potwierdzające prawo do dysponowania pojazdem kolejowym;

2)    określające dane charakterystyki technicznej pojazdu kolejowego niezbędne do prawidłowego nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN), o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy.

3.    Wraz z wnioskiem przedkłada się następujące dane identyfikujące pojazd kolejowy:

1)    numer fabryczny pojazdu kolejowego;

2)    typ pojazdu kolejowego;

3)    oznaczenie literowe charakterystyki technicznej pojazdu kolejowego, z wyłączeniem kolejowych pojazdów trakcyjnych i specjalnych;

4)    dla wagonów pasażerskich - 8 pierwszych cyfr projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN);

5)    dla wagonów towarowych - 4 pierwsze cyfry projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN);

6)    dla kolejowych pojazdów trakcyjnych - 7 pierwszych cyfr projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN);

7)    dla kolejowych pojazdów specjalnych - 8 pierwszych cyfr projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN).

4.    Prezes UTK:

1)    uzgadnia dane, o których mowa w ust. 3 pkt 3-7, określa pozostałe cyfry europejskiego numeru pojazdu (EVN), w tym numer seryjny i cyfrę kontrolną, i wydaje raport z rezerwacji europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego, którego wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia;

2)    rezerwuje europejski numeru pojazdu (EVN) na czas określony, nieprzekraczający 12 miesięcy od daty doręczenia raportu, o którym mowa w pkt 1;

3)    rezerwuje europejski numeru pojazdu (EVN) na czas określony przekraczający 12 miesięcy, jeżeli wynika to z uzasadnionych potrzeb wnioskodawcy związanych ze sposobem lub harmonogramem realizacji dostaw pojazdów kolejowych.

§ 7. 1. W celu rejestracji pojazdu kolejowego przed złożeniem wniosku o nadanie europejskiego numeru pojazdu (EVN) dysponent występuje do Prezesa UTK o uzgodnienie identyfikatora literowego dysponenta (VKM).

2.    Identyfikator literowy dysponenta (VKM) powinien spełniać warunki określone w przepisach wydanych na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy.

3.    Prezes UTK sprawdza spełnienie warunków określonych w ust. 2 i uzgadnia z ERA wnioskowany identyfikator literowy dysponenta (VKM).

4.    Dysponent może posługiwać się identyfikatorem literowym dysponenta (VKM) po jego umieszczeniu w wykazie opublikowanym na stronie internetowej ERA.

§ 8. 1. W przypadku pojazdu kolejowego, dla którego nie został zarezerwowany europejski numer pojazdu (EVN) w sposób określony w § 6, do wniosku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. b ustawy, załącza się dokumenty:

1)    potwierdzające prawo do dysponowania pojazdem kolejowym;

2)    określające dane charakterystyki technicznej pojazdu kolejowego niezbędne do prawidłowego nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN), o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy;

3)    potwierdzające dopuszczenie pojazdu kolejowego do eksploatacji, które nie znajdują się w posiadaniu Prezesa UTK;

4)    potwierdzające wyrażenie zgody na pełnienie funkcji dysponenta lub podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM) przez podmioty wskazane we wniosku inne niż wnioskodawca.

2. Wraz z wnioskiem przedkłada się następujące dane identyfikujące pojazd kolejowy:

1)    numer fabryczny pojazdu kolejowego;

2)    typ pojazdu kolejowego;

3)    oznaczenie literowe charakterystyki technicznej pojazdu kolejowego, z wyłączeniem kolejowych pojazdów trakcyjnych i specjalnych;

4)    dla wagonów pasażerskich - 8 pierwszych cyfr projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN);

5)    dla wagonów towarowych - 4 pierwsze cyfry projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN);

6)    dla kolejowych pojazdów trakcyjnych - 7 pierwszych cyfr projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN);

7)    dla kolejowych pojazdów specjalnych - 8 pierwszych cyfr projektowanego europejskiego numeru pojazdu (EVN);

8)    literowe oznaczenie zdolności pojazdu do interoperacyjności;

9)    identyfikator literowy dysponenta (VKM).

3. Prezes UTK uzgadnia dane, o których mowa w ust. 2 pkt 3-8, nadaje pozostałe cyfry europejskiego numeru pojazdu (EVN), w tym numer seryjny i cyfrę kontrolną, wprowadza dane do rejestru NVR i wydaje raport z nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.

§ 9. 1. W przypadku pojazdu kolejowego, dla którego został zarezerwowany europejski numer pojazdu (EVN) w sposób określony w § 6, do wniosku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. b ustawy, załącza się dokumenty:

1)    potwierdzające prawo do dysponowania pojazdem kolejowym - jeżeli wniosek składa podmiot inny niż podmiot, na rzecz którego wydano raport, o którym mowa w § 6 ust. 4 pkt 1;

2)    potwierdzające dopuszczenie pojazdu kolejowego do eksploatacji, które nie znajdują się w posiadaniu Prezesa UTK;

3)    potwierdzające wyrażenie zgody na pełnienie funkcji dysponenta lub podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM) przez podmioty wskazane we wniosku inne niż wnioskodawca.

2.    Wraz z wnioskiem przedkłada się następujące dane identyfikujące pojazd kolejowy:

1)    numer fabryczny pojazdu kolejowego;

2)    typ pojazdu kolejowego;

3)    literowe oznaczenie zdolności pojazdu do interoperacyjności;

4)    identyfikator literowy dysponenta (VKM);

5)    zarezerwowany europejski numer pojazdu (EVN).

3.    Prezes UTK uzgadnia literowe oznaczenie zdolności pojazdu do interoperacyjności, nadaje zarezerwowany europejski numer pojazdu (EVN), wprowadza dane do rejestru NVR i wydaje raport z nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

§ 10. 1. W przypadku gdy wniosek, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy, dotyczy zmiany:

1)    właściciela - do wniosku załącza się dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania pojazdem kolejowym oraz, w przypadku gdy wnioskodawca nie jest jego właścicielem, dokumenty potwierdzające prawo własności przysługujące właścicielowi;

2)    dysponenta - do wniosku załącza się dokumenty potwierdzające prawo do dysponowania pojazdem kolejowym;

3)    danych o dopuszczeniu do eksploatacji - do wniosku załącza się dokumenty związane z dopuszczeniem pojazdu kolejowego do eksploatacji, które nie znajdują się w posiadaniu Prezesa UTK;

4)    europejskiego numeru pojazdu (EVN), w tym zmiany kodu interoperacyjności - do wniosku załącza się dokumenty określające dane charakterystyki technicznej pojazdu kolejowego niezbędne do prawidłowego nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN), o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy, w zakresie wprowadzanej zmiany;

5)    podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM) - do wniosku załącza się dokumenty potwierdzające wyrażenie zgody nowego podmiotu, innego niż wnioskodawca, na pełnienie tej funkcji.

2.    Po rozpatrzeniu wniosku obejmującego zmianę inną niż zmiana europejskiego numeru pojazdu (EVN), Prezes UTK wydaje raport z wprowadzenia zmian w rejestrze NVR, którego wzór określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.

3.    Po rozpatrzeniu wniosku obejmującego zmianę europejskiego numeru pojazdu (EVN), w tym zmianę kodu interoperacyjności, Prezes UTK wydaje raport z nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

§ 11. 1. W przypadku gdy pojazd kolejowy zarejestrowany w rejestrze NVR otrzyma dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, dysponent składa do Prezesa UTK wniosek o zmianę danych poprzez dokonanie w rejestrze NVR wpisu dodatkowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji.

2.    Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:

1)    europejski numer pojazdu kolejowego (EVN);

2)    identyfikator cyfrowy państwa rejestracji pojazdu kolejowego;

3)    nazwę krajowego organu do spraw bezpieczeństwa, który wydał dodatkowe zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego;

4)    kodowane ograniczenia w użytkowaniu pojazdu kolejowego;

5)    niekodowane ograniczenia w użytkowaniu pojazdu kolejowego;

6)    numer dokumentu potwierdzającego dodatkowe dopuszczenie do eksploatacji;

7)    datę dokumentu potwierdzającego dodatkowe dopuszczenie do eksploatacji;

8)    okres ważności dokumentu, o którym mowa w pkt 7;

9)    informacje o zawieszeniu dopuszczenia do eksploatacji.

3.    Dysponent załącza do wniosku kopię zezwolenia na dopuszczenie pojazdu kolejowego do eksploatacji w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej.

4.    Dysponent może załączyć do wniosku formularz według wzoru opracowanego przez ERA1, wydany przez krajowy organ do spraw bezpieczeństwa innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zawierający informacje, o których mowa w ust. 2. W takim przypadku przepisów ust. 2 i 3 nie stosuje się.

5.    Po rozpatrzeniu wniosku Prezes UTK wydaje raport z wprowadzenia zmian w rejestrze NVR zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia.

§ 12. Po rozpatrzeniu wniosku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy, Prezes UTK wydaje raport z wycofania z eksploatacji pojazdu kolejowego, którego wzór określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.

§ 13. 1. Do wniosku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 4 ustawy, załącza się dokumenty potwierdzające ustanie przyczyn, o których mowa w art. 23a ust. 1 pkt 3 ustawy.

2. Po rozpatrzeniu wniosku Prezes UTK wydaje raport z rejestracji pojazdu kolejowego, w przypadku ustania przyczyn, o których mowa w art. 23a ust. 1 pkt 3 ustawy, którego wzór określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.

§ 14. W przypadku wniosku składanego drogą elektroniczną dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 2, § 8 ust. 1, § 9 ust. 1, § 10 ust. 1, § 11 ust. 3 i 4 oraz § 13 ust. 1, mogą zostać przedłożone w postaci elektronicznej.

§ 15. Wnioski złożone i nierozpatrzone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia w sprawach:

1)    rezerwacji europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. a ustawy,

2)    nadania europejskiego numeru pojazdu (EVN) dla pojazdu kolejowego, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. b ustawy,

3)    wprowadzenia zmian danych rejestrowych w przypadku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy,

4)    wycofania z eksploatacji pojazdu kolejowego w przypadku, o którym mowa w art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy,

5)    rejestracji pojazdu kolejowego w przypadku ustania przyczyn, o których mowa w art. 23a ust. 1 pkt 3 ustawy - są rozpatrywane na podstawie przepisów niniejszego rozporządzenia.

§ 16. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.2

Minister Infrastruktury: A. Adamczyk

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 stycznia 2018 r. (poz. 327)

Załącznik nr 1

ZAKRES DANYCH GROMADZONYCH W KRAJOWYM REJESTRZE POJAZDÓW KOLEJOWYCH (NVR) ORAZ JEGO OPIS FUOKCJONALNYI TCCHNICZPA, W TYMGPIS FOIWATU DAOTCH OGO WYMAGANIA

W ZAKRESIE JEGO FUNKCJONOWANIA

1. Zakres danych gromadzonych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) oraz jego opis techniczny, w tym opis zawartości poszczególnych pól i formatu

danych

1

2

3

1.

Europejski numer pojazdu (EVN)

Obowiązkowe

Nreść

Numeryczny kod identyfikacyjny określony w dodatku 6 w załączniku do decyzji Komisji 2007/756/WE z dnia 9 listopada 2007 r. przyjmującej wspólną specyfikację dotyczącą krajowego rejestru pojazdów kolejowych określonego w art. 14 ust. 4 i 5 dyrektyw 96/48/WE i 2001/16/WE (Nz. Urz. UE L 305 z 23.11.2007, str. 30; Nz. Urz. UE L 43 z 17.02.2011, str. 33; Nz. Urz.

UE L 345 z 15.12.2012, str. 1 i Nz. Urz. UE L 158 z 10.06.2013, str. 74), zwanej dalej „decyzją 2007/756/WE"

Format

1.1. Numer

12 cyfr

1.2. Poprzedni numer (stosuje się w przypadku, gdy pojazd otrzymuje kolejny numer)

2.

Państwo członkowskie i krajowy organ do spraw bezpieczeństwa (NSA)

Obowiązkowe

Treść

Określenie państwa członkowskiego, w którym pojazd został zarejestrowany, oraz NSM, który dopuścił pojazd do eksploatacji

Format

2.1. Kod numeryczny państwa członkowskiego, określony w dodatku 6 w załączniku do decyzji 2007/756/WE

Kod 2-cyfrowy

2.2. Nazwa NSM

Nekst

3.

Rok produkcji

Obowiązkowe

Treść

Cok, w którym pojazd opuścił zakład produkcyjny

Format

3. Cok produkcji

CCCC

4.

Identyfikacja WE

Obowiązkowe (jeżeli dostępna)

Treść

Informacje dotyczące deklaracji weryfikacji WE i organu wydającego deklarację (wnioskodawcy)

Format

4.1. Data wydania deklaracji

Data (RRRRMMDD)

4.2. Identyfikacja WE

Tekst

4.3. Nazwa organu wydającego deklarację (wnioskodawcy)

Tekst

4.4. Numer przedsiębiorstwa w rejestrze

Tekst

4.5. Adres organizacji, ulica i numer

Tekst

4.6. Miejscowość

Tekst

4.7. Kod kraju

ISO1}

4.8. Kod pocztowy

Kod alfanumeryczny

5.

Odniesienie do europejskiego rejestru typów pojazdów dopuszczonych do eksploatacji (ERATV)

Obowiązkowe2)

Treść

Odniesienie umożliwiające wyszukanie odpowiednich danych technicznych w ERATV3). Odniesienie jest obowiązkowe, jeżeli typ jest określony w ERATV

Format

5. Odniesienie umożliwiające wyszukanie odpowiednich danych technicznych w ERATV

Kod(-y)

alfanumeryczny(-e)

5a.

Seria

Nieobowiązkowe

Treść

Określenie serii, jeżeli pojazd jest częścią serii

Format

5a. Seria

Tekst

6.

Ograniczenia w użytkowaniu pojazdu

Obowiązkowe

Treść

Ewentualne ograniczenia w użytkowaniu pojazdu

Format

6.1. Ograniczenia kodowane

Kod4)

6.2. Ograniczenia niekodowane

Tekst

7.

Właściciel

Obowiązkowe

Treść

Dane identyfikacyjne właściciela pojazdu

Format

7.1. Nazwa organizacji

Tekst

7.2. Numer przedsiębiorstwa w rejestrze

Tekst

7.3. Adres organizacji, ulica i numer

Tekst

7.4. Miejscowość

Tekst

7.5. Kod kraju

ISO

7.6. Kod pocztowy

Kod alfanumeryczny

8.

Dysponent

Obowiązkowe

Treść

Dane identyfikacyjne dysponenta pojazdu

Format

8.1. Nazwa organizacji

Tekst

8.2. Numer przedsiębiorstwa w rejestrze

Tekst

8.3. Adres organizacji, ulica i numer

Tekst

8.4. Miejscowość

Tekst

8.5. Kod kraju

ISO

8.6. Kod pocztowy

Kod alfanumeryczny

8.7. Identyfikator literowy dysponenta (VKM) - jeżeli jest dostępny

Kod alfanumeryczny

9.

Podmiot odpowiedzialny za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM)

Obowiązkowe

Treść

Odniesienie do podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM)

Format

9.1. Podmiot odpowiedzialny za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM)

Tekst

9.2. Numer przedsiębiorstwa w rejestrze

Tekst

9.3. Adres podmiotu, ulica i numer

Tekst

9.4. Miejscowość

Tekst

9.5. Kod kraju

ISO

9.6. Kod pocztowy

Kod alfanumeryczny

9.7. Adres e-mail

E-mail

10.

Wycofanie z eksploatacji

Obowiązkowe w stosownych przypadkach

Treść

Data oficjalnego złomowania lub innego sposobu likwidacji pojazdu oraz kod trybu wycofania z eksploatacji

Format

10.1. Tryb likwidacji pojazdu

Kod 2-cyfrowy5)

10.2. Data wycofania z eksploatacji

Data (RRRRMMDD)

11.

Państwa członkowskie, w których pojazd jest dopuszczony do eksploatacji

Obowiązkowe

Treść

Wykaz państw członkowskich, w których pojazd jest dopuszczony do eksploatacji

Format

11. Kod numeryczny państwa członkowskiego określony w dodatku 6 w załączniku do decyzji 2007/756/WE

Wykaz

12.

Numer zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji

Obowiązkowe

Treść

Ujednolicony numer zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji, wygenerowany przez NSA

Format

12. Numer zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji

W przypadku istniejących pojazdów: tekst

W przypadku nowych pojazdów: kod alfanumeryczny oparty na EIN6)

13.

Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji

Obowiązkowe

Treść

Data wydania zezwolenia na dopuszczenie pojazdu do eksploatacji7) i okres ważności zezwolenia

Format

13.1. Data wydania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji

Data (RRRRMMDD)

13.2. Okres ważności zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji do dnia (jeżeli jest określony)

Data (RRRRMMDD)

13.3. Zawieszenie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji

Tak/Nie

2. Opis funkcjonalny krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR) oraz wymagania w zakresie jego funkcjonowania

2.1. Korzystanie z krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR)

Krajowy rejestr pojazdów kolejowych (NVR) ma być wykorzystywany do następujących celów:

-    rejestrowanie zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji,

-    rej estrowanie przydzielanych europej skich numerów poj azdów (EVN),

-    wyszukiwanie skróconych, ogólnoeuropejskich informacji o danym pojeździe,

-    wyszukiwanie informacji do celów kontrolnych, związanych głównie z bezpieczeństwem i utrzymaniem,

-    umożliwianie kontaktu z właścicielem i dysponentem,

-    weryfikowanie niektórych wymogów bezpieczeństwa przed wydaniem certyfikatów bezpieczeństwa,

-    monitorowanie konkretnego pojazdu.

2.2. Formularze wniosków

2.2.1.    Wniosek o rejestrację

Formularz wniosku o rejestrację pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz. U. poz. 327). Podmiot ubiegający się o rejestrację pojazdu zaznacza pole „Nowa rejestracja”, następnie wypełnia pierwszą część formularza, podając wszystkie niezbędne informacje od pkt 2 do pkt 9 i w pkt 11, po czym kieruje formularz do:

-    jednostki rejestrującej państwa członkowskiego, w którym pojazd ma być zarejestrowany,

-    jednostki rejestrującej państwa członkowskiego, w którym pojazd ma być eksploatowany, w przypadku pojazdu z kraju trzeciego.

2.2.2.    Rejestracja pojazdu i nadanie europej skiego numeru pojazdu (EVN)

W przypadku pierwszej rejestracji przedmiotowa jednostka rejestrująca nadaje pojazdowi europejski numer pojazdu (EVN). Pojedynczy formularz rejestracyjny może dotyczyć jednego pojazdu lub grupy pojazdów należących do tej samej serii lub tego samego zamówienia, z załącznikiem stanowiącym wykaz numerów pojazdów. Jednostka rejestrująca musi podjąć stosowne środki, aby zapewnić poprawność danych wprowadzanych przez nią do krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR). W tym celu jednostka rejestrująca może wystąpić z wnioskiem o informacje do innych jednostek rejestrujących, w szczególności w przypadku gdy jednostka ubiegająca się o rejestrację w danym państwie członkowskim nie ma siedziby w tym państwie.

2.2.3. Zmi ana danych rej estracyj nych

Podmiot składający wniosek o zmianę danych rejestracyjnych pojazdu:

-    zaznacza pole „Zmiana danych”,

-    wpisuje aktualny europejski numer pojazdu (EVN) (pkt nr 1.2),

-    zaznacza pola przy tych danych, których dotyczy zmiana,

-    wprowadza nową treść zmienianych danych, a następnie kieruje formularz do jednostek rejestrujących we wszystkich państwach członkowskich, w których poj azd j est zarej estrowany.

W niektórych przypadkach posłużenie się formularzem wniosku o rejestrację może okazać się niewystarczające. W związku z tym jednostka rejestrująca może w razie konieczności przedłożyć dodatkowe dokumenty w postaci papierowej lub elektronicznej.

O ile nie określono inaczej w dokumentach rejestracyjnych, dysponenta pojazdu uznaje się za „posiadacza dowodu rejestracyjnego”, w rozumieniu art. 33 ust. 3 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie.

W przypadku zmiany dysponenta aktualnie zarejestrowany dysponent ma obowiązek powiadomić jednostkę rejestrującą, a jednostka rejestrująca ma obowiązek powiadomić nowego dysponenta o zmianie rejestracji. Poprzedni dysponent zostanie usunięty z krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR) i zwolniony z odpowiedzialności dopiero wówczas, kiedy nowy dysponent potwierdzi akceptację statusu dysponenta. Jeżeli na dzień wyrejestrowania aktualnie zarejestrowanego dysponenta żaden nowy dysponent nie zaakceptował statusu dysponenta, rejestracja pojazdu zostaje zawieszona. W przypadkach gdy, zgodnie z TSI OPEŁ), z powodu zmian technicznych pojazdowi należy nadać nowy europejski numer pojazdu (EVN), dysponent informuje jednostkę rejestrującą państwa członkowskiego, w którym pojazd jest zarejestrowany, o tych zmianach oraz, w stosownych przypadkach, o nowym zezwoleniu na dopuszczenie do eksploatacji. Wspomniana jednostka rejestrująca przydziela pojazdowi nowy europejski numer pojazdu (EVN).

1) Decyzja Komisji 2012/757/UE z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemu „Ruch kolejowy” systemu kolei w Unii Europejskiej i zmieniająca decyzję 2007/756/WE (Dz. Urz. UE L 345 z 15.12.2012, str. 1; Dz. Urz. UE L 323 z 04.12.2013, str. 35; Dz. Urz. UE L 101 z 04.04.2014, str. 15; Dz. Urz. UE L 165 z 30.06.2015, str. 1 i Dz. Urz. UE L 98 z 11.04.2017, str. 44).

2.2.4.    Wycofanie z rejestru

Podmiot składający wniosek o wycofanie z rejestru zaznacza pole „Wycofanie z eksploatacji”, następnie wypełnia pkt 10, po czym kieruje formularz wniosku o rejestrację do jednostek rejestrujących we wszystkich państwach członkowskich, w których dany pojazd jest zarejestrowany.

Jednostka rejestrująca dokonuje wycofania z rejestru poprzez wpisanie daty wycofania oraz przekazanie podmiotowi składającemu wniosek potwierdzenia wycofania z eksploatacji.

2.2.5.    Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji w kilku państwach członkowskich

1.    W przypadku gdy pojazd wyposażony w kabinę maszynisty, dopuszczony do eksploatacji i zarejestrowany w jednym państwie członkowskim, zostaje dopuszczony do eksploatacji w innym państwie członkowskim, podlega on rejestracji w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) tego drugiego państwa członkowskiego. W takim przypadku jednak wymagane jest tylko odnotowanie danych dotyczących pkt 1, 2, 6, 11, 12 i 13 oraz, w stosownych przypadkach, danych dotyczących pól dodanych do krajowego rejestru pojazdów kolejowych (NVR) przez to drugie państwo członkowskie, ponieważ jedynie te dane dotyczą tego drugiego państwa członkowskiego.

Przepis ten ma zastosowanie do czasu pełnego uruchomienia europejskiego scentralizowanego wirtualnego rejestru pojazdów kolejowych (EC VVR) oraz powiązań ze wszystkimi odpowiednimi krajowymi rejestrami pojazdów kolejowych (NVR). W tym okresie zainteresowane jednostki rejestrujące wymieniać będą informacje w celu zapewnienia spójności danych dotyczących tego samego pojazdu.

2.    Pojazdy niewyposażone w kabinę maszynisty, np. wagony towarowe, wagony osobowe i niektóre pojazdy specjalne, należy zarejestrować tylko w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) państwa członkowskiego, na którego terenie zostały po raz pierwszy dopuszczone do eksploatacji.

3.    W przypadku każdego pojazdu kolejowego krajowy rejestr pojazdów kolejowych (NVR), w którym jest on po raz pierwszy zarejestrowany, zawiera dane dotyczące pkt 2, 6, 12 i 13 w odniesieniu do każdego z państw członkowskich, w których zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji zostało temu pojazdowi udzielone.

2.3. Prawa dostępu

W tabeli poniżej zestawiono prawa dostępu do danych zawartych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) danego państwa członkowskiego „XX”.

Kody dostępu są następujące:

Kod dostępu

Typ dostępu

0

Brak dostępu

1

Ograniczony wgląd (warunki w kolumnie „Prawa do odczytu”)

2

Nieograniczony wgląd

3

Ograniczony wgląd i aktualizacja

4

Nieograniczony wgląd i aktualizacja

Podmiot

Definicja

Prawa do odczytu

Prawa do aktualizacji

Dane

dotyczące

właściciela

Wszystkie

pozostałe

dane

Jednostka

rejestrująca

(RE)/NSA

„XX”

Jednostka

rejestrująca

(RE)/NSA

w państwie

członkowskim

»XX«

Wszystkie dane

Wszystkie

dane

4

4

Inne

NSA/jednostki

rejestrujące

(RE)

Inne NSA lub inne

jednostki

rejestrujące

(RE)

Wszystkie dane

Brak

2

2

ERA

Europejska

Agencja

Kolejowa

Wszystkie dane

Brak

2

2

Dysponenci

Dysponent

pojazdu

Wszystkie dane

dotyczące

pojazdów,

których

jest

dysponentem

Brak

1

1

Zarządcy taboru

Zarządca

pojazdów

wyznaczony

przez

dysponenta

Pojazdy, którymi zarządza po wyznaczeniu przez

dysponenta

Brak

1

1

Właściciele

Właściciel

pojazdu

Wszystkie dane

dotyczące

pojazdów,

których

jest

właścicielem

Brak

1

1

Przedsiębiorstwa

kolejowe

(RU)

Operator

pociągu

Wszystkie dane na

podstawie

numeru

pojazdu

Brak

0

1

Zarządcy

infrastruktury

(IM)

Zarządca

infrastruktury

Wszystkie dane na

podstawie

numeru

pojazdu

Brak

0

1

Organy

dochodzeniowe

(IB)

i regulacyjne (RB)

Organy kontrolne i audytowe notyfikowane przez państwa członkowskie

Wszystkie dane

dotyczące

pojazdów

poddawanych

kontroli lub

audytowi

Brak

2

2

Inni uprawnieni użytkownicy

Wszyscy doraźni użytkownicy uznawani przez NSA lub ERA

Należy określić

stosownie do

potrzeb,

możliwe

ograniczenie

czasu

dostępu

Brak

0

1

2.4. Zapisy archiwalne

Wszystkie dane należy przechowywać w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) wieczyście. Dane muszą być dostępne w trybie on-line przez co najmniej pierwsze trzy lata.

Po wycofaniu pojazdu z eksploatacji żaden z numerów rejestracyjnych przydzielonych temu pojazdowi nie może zostać przydzielony innemu pojazdowi przez okres 100 lat od daty wycofania pojazdu.

Wszelkie zmiany w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) należy odnotowywać.

Załącznik nr 2

WZÓR STANDARDOWEGO FORMULARZA WNIOSKU O REJESTRACJĘ POJAZDÓW KOLEJOWYCH

DOPUSZCZONYCH DO EKSPLOATACJI

wm

BaE

Standardowy formularz wniosku o rejestrację pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji1

zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie (Dz. Urz. UE L 191 z 18.07.2008, str. 1, z późn. zm.) oraz obowiązującymi przepisami krajowymi

Cel złożenia wniosku: Nowa rejestracja2’ |^|    Zmiana danych3) |^|    Wycofanie z eksploatacji |^|

INFORMACJE DOTYCZĄCE POJAZDU

1.

Numer

1.1.

Europejski numer poiazdu (EVN):4) -

1.2.

Numer poprzednio przydzielony pojazdowi:4)......................................................

2.

Państwo członkowskie, w którym pojazd ma być zarejestrowany, oraz NSA, który dopuścił pojazd do eksploatacji

2.1.

Państwo członkowskie: 51

2.2.

Nazwa NSA: Prezes Urzędu Transportu Kolejowego

3.

Rok produkcji:____

4.

Identyfikacja WE

4.1.

Data wydania deklaracji:

4.2.

Identyfikacja WE:..........................................................................................

4.3.

Nazwa organu wydającego deklarację:...............................................................

4.4.

Numer przedsiębiorstwa w rejestrze:.................................................................

Adres organizacji

4.5.

Ulica i numer:................................................................................................

4.6.

Miejscowość:................................................................................................

4.7.

Kod kraju:.............................. 4.8. Kod pocztowy:............................

5.

Odniesienie do europejskiego rejestru typów pojazdów dopuszczonych do eksploatacji:

5a.

Seria:.........................................................................................................

6.    Ograniczenia w użytkowaniu pojazdu

6.1. Ograniczenia (kod):___,___,___, _

6.2. Ograniczenia (tekst):.............................................................

INFORMACJE DOTYCZĄCE PODMIOTÓW    ODPOWIEDZIALNYCH ZA POJAZD

7.    Właściciel

7.1.    Nazwa organizacji:...............................................................

7.2.    Numer przedsiębiorstwa w rejestrze:........................................

Adres organizacji

7.3.    Ulica i numer:......................................................................

7.4.    Miejscowość:......................................................................

7.5.    Kod kraju:....................... 7.6.    Kod pocztowy:................

8.    Dysponent

8.1.    Nazwa organizacji:...............................................................

8.2.    Numer przedsiębiorstwa w rejestrze:........................................

Adres organizacji

8.3.    Ulica i numer:......................................................................

8.4.    Miejscowość:......................................................................

8.5.    Kod kraju:....................... 8.6.    Kod pocztowy:................

8.7.    Identyfikator dysponenta    pojazdu kolejowego (VKM):

DANE OPERACYJNE

9.    Podmiot odpowiedzialny za utrzymanie pojazdu kolejowego (ECM)

9.1.    Nazwa organizacji:.....................................................................

9.2.    Numer przedsiębiorstwa w rejestrze:..............................................

Adres organizacji

9.3.    Ulica i numer:............................................................................

9.4.    Miejscowość:............................................................................

9.5.    Kod kraju:........................ 9.6. Kod pocztowy:......................

9.7.    Adres e-mail:.............................................................................

10.    Wycofanie z eksploatacji

10.1.    Tryb (kod):___

10.2. Data:________

11. Państwa członkowskie, w których pojazd jest już dopuszczony do eksploatacji

Dane identyfikacyjne podmiotu występującego o rejestrację pojazdu:

Data:________ Imię i nazwisko oraz podpis osób upoważnionych do reprezentacji:

DANE ODNOSZĄCE SIĘ DO ORGANU DO SPRAW BEZPIECZEŃSTWA5

1.1.    Przydzielony europejski numer pojazdu (EVN):6’________

12.    Numer zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji:.................

13.    Dopuszczenie do eksploatacji

13.1.    Data wydania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji:____

13.2.    Okres ważności zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji:___

Data wpływu wniosku:________

Data wycofania z eksploatacji:________

1-;-

Formularz można również opracować w wersji elektronicznej.

2)

W przypadku pojazdów eksploatowanych i niezarejestrowanych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz. U. poz. 327) zastosowanie mają poniższe zasady:

-    pkt    1: w przypadku pojazdów posiadających 12-cyfrowy numer    należy go podać bez żadnych zmian;

-    pkt    2:    dane obowiązkowe; w przypadku pojazdów z krajów    trzecich punkt ten odnosi się do pierwszego państwa

członkowskiego, które dopuściło pojazd do eksploatacji w sieci kolejowej Unii Europejskiej. Punkt „NSA” odnosi się do podmiotu, który wydał dokument potwierdzający dopuszczenie pojazdu do eksploatacji;

-    pkt 3: jeżeli dokładny rok produkcji nie jest znany, należy wprowadzić przybliżony rok produkcji;

-    pkt 4-6: należy odnotować tylko wówczas, gdy dostępne są odpowiednie dane;

-    pkt 7-9 są obowiązkowe;

-    pkt 10 ma zastosowanie w odpowiednim zakresie;

-    pkt    11:    z reguły wagony towarowe zgodne z RIV, wagony osobowe zgodne z RIC oraz pojazdy eksploatowane na    mocy

umów    dwustronnych i wielostronnych są rejestrowane jako    dopuszczone do eksploatacji. Jeżeli informacje    te są

dostępne, należy je odpowiednio odnotować.

3)

W przypadku zaznaczenia tego pola należy w odpowiednich polach wpisać tylko te dane, które ulegają zmianie.

4)

Nie dotyczy przypadku pierwszej rejestracji.

5)    Nie wypełnia wnioskodawca. W przypadku pojazdów eksploatowanych i niezarejestrowanych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR) przed dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 stycznia 2018 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych pkt 12 uzupełnia się, gdy dostępne są odpowiednie dane, a w pkt 13 jeżeli dokładny rok dopuszczenia do eksploatacji nie jest znany, należy wprowadzić przybliżony rok dopuszczenia do eksploatacji.

6)    Istnieje możliwość załączenia wykazu kilku pojazdów w ramach tej samej serii lub zamówienia.

WZÓR RAPORTU Z REZERWACJI EUROPEJSKIEGO NUMERU POJAZDU (EVN)

DLA POJAZDU KOLEJOWEGO

Warszawa, dnia.....................r.


Załącznik nr 3


Prezes

Urzędu Transportu Kolejowego

(znak pisma)

(adresat)

RAPORT Z REZERWACJI EUROPEJSKIEGO NUMERU POJAZDU (EVN)

DLA POJAZDU KOLEJOWEGO

Na podstawie art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. a i pkt 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie

kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2117 i 2361), po rozpatrzeniu wniosku ...............

nr ............... z dnia ................ r., rezerwuję na okres ........................ następujące

europejskie numery pojazdu (EVN) dla niżej wyszczególnionych pojazdów kolejowych:

Lp.

Rodzaj

pojazdu

Europejski

numer

pojazdu

(EVN)

Numer

poprzedni

Oznaczenie

typu

Oznaczenie

literowe

charakterystyki

technicznej

Numer

fabryczny

1

2

3

Licz

(EVN):

ba pojazdów kolejowych, dla których zarezerwowano europejskie numery pojazdu

3)


4)


Patrz dodatek 2 w załączniku do decyzji 2007/756/WE.

Dotyczy typów pojazdów dopuszczonych do eksploatacji zgodnie z art. 23d ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2117 i 2361), zwanej dalej „ustawą”.

Rejestr, o którym mowa w art. 23d ust. 5 ustawy.

Patrz dodatek 1 w załączniku do decyzji 2007/756/WE.

Patrz dodatek 3 w załączniku do decyzji 2007/756/WE.

Europejski numer identyfikacyjny, patrz dodatek 2 w załączniku do decyzji 2007/756/WE.

Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji wydane zgodnie z ustawą lub inny dokument poświadczający dopuszczenie do eksploatacji wystawiony przed transpozycją dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/57/WE z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie (Dz. Urz. UE L 191 z 18.07.2008, str. 1; Dz. Urz. UE L 273 z 17.10.2009, str. 12; Dz. Urz. UE L 57 z 02.03.2011, str. 57; Dz. Urz. UE L 68 z 12.03.2013, str. 55; Dz. Urz. UE L 70 z 11.03.2014, str. 20 i Dz. Urz. UE L 355 z 12.12.2014, str. 42).


WZÓR RAPORTU Z NADANIA EUROPEJSKIEGO NUMERU POJAZDU (EVN) DLA POJAZDU KOLEJOWEGO

Warszawa, dnia.....................r.


Załącznik nr 4


Prezes

Urzędu Transportu Kolejowego

(znak pisma)

(adresat)

RAPORT Z NADANIA EUROPEJSKIEGO NUMERU POJAZDU (EVN) DLA POJAZDU KOLEJOWEGO

Na podstawie art. 23a ust. 1 pkt 1a lit. b i pkt 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie

kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2117 i 2361), po rozpatrzeniu wniosku .................

nr .............. z dnia ................ r., nadaję dla dysponenta o identyfikatorze literowym

(VKM): .......... następujące europejskie numery pojazdu (EVN) dla niżej wyszczególnionych

pojazdów kolejowych:

Lp.

Rodzaj

pojazdu

Europejski

numer

pojazdu

(EVN)

Numer

poprzedni

Oznaczenie

typu

Oznaczenie

literowe

charakterystyki

technicznej

Numer

fabryczny

1

2

3

Licz

ba pojazdów kolejowych, dla których nadano europejskie numery pojazdów (EVN):

Załącznik nr 5

WZÓR RAPORTU Z WPROWADZENIA ZMIAN W KRAJOWYM REJESTRZE POJAZDÓW KOLEJOWYCH (NVR)

Warszawa, dnia.....................r.


Prezes

Urzędu Transportu Kolejowego

(znak pisma)

(adresat)

RAPORT Z WPROWADZENIA ZMIAN W KRAJOWYM REJESTRZE POJAZDÓW KOLEJOWYCH (NVR)

Na podstawie art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. b i pkt 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie

kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2117 i 2361), po rozpatrzeniu wniosku .....................

nr .................. z dnia ................... r., wprowadzam w krajowym rejestrze pojazdów

kolejowych (NVR) następujące zmiany w odniesieniu do pojazdów kolejowych wyszczególnionych w załączniku do raportu:

Numer pozycji

Poprzedni wpis

Aktualny wpis

Załącznik do raportu z wprowadzenia zmian w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR)

Lp.

Rodzaj

pojazdu

Europejski

numer

pojazdu

(EVN)

Oznaczenie

typu

Oznaczenie

literowe

charakterystyki

technicznej

Numer fabryczny

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Załącznik nr 6

WZÓR RAPORTU Z WYCOFANIA Z EKSPLOATACJI POJAZDU KOLEJOWEGO

Warszawa, dnia.....................r.


Prezes

Urzędu Transportu Kolejowego

(znak pisma)

(adresat)

RAPORT Z WYCOFANIA Z EKSPLOATACJI POJAZDU KOLEJOWEGO

Na podstawie art. 23a ust. 1 pkt 1 lit. c i pkt 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie

kolejowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2117 i 2361), po rozpatrzeniu wniosku ..................

nr ................. z dnia ................ r. o wycofanie z eksploatacji pojazdów kolejowych

zarejestrowanych w krajowym rejestrze pojazdów kolejowych (NVR), wycofuję z eksploatacji pojazdy kolejowe wyszczególnione w załączniku do raportu.

Załącznik do raportu z wycofania z eksploatacji pojazdu kolejowego

Lp.

Rodzaj

pojazdu

Europejski

numer

pojazdu

(EVN)

Oznaczenie

typu

Oznaczenie

literowe

charakterystyki

technicznej

Numer fabryczny

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Załącznik nr 7

WZÓR RAPORTU Z REJESTRACJI POJAZDU KOLEJOWEGO, W PRZYPADKU USTANIA PRZYCZYN,

O KTÓRYCH MOWA W ART. 23A UST. 1 PKT 3 USTAWY O TRANSPORCIE KOLEJOWYM

Warszawa, dnia.....................r.


Urzędu Transportu Kolejowego

(znak pisma)

(adresat)

RAPORT Z REJESTRACJI POJAZDU KOLEJOWEGO, W PRZYPADKU USTANIA PRZYCZYN, O KTÓRYCH MOWA W ART. 23A UST. 1 PKT 3 USTAWY O TRANSPORCIE KOLEJOWYM

Na podstawie art. 23a ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym

(Dz. U. z 2017 r. poz. 2117 i 2361), po rozpatrzeniu wniosku...............nr....................

z dnia ..................... r., przywracam ważność rejestracji, zawieszonej decyzją Prezesa

Urzędu Transportu Kolejowego nr ............... z dnia ................ r. dla pojazdów

kolejowych wyszczególnionych w załączniku do raportu.

Załącznik do raportu z rejestracji pojazdu kolejowego, w przypadku ustania przyczyn, o których mowa w art. 23a ust. 1 pkt 3 ustawy o transporcie kolejowym

Lp.

Rodzaj

pojazdu

Europejski

numer

pojazdu

(EVN)

Oznaczenie

typu

Oznaczenie

literowe

charakterystyki

technicznej

Numer fabryczny

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Liczba pojazdów kolejowych objętych raportem:

1

   Wzór formularza został zamieszczony na stronie internetowej ERA pod adresem www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/ Multilingual-form.aspx.

2

   Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie krajowego rejestru pojazdów kolejowych (Dz. U. poz. 988), które na podstawie art. 18 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1923) utraciło moc z dniem 30 grudnia 2017 r.

Pozycje

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 288, 289, 290, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 468, 470, 471, 472, 473, 475, 476, 477, 478, 479, 481, 482, 483, 484, 485, 488, 489, 490, 491, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 502, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 527, 528, 530, 532, 533, 534, 535, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 545, 546, 549, 551, 552, 553, 554, 555, 558, 559, 560, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 577, 578, 579, 580, 581, 583, 584, 585, 586, 587, 590, 591, 593, 594, 595, 596, 597, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 608, 609, 610, 611, 613, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 630, 631, 632, 633, 634, 637, 638, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 663, 666, 667, 668, 671, 672, 673, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 685, 688, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 719, 720, 721, 723, 724, 725, 726, 729, 730, 731, 732, 734, 736, 737, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 753, 754, 755, 756, 757, 759, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 804, 806, 807, 809, 810, 811, 815, 816, 818, 819, 820, 822, 823, 824, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 1025, 1026, 1027, 1029, 1030, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1047, 1049, 1050, 1054, 1055, 1056, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1080, 1081, 1082, 1083, 1085, 1087, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1096, 1097, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1107, 1108, 1109, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1137, 1138, 1139, 1140, 1142, 1143, 1146, 1147, 1148, 1149, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1172, 1173, 1174, 1175, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1215, 1218, 1219, 1221, 1223, 1226, 1232, 1233, 1234, 1235, 1237, 1240, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1255, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1278, 1279, 1281, 1283, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1291, 1292, 1293, 1294, 1295, 1297, 1300, 1301, 1302, 1303, 1305, 1307, 1308, 1309, 1310, 1311, 1312, 1313, 1314, 1316, 1319, 1320, 1323, 1324, 1325, 1328, 1329, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351, 1352, 1353, 1356, 1357, 1359, 1361, 1364, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1378, 1379, 1380, 1381, 1382, 1383, 1384, 1385, 1386, 1387, 1390, 1391, 1392, 1393, 1395, 1398, 1399, 1400, 1401, 1402, 1405, 1412, 1413, 1417, 1419, 1422, 1425, 1426, 1427, 1428, 1431, 1432, 1433, 1434, 1435, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1443, 1445, 1446, 1448, 1449, 1451, 1452, 1453, 1454, 1455, 1456, 1457, 1458, 1459, 1460, 1462, 1464, 1465, 1466, 1467, 1468, 1469, 1471, 1472, 1473, 1474, 1475, 1476, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1487, 1489, 1490, 1491, 1492, 1493, 1494, 1495, 1496, 1497, 1499, 1500, 1501, 1503, 1505, 1507, 1508, 1509, 1510, 1511, 1513, 1515, 1516

Polecamy

Poszukując najlepszego prawnika na dolnym śląsku pamiętajmy że tylko prawnik Wrocław oferuje najtańsze usługi prawnicze w tej części kraju. Planujesz remont? Poszukujesz projektanta domu? Najlepsi fachowcy pomogą Ci w każdej pracy budowlanej – kwiaty na telefon Wrocław – najtaniej zakupisz w kwiaciarni Margarita we Wrocławiu przy ul. Orląt Lwowskich. Kiedy zdaży Ci się stłuczka lub kiedy Twój samochód odmówi Ci posłuszeństwa - znajdź najlepszą firmę holowniczą dzięki serwisowi o tematyce "pomoc drogowa". Polecamy równierz.
Wszelkie prawa zastrzeżone, © ZnanyPrawnik 2024
Dodaj do ulubionych Mapa strony Polityka prywatności Regulamin Reklama Współpraca Kontakt