|
 |
Dziennik Ustaw 1997 Nr 81 poz. 517 - Wzory wniosku pracodawcy o przekazanie środków z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i wykaz pracowników, których wynagrodzenie podlega zaspokojeniu z
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 18 lipca 1997 r.
w sprawie wzorów wniosku pracodawcy o przekazanie środków z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i wykazu pracowników, których wynagrodzenie podlega zaspokojeniu z tego Funduszu, a także trybu ich składania i rozpatrywania, sposobu przekazywania pracodawcom środków Funduszu na wypłatę tych wynagrodzeń oraz szczegółowych zasad ich zwrotu.
(Dz. U. z dnia 19 lipca 1997 r.)
Na podstawie art. 5 ust. 7 pkt 1 ustawy z dnia 17 lipca 1997 r. o stosowaniu szczególnych rozwiązań w związku z likwidacją skutków powodzi, która miała miejsce w lipcu 1997 r. (Dz. U. Nr 80, poz. 491), zarządza się, co następuje:
§ 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o "Funduszu", rozumie się przez to Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
§ 2. 1. Wzór wniosku o przekazanie środków z Funduszu, zwanego dalej "wnioskiem", stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. 2. Wzór wykazu pracowników, których wynagrodzenia podlegają zaspokojeniu z Funduszu, zwanego dalej "wykazem", stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 3. 1. Pracodawca składa wniosek, wraz z wykazem, w dwóch egzemplarzach do Ministra Pracy i Polityki Socjalnej, za pośrednictwem dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy. 2. Wniosek dotyczący wynagrodzeń za okres do dnia 31 lipca 1997 r. pracodawca składa nie później niż do dnia 8 sierpnia 1997 r. 3. Wniosek dotyczący wynagrodzeń za okres do dnia 31 sierpnia 1997 r. pracodawca składa nie później niż do dnia 8 września 1997 r. 4. Wniosek dotyczący wynagrodzeń za okres do dnia 30 września 1997 r. pracodawca składa nie później niż do dnia 8 października 1997 r. 5. Dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy przekazuje Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej wniosek złożony przez pracodawcę, wraz z własną opinią w sprawie tego wniosku - w ciągu 7 dni od złożenia wniosku. 6. Dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy, równolegle z przekazaniem wniosku Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej, składa zapotrzebowanie na środki Funduszu Prezesowi Krajowego Urzędu Pracy, który przekazuje niezwłocznie te środki na rachunek bankowy wojewódzkiego urzędu pracy. 7. Dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy, po otrzymaniu zarządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej o przekazaniu środków Funduszu pracodawcy, niezwłocznie przekazuje pracodawcy kopię tego zarządzenia wraz z dwoma egzemplarzami wykazu oraz odpowiednie środki finansowe z Funduszu na wskazany rachunek bankowy pracodawcy. 8. Środki finansowe z Funduszu, przekazane na wypłatę wynagrodzeń, mogą być przeznaczone wyłącznie na ten cel. 9. Wypłaty wynagrodzeń ze środków Funduszu pracodawca dokonuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 21 dni od dnia otrzymania środków finansowych w trybie określonym w ust. 7. 10. Po dokonaniu wypłaty pracodawca przekazuje na rachunek bankowy, z którego otrzymał środki finansowe, w terminie nie przekraczającym 30 dni od dnia ich otrzymania, różnicę między kwotą otrzymaną w trybie określonym w ust. 7 a kwotą wypłaconą pracownikom. W tym samym terminie pracodawca zwraca dyrektorowi wojewódzkiego urzędu pracy jeden egzemplarz wykazu zawierający potwierdzenie otrzymania przez pracowników wynagrodzenia. 11. Dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy, po otrzymaniu wykazu, o którym mowa w ust. 10, rozlicza wykonanie zarządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej o przekazaniu środków Funduszu pracodawcy; rozliczenie to stanowi podstawę do uznania zarządzenia za wykonane. 12. Pracodawca dokonuje zwrotu środków otrzymanych z Funduszu w 24 miesięcznych ratach począwszy od stycznia 1999 r.; pracodawca może dokonać zwrotu środków otrzymanych z Funduszu w krótszym okresie.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wzór wniosku
........................ Oznaczenie pracodawcy (pieczęć pracodawcy z nazwą i adresem) ........................... (miejscowość i data) ........................ (województwo) ........................ (gmina)
Rejonowy Urząd Pracy w ........
Minister Pracy i Polityki Socjalnej Warszawa za pośrednictwem Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy
WNIOSEK O PRZEKAZANIE ŚRODKÓW Z FUNDUSZU GWARANTOWANYCH ŚWIADCZEŃ PRACOWNICZYCH
Na podstawie § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18 lipca 1997 r. w sprawie wzorów wniosku pracodawcy o przekazanie środków z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i wykazu pracowników, których wynagrodzenie podlega zaspokojeniu z tego Funduszu, a także trybu ich składania i rozpatrywania, sposobu przekazywania pracodawcom środków Funduszu na wypłatę tych wynagrodzeń oraz szczegółowych zasad ich zwrotu (Dz. U. Nr 81, poz. 517) wnoszę o przekazanie środków z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Oświadczam, że: 1) wynagrodzenia pracowników, którzy byli gotowi do wykonywania pracy, lecz jej nie świadczyli z przyczyn dotyczących pracodawcy, które zostały bezpośrednio spowodowane powodzią - podlegające zaspokojeniu z Funduszu stanowią kwotę: - za okres do dnia 31 lipca 1997 r.: ....................zł* - za okres do dnia 31 sierpnia 1997 r.: .................zł* - za okres do dnia 30 września 1997 r.: .................zł* 2) wynagrodzenia pracowników, którzy wykonywali pracę polegającą na ochronie przedsiębiorstwa pracodawcy przed powodzią lub usuwaniu skutków powodzi, mającą na celu utrzymanie lub przywrócenie prowadzenia działalności gospodarczej przez pracodawcę - podlegające zaspokojeniu z Funduszu, stanowią kwotę: - za okres do dnia 31 lipca 1997 r.: ....................zł* - za okres do dnia 31 sierpnia 1997 r.: .................zł* - za okres do dnia 30 września 1997 r.: .................zł* 3) łączna kwota wynagrodzeń, o których mowa w pkt 1 i 2, stanowi kwotę: ............................zł 4) wynagrodzenia, o których mowa w pkt 1, dotyczą .................. pracowników 5) wynagrodzenia, o których mowa w pkt 2, dotyczą: .................. pracowników 6) wynagrodzenia, o których mowa w pkt 3, dotyczą: .................. pracowników 7) uzasadnienie wniosku: ............................................................ ............................................................ ............................................................ ............................................................ Jednocześnie oświadczam, że nie posiadam własnych środków na wypłatę wynagrodzenia, o którym mowa w pkt 1-3 niniejszego wniosku _______________________ * Wypełnić jedną właściwą pozycję
......................... (podpis, imienna pieczątka osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu pracodawcy*)
OPINIA DYREKTORA WOJEWÓDZKIEGO URZĘDU PRACY
............................................................... ............................................................... ............................................................... ............................................................... Zatwierdzona, po weryfikacji wykazu, kwota do wypłaty (z kolumny 13a wykazu) stanowi:............... złotych, słownie: ............................................ złotych, z tego: z art. 5 ust. 2 ustawy:** ............ złotych; z art. 5 ust. 3 ustawy:** ............. złotych. Nr identyfikacyjny REGON pracodawcy ........................... Nazwa banku i numer rachunku bankowego pracodawcy ............. ......................
(podpis, imienna pieczątka dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy)
................. (data)
Załączniki: 1) aktualny wypis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, 2) zaświadczenie o nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON, 3) wykaz pracowników sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia. _________________________ * Reprezentacja zgodna z zasadami obowiązującymi przy zaciąganiu zobowiązań cywilnoprawnych. ** Ustawa z dnia 17 lipca 1997 r. o stosowaniu szczególnych rozwiązań w związku z likwidacją skutków powodzi, która miała miejsce w lipcu 1997 r. (Dz. U. Nr 80, poz. 491).
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wzór wykazu
Oznaczenie pracodawcy (pieczęć z nazwą i adresem) Nr identyfikacyjny REGON ............. Nazwa banku i numer rachunku bankowego ......................................
WYKAZ PRACOWNIKÓW, KTÓRYCH WYNAGRODZENIA PODLEGAJĄ ZASPOKOJENIU Z FUNDUSZU GWARANTOWANYCH ŚWIADCZEŃ PRACOWNICZYCH
Lp. | Imię i nazwisko pracownika Nr PESEL | Adres | Kwota wynagrodzenia podlegająca zaspokojeniu z Funduszu | Kwota wynagrodzenia wnioskowana do | Kwota wynagrodzenia ogółem do | Zaliczka na poczet podatku | Potrącenia z tytułu alimentów | Kwota do wypłaty netto | Data wypłaty | Podpis pracownika | Uwagi2) |
| | | art. 5 ust. 2 ustawy1) | z tego wg stawki: | art. 5 ust. 3 ustawy1) | z tego wg stawki | przekazania (suma kolumn 4 i 8) | przekazania z Funduszu | dochodowego od osób fizycznych | | | | | |
| | | | godzi- nowej | dziennej | miesię- cznej | | godzi- nowej | dziennej | miesię- cznej | | | | | | | | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| Suma strony | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| Z przeniesienia | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| Do przeniesienia - razem*) | | | | | | | | | | | | | | | | | |
*) Niepotrzebne skreślić
13a | 13b | 13c |
Zatwierdzono pod względem formalnym i rachunkowym na kwotę ..................... Data ................ Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy ..................... | Zarządzono do wypłaty kwotę zł ............ Zarządzenie MPiPS nr ............ z dnia .............. | Dokonano przelewu na kwotę zł .................. data ................ z rachunku w banku ..................... nr rachunku FGŚP .... na rachunek bankowy pracodawcy Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy ........ Główny Księgowy Wojewódzkiego Urzędu Pracy................ |
................................. (podpis, imienna pieczątka osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu pracodawcy3))
Objaśnienia: Kolumny 1-12 i 14-17 wypełnia pracodawca. Kolumny 13, 13a-13c wypełnia dyrektor wojewódzkiego urzędu pracy. _____________________ 1) Ustawa z dnia 17 lipca 1997 r. o stosowaniu szczególnych rozwiązań w związku z likwidacją skutków powodzi, która miała miejsce w lipcu 1997 r. (Dz. U. Nr 80, poz. 491). 2) Kolumnę 19 wypełnia pracodawca, określając kwotę nie dokonanych wypłat, podlegającą zwrotowi na rachunek bankowy FGŚP, zgodnie z § 3 ust. 10 rozporządzenia. 3) Reprezentacja zgodna z zasadami obowiązującymi przy zaciąganiu zobowiązań cywilnoprawnych.

Pozycje
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136
|