|
|
Dziennik Ustaw 2004 Nr 196 poz. 2014 - Sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdania o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 11 sierpnia 2004 r.
w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych
(Dz. U. z dnia 8 września 2004 r.)
Na podstawie art. 35 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. Nr 123, poz. 1291) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa: 1) zakres sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zwanej dalej "ustawą", w tym: a) okresowych sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, b) sprawozdań o pomocy udzielonej na duże projekty inwestycyjne, w rozumieniu przepisów wydanych na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy; 2) zakres sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 34 ust. 1 ustawy; 3) okresy sprawozdawcze; 4) terminy składania sprawozdań; 5) wzory formularzy sprawozdań.
§ 2. 1. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, podaje się następujące informacje: 1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy; 2) numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP); 3) podstawę prawną udzielonej pomocy publicznej; 4) oznaczenie programu pomocowego - w przypadku pomocy publicznej udzielanej w ramach programu pomocowego; 5) dzień udzielenia pomocy; 6) nazwę (firmę) lub imię i nazwisko beneficjenta pomocy; 7) identyfikator gminy, w której beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 8) numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy (NIP); 9) formę prawną beneficjenta pomocy; 10) wielkość beneficjenta pomocy; 11) klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727); 12) wartość pomocy publicznej; 13) formę pomocy publicznej; 14) przeznaczenie pomocy publicznej; 15) źródło pochodzenia pomocy publicznej; 16) wskazanie kwartału albo roku kalendarzowego, za który sporządza się sprawozdanie. 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 3. 1. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, podaje się następujące informacje: 1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy; 2) numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP); 3) oznaczenie programu pomocowego - w przypadku pomocy publicznej udzielanej w ramach programu pomocowego; 4) podstawę prawną udzielonej pomocy; 5) numer regionu oraz nazwę miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja; 6) nazwę (firmę) lub imię i nazwisko beneficjenta pomocy; 7) adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy; 8) wielkość beneficjenta pomocy; 9) określenie przedsiębiorców kontrolujących beneficjenta pomocy; 10) klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD); 11) numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy (NIP); 12) rodzaj projektu inwestycyjnego; 13) wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych; 14) wartość kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą; 15) wartość nominalną pomocy oraz wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto i netto; 16) dzień udzielenia pomocy; 17) szczegółowe warunki monitorowania i zwrotu pomocy publicznej; 18) nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z klasyfikacją Prodcom lub CPA; 19) planowany termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu. 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4. 1. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 2, podaje się następujące informacje: 1) nazwę i siedzibę organu właściwego do poboru należności; 2) numer identyfikacji podatkowej organu właściwego do poboru należności (NIP); 3) województwo, na którego obszar rozciąga się właściwość terytorialna organu właściwego do poboru należności; 4) wskazanie kwartału roku kalendarzowego, za który sporządza się sprawozdanie; 5) rodzaje i wartość zaległych należności przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych wraz z odsetkami za zwłokę, z wyłączeniem zaległych należności, w stosunku do których organ uprawniony podjął decyzję o odroczeniu płatności lub rozłożeniu jej na raty. 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 2, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 5. 1. Podmiot udzielający pomocy sporządza sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, za poszczególne kwartały roku kalendarzowego (sprawozdanie kwartalne) i za poszczególne lata kalendarzowe (sprawozdanie roczne). 2. Organ właściwy do poboru należności sporządza sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 2, według stanu na koniec każdego kwartału roku kalendarzowego (sprawozdanie kwartalne). 3. Sprawozdania kwartalne przekazuje się w terminie 30 dni od dnia zakończenia kwartału, a sprawozdania roczne - w terminie 60 dni od dnia zakończenia roku kalendarzowego.
§ 6. Podmiot udzielający pomocy na duże projekty inwestycyjne przekazuje sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, w terminie 7 dni od dnia udzielenia pomocy publicznej.
§ 7. W zakresie sprawozdań, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a i pkt 2, rozporządzenie stosuje się po raz pierwszy do sprawozdań sporządzanych za trzeci kwartał 2004 r.
§ 8. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie sprawozdań pozwalających na nadzorowanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach środków publicznych (Dz. U. Nr 196, poz. 1656).
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
SPRAWOZDANIE O UDZIELONEJ POMOCY PUBLICZNEJ
I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy ...................... II. Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy ..................................... III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy ................... IV. Sprawozdanie za okres: a) I kwartał ........... roku, b) II kwartał ........... roku, c) III kwartał ........... roku, d) IV kwartał ........... roku, e) za .................... rok.
Tabela
Lp. | Podstawa prawna - informacje podstawowe | Podstawa prawna - informacje szczegółowe | Program pomocowy | Dzień udzielenia pomocy | Nazwa (firma) lub imię i nazwisko beneficjenta | Forma prawna beneficjenta | Wielkość beneficjenta | NIP beneficjenta | Identyfikator gminy | Klasa PKD | Wartość nominalna pomocy [PLN] | Wartość pomocy brutto [PLN] | Wartość pomocy netto [PLN] | Forma pomocy | Przeznaczenie pomocy | Źródło pochodzenia pomocy |
1 | 2a | 2b | 2c | 3a | 3b | 3c | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
1. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
2. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
3. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
4. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
5.... | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Łączna wartość pomocy netto udzielonej przez podmiot udzielający w okresie sprawozdawczym wynosi .............. PLN.
Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji:
_________________ _____________________ _______________ imię i nazwisko stanowisko służbowe data i podpis
Dane osoby upoważnionej do roboczych kontaktów z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Ministerstwem Finansów w sprawie informacji i danych zawartych w sprawozdaniu:
_______________ ___________________ _______ ____ ______ imię i nazwisko stanowisko służbowe telefon faks e-mail
Instrukcja sporządzenia sprawozdania
Kolejne pozycje sprawozdania wypełnia się według poniższych wyjaśnień: I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy: należy podać pełną nazwę podmiotu udzielającego pomocy. II. Numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP). III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy: należy podać dokładny adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy. IV. Sprawozdanie za okres: należy wypełnić jedną z pozycji od lit. a do e, w zależności od okresu, za który sporządza się sprawozdanie.
TABELA Uwaga: istnieją następujące możliwości łączenia elementów tworzących podstawę prawną udzielenia pomocy publicznej, które należy wpisać w poszczególnych kolumnach tabeli w sposób przedstawiony poniżej.
Podstawa prawna - informacje podstawowe | Podstawa prawna - informacje szczegółowe |
2a | 2b | 2c | 3a | 3b | 3c |
kod ustawy | - | przepis ustawy | - | - | - |
kod ustawy | - | przepis ustawy | akt wykonawczy | przepis aktu wykonawczego | - |
kod ustawy | - | przepis ustawy | akt wykonawczy | przepis aktu wykonawczego | decyzja/uchwała/umowa - symbol |
kod ustawy | - | przepis ustawy | - | - | decyzja/uchwała/umowa - symbol |
W przypadku wpisania w kolumnie 2a kodu 9.99 wypełnia się dodatkowo kolumnę 2b.
Kol. 2a Podstawa prawna - informacje podstawowe - należy wpisać właściwy kod wskazujący odpowiednią ustawę będącą podstawą prawną udzielenia pomocy.
Tytuł ustawy | Kod |
1 | 2 |
ustawa budżetowa (na kolejne lata) | 1.1 |
ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926, z późn. zm.) | 1.2 |
ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.) | 1.3 |
ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.) | 1.4 |
ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o Komitecie Badań Naukowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 33, poz. 389, z późn. zm.) | 1.5 |
ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.) | 1.6 |
ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627, z późn. zm.) | 1.7 |
ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.) | 1.8 |
ustawa z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. Nr 123, poz. 600, z późn. zm.) | 1.10 |
ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84, z późn. zm.) | 1.11 |
ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. - Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 27, poz. 96, z późn. zm.) | 1.12 |
ustawa z dnia 8 maja 1997 r. o poręczeniach i gwarancjach udzielanych przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prawne (Dz. U. z 2003 r. Nr 174, poz. 1689, z późn. zm.) | 1.13 |
ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. o gwarantowanych przez Skarb Państwa ubezpieczeniach eksportowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 59, poz. 609, z późn. zm.) | 1.14 |
ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2000 r. Nr 46, poz. 543, z późn. zm.) | 1.15 |
ustawa z dnia 3 lutego 1993 r. o restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 18, poz. 82, z późn. zm.) | 1.17 |
ustawa z dnia 5 stycznia 1995 r. o dopłatach do oprocentowania niektórych kredytów bankowych (Dz. U. Nr 13, poz. 60, z późn. zm.) | 1.18 |
ustawa z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 1994 r. Nr 1, poz. 2, z późn. zm.) | 1.19 |
ustawa z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 514, z późn. zm.) | 1.20 |
ustawa z dnia 9 stycznia 1997 r. - Kodeks celny (Dz. U. z 2001 r. Nr 75, poz. 802, z późn. zm.) | 1.21 |
ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887, z późn. zm.) | 1.22 |
ustawa z dnia 7 czerwca 1990 r. o utworzeniu Agencji Rynku Rolnego (Dz. U. z 1997 r. Nr 142, poz. 951, z późn. zm.) | 1.23 |
ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.) | 1.24 |
ustawa z dnia 29 grudnia 1993 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 85, z późn. zm.) | 1.25 |
ustawa z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1397, z późn. zm.) | 1.29 |
ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966) | 1.30 |
ustawa z dnia 7 października 1999 r. o wspieraniu restrukturyzacji przemysłowego potencjału obronnego i modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 83, poz. 932, z późn. zm.) | 1.31 |
ustawa z dnia 12 maja 2000 r. o zasadach wspierania rozwoju regionalnego (Dz. U. Nr 48, poz. 550, z późn. zm.) | 1.32 |
ustawa z dnia 14 lipca 2000 r. o restrukturyzacji finansowej górnictwa siarki (Dz. U. Nr 74, poz. 856, z późn. zm.) | 1.33 |
ustawa z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz. U. Nr 84, poz. 948, z późn. zm.) | 1.34 |
ustawa z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983, z późn. zm.) | 1.35 |
ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) | 1.36 |
ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967, z późn. zm.) | 1.37 |
ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50, z późn. zm.) | 1.38 |
ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789, z późn. zm.) | 1.40 |
ustawa z dnia 30 lipca 1997 r. o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności publicznej "Poczta Polska" (Dz. U. Nr 106, poz. 675, z późn. zm.) | 1.41 |
ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. Nr 63, poz. 638, z późn. zm.) | 1.42 |
ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej (Dz. U. Nr 63, poz. 639, z późn. zm.) | 1.43 |
ustawa z dnia 25 września 1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 112, poz. 981, z późn. zm.) | 1.44 |
ustawa z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 57, poz. 603, z późn. zm.) | 1.45 |
ustawa z dnia 30 kwietnia 1993 r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44, poz. 202, z późn. zm.) | 1.46 |
ustawa z dnia 20 marca 2002 r. o finansowym wspieraniu inwestycji (Dz. U. Nr 41, poz. 363, z późn. zm.) | 1.47 |
ustawa z dnia 24 sierpnia 2001 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów udzielanych lekarzom, lekarzom stomatologom, pielęgniarkom, położnym oraz o umarzaniu tych kredytów (Dz. U. Nr 128, poz. 1406, z późn. zm.) | 1.49 |
ustawa z dnia 11 sierpnia 2001 r. o szczególnych rozwiązaniach prawnych związanych z usuwaniem skutków powodzi z lipca i sierpnia 2001 r. oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 84, poz. 907, z późn. zm.) | 1.50 |
ustawa z dnia 24 sierpnia 2001 r. o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali (Dz. U. Nr 111, poz. 1196, z późn. zm.) | 1.51 |
ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców (Dz. U. Nr 155, poz. 1287, z późn. zm.) | 1.52 |
ustawa z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 493, z późn. zm.) | 1.53 |
ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001) | 1.54 |
ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w latach 2003-2006 (Dz. U. Nr 210, poz. 2037) | 1.55 |
ustawa z dnia 30 października 2002 r. o pomocy publicznej dla przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu dla rynku pracy (Dz. U. Nr 213, poz. 1800, z późn. zm.) | 1.56 |
ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188, z późn. zm.) | 1.57 |
ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z późn. zm.) | 1.58 |
ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. Nr 86, poz. 959, z późn. zm.) | 1.59 |
ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 1993 r. Nr 94, poz. 431, z późn. zm.) | 1.60 |
ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682, z późn. zm.) | 1.61 |
ustawa z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622) | 1.62 |
ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o Agencji Rynku Rolnego i organizacji niektórych rynków rolnych (Dz. U. Nr 42, poz. 386, z późn. zm.) | 1.63 |
ustawa z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.) | 1.64 |
ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) | 1.65 |
ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) | 1.66 |
ustawa z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2002 r. Nr 175, poz. 1440, z późn. zm.) | 1.67 |
inne ustawy | 9.99 |
Kol. 2b - Podstawa prawna - informacje podstawowe - jeżeli pomoc publiczna została udzielona na podstawie ustawy, nieoznaczonej kodami od 1.1 do 1.67, i został wybrany kod 9.99, wówczas w kolumnie 2b należy podać w następującej kolejności: datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym akt został opublikowany. Kol. 2c - Podstawa prawna - informacje podstawowe - należy podać oznaczenie przepisu będącego podstawą udzielenia pomocy publicznej (w kolejności: artykuł ustawy, ustęp, punkt, litera, tiret). Kol. 3a - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - jeżeli podstawą udzielenia pomocy publicznej był akt wykonawczy do ustawy, należy podać w następującej kolejności: nazwę organu wydającego akt, datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym akt został opublikowany. Kol. 3b - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - należy podać oznaczenie przepisu aktu wykonawczego będącego podstawą udzielenia pomocy publicznej (w kolejności: paragraf, ustęp, punkt, litera, tiret). Kol. 3c - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - jeżeli podstawą udzielenia pomocy publicznej była decyzja, uchwała lub umowa, należy podać symbol określający ten akt; w przypadku decyzji - numer decyzji, w przypadku uchwały - numer uchwały, w przypadku umowy - przedmiot oraz strony umowy. Kol. 4 - Program pomocowy - w przypadku pomocy publicznej udzielanej w ramach programu pomocowego należy podać nazwę i numer programu pomocowego (nazwy i numery obowiązujących programów pomocowych publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów). W przypadku programu pomocy de minimis nie podaje się numeru. Kol. 5 - Dzień udzielenia pomocy: należy podać dzień, w którym podmiot ubiegający się o pomoc publiczną nabył prawo do otrzymania tej pomocy, a w przypadku gdy udzielenie pomocy publicznej w formie ulgi podatkowej następuje na podstawie aktu normatywnego, bez wymogu wydania decyzji: a) dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy publicznej, z zastrzeżeniem lit. b, b) dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego - w przypadku udzielenia pomocy publicznej w podatku dochodowym, c) dzień faktycznego przysporzenia korzyści finansowych - w przypadku braku obowiązku złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy publicznej. Kol. 6 - Nazwa (firma) lub imię i nazwisko beneficjenta: należy podać pełną nazwę beneficjenta pomocy, któremu udzielono pomocy publicznej, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - imię i nazwisko beneficjenta pomocy. Kol. 7 - Forma prawna beneficjenta: należy wpisać kod odpowiadający formie prawnej beneficjenta pomocy.
Wyszczególnienie | Kod |
1 | 2 |
przedsiębiorstwo państwowe | 1.A |
jednoosobowa spółka Skarbu Państwa | 1.B |
jednoosobowa spółka jednostki samorządu terytorialnego, w rozumieniu przepisów o gospodarce komunalnej | 1.C |
spółka akcyjna albo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w stosunku do których Skarb Państwa, jednostka samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwo państwowe lub jednoosobowa spółka Skarbu Państwa są podmiotami, które posiadają uprawnienia takie jak przedsiębiorcy dominujący w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów | 1.D |
beneficjent pomocy nienależący do kategorii określonych kodem od 1.A do 1.D | 2 |
Kol. 8 - Wielkość beneficjenta: należy podać odpowiedni kod; wpisując kod, należy brać pod uwagę dane na ostatni dzień roku poprzedzającego rok sprawozdawczy.
Wyszczególnienie* | Kod |
1 | 2 |
mikroprzedsiębiorca | 0 |
przedsiębiorca mały | 1 |
przedsiębiorca średni | 2 |
inny przedsiębiorca | 3 |
* W rozumieniu rozporządzenia nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001 oraz L 063 z 28.02.2004).
Kol. 9 - NIP beneficjenta: należy podać numer identyfikacji podatkowej. Kol. 10 - Identyfikator gminy: należy podać pełne, siedmiocyfrowe oznaczenie gminy, w której beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.). Przykład: Jeżeli przedsiębiorstwo znajduje się w województwie dolnośląskim, powiecie bolesławieckim, gminie Bolesławiec, należy wpisać numer 020101 1. Kol. 11 - Klasa PKD: należy wpisać klasę rodzaju działalności (4 pierwsze znaki) określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727). Przykład: W przypadku produkcji aluminium należy podać: 27.42. Kol. 12 - Wartość nominalna pomocy - całkowita wielkość środków finansowych będących podstawą do obliczania wielkości udzielonej pomocy, np. kwota udzielonej pożyczki lub kwota odroczonego podatku. Kol. 13 - Wartość pomocy brutto: należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji brutto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej. Kol. 14 - Wartość pomocy netto: należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji netto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy. Kol. 15 - Forma pomocy: należy podać wyłącznie kod oznaczający właściwą formę pomocy publicznej.
Forma pomocy | Kod |
1 | 2 |
dotacja | A1.1 |
dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych (bezpośrednio dla przedsiębiorców) | A1.2 |
inne wydatki związane z funkcjonowaniem jednostek budżetowych lub realizacją ich zadań statutowych | A1.3 |
refundacja | A1.4 |
zwolnienie z podatku | A2.1 |
odliczenie od podatku | A2.2 |
obniżka lub zmniejszenie, powodujące obniżenie podstawy opodatkowania lub wysokości podatku | A2.3 |
obniżenie wysokości opłaty | A2.4 |
zwolnienie z opłaty | A2.5 |
zaniechanie poboru podatku | A2.6 |
zaniechanie poboru opłaty | A2.7 |
umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami | A2.8 |
umorzenie odsetek od zaległości podatkowej | A2.9 |
umorzenie opłaty (składki, wpłaty) | A2.10 |
umorzenie odsetek za zwłokę z tytułu opłaty (składki, wpłaty) | A2.11 |
umorzenie kar | A2.12 |
oddanie do korzystania mienia będącego własnością Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków na warunkach korzystniejszych dla przedsiębiorcy od oferowanych na rynku | A2.13 |
zbycie mienia będącego własnością Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków na warunkach korzystniejszych od oferowanych na rynku | A2.14 |
kontyngenty taryfowe | A2.15 |
wniesienie kapitału | B1.1 |
konwersja wierzytelności na akcje lub udziały | B2.1 |
pożyczka preferencyjna | C1.1 |
kredyt preferencyjny | C1.2 |
dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych (dla banków) | C1.3 |
pożyczki warunkowo umorzone | C1.4 |
odroczenie terminu płatności podatku | C2.1 |
odroczenie terminu płatności zaległości podatkowej wraz z odsetkami | C2.1.2 |
rozłożenie na raty płatności podatku | C2.2 |
rozłożenie na raty płatności zaległości podatkowej wraz z odsetkami | C2.3.1 |
odroczenie terminu płatności opłaty (składki, wpłaty) | C2.4 |
rozłożenie na raty opłaty (składki, wpłaty) | C2.5 |
odroczenie terminu płatności kary | C2.6 |
rozłożenie na raty kary | C2.7 |
poręczenie | D1.1 |
gwarancja | D1.2 |
inne | E |
Kol. 16 - Przeznaczenie pomocy: należy podać kod wskazujący przeznaczenie pomocy publicznej.
Tab. 1 Lista przeznaczeń pomocy publicznej, które mają zastosowanie do pomocy publicznej udzielonej do dnia 30 kwietnia 2004 r.
Wyszczególnienie | Kod |
1 | 2 |
1. Pomoc horyzontalna |
prace badawczo-rozwojowe | 1.1 |
ochrona środowiska | 1.2 |
rozwój małych i średnich przedsiębiorców | 1.3 |
utrzymanie poziomu zatrudnienia lub tworzenie nowych miejsc pracy | 1.5 |
szkolenia specjalistyczne na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw | 1.6.1 |
szkolenia ogólne na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw | 1.6.2 |
pomoc na restrukturyzację | 1.7.1 |
pomoc doraźna | 1.7.2 |
2. Sektor hutnictwa żelaza i stali |
prace badawczo-rozwojowe | 2.1 |
ochrona środowiska | 2.2 |
całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | 2.3 |
pomoc na restrukturyzację | 2.4 |
szkolenia na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw | 2.5 |
utrzymanie poziomu zatrudnienia lub utworzenie nowych miejsc pracy w przedsiębiorstwach | 2.6 |
pokrycie wypłat dla zwalnianych pracowników, którzy wyrazili zgodę na przejście na wcześniejszą emeryturę | 2.7 |
3. Sektor budownictwa okrętowego |
pomoc na restrukturyzację | 3.1 |
pomoc doraźna | 3.2 |
całkowite lub częściowe zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | 3.3 |
inwestycje na innowacje | 3.4 |
pomoc inwestycyjna na modernizację lub racjonalizację | 3.5 |
ochrona środowiska | 3.6 |
prace badawczo-rozwojowe | 3.7 |
pomoc na pokrycie kosztów bieżącej działalności | 3.8 |
szkolenia na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw | 3.9 |
4. Sektor górnictwa węgla |
pomoc na restrukturyzację | 4.1 |
prace badawczo-rozwojowe | 4.2 |
ochrona środowiska | 4.3 |
szkolenia na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw | 4.4 |
pomoc inwestycyjna na zapewnienie dostępu do złóż | 4.5 |
5. Sektor włókien syntetycznych |
pomoc doraźna | 5.1 |
prace badawczo-rozwojowe | 5.2 |
ochrona środowiska | 5.3 |
szkolenia na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw | 5.4 |
pomoc na restrukturyzację | 5.5 |
utrzymanie poziomu zatrudnienia lub tworzenie nowych miejsc pracy | 5.6 |
pomoc na pokrycie kosztów bieżącej działalności | 5.7 |
6. Sektor motoryzacyjny |
pomoc na restrukturyzację | 6.1 |
pomoc doraźna | 6.2 |
pomoc na nowe inwestycje | 6.3 |
ochrona środowiska | 6.4 |
prace badawczo-rozwojowe | 6.5 |
szkolenia na potrzeby określonych przedsiębiorców, bezpośrednio związane z rozwojem ich przedsiębiorstw | 6.6 |
rozwój małych i średnich przedsiębiorców | 6.7 |
utrzymanie poziomu zatrudnienia i tworzenie nowych miejsc pracy | 6.8 |
pomoc na pokrycie kosztów bieżącej działalności | 6.9 |
7. Sektor żeglugi morskiej |
pomoc na restrukturyzację | 7.1 |
utrzymanie poziomu zatrudnienia | 7.2 |
pomoc inwestycyjna | 7.3 |
szkolenia specjalistyczne | 7.4 |
ochrona środowiska morskiego | 7.5 |
prace badawczo-rozwojowe | 7.6 |
8. Pomoc regionalna |
pomoc na wspieranie nowych inwestycji | 8.1 |
pomoc na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją | 8.2 |
9. Inne przeznaczenia |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | 9.1 |
pomoc wspierająca rozwój eksportu | 9.2 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | 9.3 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | 9.4 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | 9.5 |
pomoc stanowiąca rekompensatę dla przedsiębiorcy z tytułu realizacji zadań publicznych | 9.6 |
pomoc udzielana w rolnictwie, przetwórstwie rolno-spożywczym, łowiectwie, leśnictwie, rybołówstwie i rybactwie, łącznie z działalnością usługową | 9.7 |
pomoc udzielana na skup i przechowywanie produktów rolnych oraz zapasów przetworów z tych produktów, a także na skup i przechowywanie zapasów ryb morskich | 9.8 |
pomoc udzielana przedsiębiorcom zatrudniającym osoby niepełnosprawne | 9.9 |
pomoc przeznaczona na pokrycie kosztów bieżącej działalności | 9.10 |
inne | 9.11 |
Tab. 2 Lista przeznaczeń pomocy publicznej, które mają zastosowanie do pomocy udzielonej od dnia 1 maja 2004 r.
Wyszczególnienie | Kod |
1 | 2 |
A. POMOC HORYZONTALNA |
Prace badawczo-rozwojowe | a1 |
Ochrona środowiska | a2 |
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw | |
nowe inwestycje | a3 |
tworzenie nowych miejsc pracy | a4 |
usługi doradcze | a5 |
udział w targach i wystawach | a6 |
prace badawczo-rozwojowe | a7 |
techniczne studium wykonalności | a8 |
koszty patentowe | a9 |
Pomoc na zatrudnienie | |
tworzenie nowych miejsc pracy | a10 |
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji | a11 |
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych | a12 |
rekompensata dla przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne | a13 |
Szkolenia | a14 |
Pomoc na ratowanie | a15 |
Pomoc na restrukturyzację | a16 |
B. POMOC REGIONALNA |
pomoc na wspieranie nowych inwestycji | b1 |
pomoc na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją | b2 |
duże projekty inwestycyjne | b3 |
pomoc operacyjna | b4 |
C. INNE PRZEZNACZENIA |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | c1 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | c2 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | c3 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | c4 |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | c5 |
Inne | c6 |
D. POMOC W SEKTORACH |
1. SEKTOR HUTNICTWA ŻELAZA I STALI |
Pomoc horyzontalna |
Prace badawczo-rozwojowe | d1.1 |
Ochrona środowiska | d1.2 |
Pomoc na zatrudnienie | |
tworzenie nowych miejsc pracy | d1.3 |
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji | d1.4 |
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych | d1.5 |
rekompensata dla zatrudniających osoby niepełnosprawne | d1.6 |
Pomoc na szkolenia | d1.7 |
Inne przeznaczenia |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | d1.8 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | d1.9 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | d1.10 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | d1.11 |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | d1.12 |
inne | d1.13 |
Inne przeznaczenia dopuszczalne w sektorze hutnictwa żelaza i stali |
całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | d1.14 |
pokrycie wypłat dla zwalnianych pracowników lub pracowników, którzy wyrazili zgodę na przejście na wcześniejszą emeryturę | d1.15 |
2. SEKTOR BUDOWNICTWA OKRĘTOWEGO |
Pomoc horyzontalna |
Prace badawczo-rozwojowe | d2.1 |
Ochrona środowiska | d2.2 |
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw | |
nowe inwestycje | d2.3 |
tworzenie nowych miejsc pracy | d2.4 |
usługi doradcze | d2.5 |
udział w targach i wystawach | d2.6 |
prace badawczo-rozwojowe | d2.7 |
techniczne studium wykonalności | d2.8 |
koszty patentowe | d2.9 |
Pomoc na zatrudnienie | |
tworzenie nowych miejsc pracy | d2.10 |
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji | d2.11 |
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych | d2.12 |
rekompensata dla przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne | d2.13 |
Pomoc na szkolenia | d2.14 |
Pomoc na ratowanie | d2.15 |
Pomoc na restrukturyzację | d2.16 |
Pomoc regionalna |
pomoc na wspieranie nowych inwestycji związanych z modernizacją lub unowocześnieniem stoczni | d2.17 |
Inne przeznaczenia |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | d2.18 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | d2.19 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | d2.20 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | d2.21 |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | d2.22 |
inne | d2.23 |
Inne przeznaczenia dopuszczalne w sektorze budownictwa okrętowego |
pomoc na przedsięwzięcia innowacyjne | d2.24 |
pomoc związana z kredytami eksportowymi | d2.25 |
pomoc na rozwój | d2.26 |
całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | d2.27 |
częściowe zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | d2.28 |
pomoc na wsparcie kontraktów na budowę statków | d2.29 |
3. SEKTOR GÓRNICTWA WĘGLA |
Pomoc horyzontalna |
Prace badawczo-rozwojowe | d3.1 |
Ochrona środowiska | d3.2 |
Pomoc na szkolenia | d3.3 |
Inne przeznaczenia |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | d3.4 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | d3.5 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | d3.6 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | d3.7 |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | d3.8 |
inne | d3.9 |
Inne przeznaczenia dopuszczalne w sektorze górnictwa węgla |
pomoc na pokrycie kosztów nadzwyczajnych | d3.10 |
pomoc na pokrycie strat bieżących dla jednostek objętych planem likwidacji | d3.11 |
Pomoc na zapewnienie dostępu do zasobów węgla | |
pomoc na pokrycie kosztów produkcji bieżącej | d3.12 |
pomoc na inwestycje początkowe | d3.13 |
4. SEKTOR WŁÓKIEN SYNTETYCZNYCH |
Pomoc horyzontalna |
Prace badawczo-rozwojowe | d4.1 |
Ochrona środowiska | d4.2 |
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw | |
nowe inwestycje | d4.3 |
tworzenie nowych miejsc pracy | d4.4 |
usługi doradcze | d4.5 |
udział w targach i wystawach | d4.6 |
prace badawczo-rozwojowe | d4.7 |
techniczne studium wykonalności | d4.8 |
koszty patentowe | d4.9 |
Pomoc na zatrudnienie | |
tworzenie nowych miejsc pracy | d4.10 |
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji | d4.11 |
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych | d4.12 |
rekompensata dla przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne | d4.13 |
Pomoc na szkolenia | d4.14 |
Pomoc na ratowanie | d4.15 |
Pomoc na restrukturyzację | d4.16 |
Inne przeznaczenia |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | d4.17 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | d4.18 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | d4.19 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | d4.20 |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | d4.21 |
inne | d4.22 |
5. SEKTOR MOTORYZACYJNY |
Pomoc horyzontalna |
Prace badawczo-rozwojowe | d5.1 |
Ochrona środowiska | d5.2 |
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw | |
nowe inwestycje | d5.3 |
tworzenie nowych miejsc pracy | d5.4 |
usługi doradcze | d5.5 |
udział w targach i wystawach | d5.6 |
prace badawczo-rozwojowe | d5.7 |
techniczne studium wykonalności | d5.8 |
koszty patentowe | d5.9 |
Pomoc na zatrudnienie | |
tworzenie nowych miejsc pracy | d5.10 |
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji | d5.11 |
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych | d5.12 |
rekompensata dla przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne | d5.13 |
Pomoc na szkolenia | d5.14 |
Pomoc na ratowanie | d5.15 |
Pomoc na restrukturyzację | d5.16 |
Pomoc regionalna |
pomoc na wspieranie nowych inwestycji | d5.17 |
pomoc na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją | d5.18 |
duże projekty inwestycyjne | d5.19 |
pomoc operacyjna | d5.20 |
Inne przeznaczenia |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | d5.21 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | d5.22 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | d5.23 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | d5.24 |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | d5.25 |
inne | d5.26 |
6. SEKTOR ŻEGLUGI MORSKIEJ |
Pomoc horyzontalna |
Prace badawczo-rozwojowe | d6.1 |
Ochrona środowiska | d6.2 |
Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw | |
nowe inwestycje | d6.3 |
tworzenie nowych miejsc pracy | d6.4 |
usługi doradcze | d6.5 |
udział w targach i wystawach | d6.6 |
prace badawczo-rozwojowe | d6.7 |
techniczne studium wykonalności | d6.8 |
koszty patentowe | d6.9 |
Pomoc na zatrudnienie | |
tworzenie nowych miejsc pracy | d6.10 |
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji | d6.11 |
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych | d6.12 |
rekompensata dla przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne | d6.13 |
Pomoc na szkolenia | d6.14 |
Pomoc na restrukturyzację | d6.15 |
Pomoc regionalna |
pomoc na wspieranie nowych inwestycji | d6.16 |
pomoc na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją | d6.17 |
duże projekty inwestycyjne | d6.18 |
pomoc operacyjna | d6.19 |
Inne przeznaczenia |
pomoc udzielana w celu naprawienia szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | d6.20 |
pomoc udzielana w celu zapobieżenia lub likwidacji poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | d6.21 |
pomoc udzielana w celu wsparcia krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | d6.22 |
pomoc udzielana w celu promowania kultury, nauki i oświaty oraz ochrony dziedzictwa kulturowego | d6.23 |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | d6.24 |
inne | d6.25 |
Inne przeznaczenia dopuszczalne w sektorze żeglugi morskiej |
pomoc inwestycyjna | d6.26 |
pomoc na poprawę konkurencyjności | d6.27 |
pomoc na repatriację marynarzy | d6.28 |
pomoc na wsparcie żeglugi bliskiego zasięgu | d6.29 |
E. POMOC DE MINIMIS |
pomoc de minimis | e1 |
Kol. 17 - Źródło pochodzenia pomocy: należy podać kod odpowiadający jednej z wymienionych poniżej pozycji:
Wyszczególnienie | Kod |
fundusze krajowe | A |
środki pochodzące ze źródeł zagranicznych | B |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR
SPRAWOZDANIE O POMOCY PUBLICZNEJ UDZIELONEJ NA DUŻE PROJEKTY INWESTYCYJNE
I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy ..................... II. Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy ..................................... III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy ...................
1 | Oznaczenie programu pomocowego lub wskazanie, że udzielona została pomoc indywidualna | |
2 | Podstawa prawna udzielonej pomocy | |
3 | Numer regionu oraz nazwa miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja | |
4 | Nazwa (firma) beneficjenta lub imię i nazwisko beneficjenta | |
5 | Adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta | |
6 | Wielkość beneficjenta | |
7 | Przedsiębiorcy kontrolujący beneficjenta | |
8 | Klasa PKD beneficjenta | |
9 | NIP beneficjenta | |
10 | Rodzaj projektu inwestycyjnego | |
11 | Rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą | |
12 | Wartość całkowitych nominalnych kosztów inwestycyjnych (PLN) | |
13 | Wartość nominalnych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą (PLN) | |
14 | Wartość zdyskontowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą | |
15 | Wartość nominalna pomocy (PLN) | |
16 | Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto (PLN) | |
17 | Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji netto (PLN) | |
18 | Dzień udzielenia pomocy | |
19 | Warunki monitorowania i zwrotu pomocy | |
20 | Nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z klasyfikacją Prodcom lub CPA | |
21 | Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia projektu | |
Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji:
................... ...................... ................. (imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data i podpis)
Instrukcja sporządzenia sprawozdania
Kolejne pozycje sprawozdania wypełnia się według poniższych wyjaśnień: I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy: należy podać pełną nazwę podmiotu udzielającego pomocy. II. Numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP). III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy: należy podać dokładny adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy. 1. Oznaczenie programu pomocowego lub wskazanie, że udzielona została pomoc indywidualna - należy podać nazwę programu pomocowego, w ramach którego została udzielona pomoc (nazwy obowiązujących programów pomocowych publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), lub wskazać, że jest to pomoc indywidualna. 2. Podstawa prawna udzielonej pomocy - należy podać w następującej kolejności: datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym został opublikowany. Jeżeli pomoc publiczna była udzielana w ramach programu pomocowego, należy podać datę akceptacji programu. 3. Numer regionu oraz nazwa miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja - należy podać numer statystyczny regionu określony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2000 r. w sprawie wprowadzenia Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NTS) (Dz. U. Nr 58, poz. 685, z 2001 r. Nr 12, poz. 101, z 2002 r. Nr 34, poz. 311, Nr 177, poz. 1458 i Nr 191, poz. 1594, z 2003 r. Nr 208, poz. 2021 oraz z 2004 r. Nr 98, poz. 998), na obszarze którego zlokalizowana jest inwestycja, oraz nazwę miejscowości. 4. Nazwa (firma) lub imię i nazwisko beneficjenta: należy podać pełną nazwę beneficjenta pomocy, któremu udzielono pomocy publicznej, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - imię i nazwisko beneficjenta pomocy. 5. Adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta - należy podać dokładny adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy. 6. Wielkość beneficjenta: należy podać wielkość beneficjenta (mikroprzedsiębiorca, przedsiębiorca mały, przedsiębiorca średni lub inny przedsiębiorca w rozumieniu rozporządzenia nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001, zm. rozporządzeniem nr 364/2004 z 25 lutego 2004 r., Dz. Urz. WE L 063 z 28.02.2004). 7. Przedsiębiorcy kontrolujący beneficjenta - należy podać nazwy przedsiębiorców, którzy posiadają 25 % lub więcej kapitału bądź praw głosu w przedsiębiorstwie beneficjenta pomocy. 8. Klasa PKD beneficjenta: należy wpisać klasę rodzaju działalności (4 pierwsze znaki) określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727). 9. NIP beneficjenta - należy podać numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy. 10. Rodzaj projektu inwestycyjnego - należy wskazać jeden z poniższych rodzajów inwestycji: a) utworzenie przedsiębiorstwa, b) rozbudowa przedsiębiorstwa, c) nabycie przedsiębiorstwa, d) rozpoczęcie w przedsiębiorstwie działań obejmujących dokonywanie zasadniczych zmian procesu produkcyjnego, zmian wyrobu lub usługi. 11. Rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą - należy wskazać, czy koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą zostały ustalone na podstawie wartości inwestycji, czy na podstawie wielkości kosztów zatrudnienia. 12. Wartość całkowitych nominalnych kosztów inwestycyjnych. 13. Wartość nominalnych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. 14. Wartość zdyskontowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. 15. Wartość nominalna pomocy - całkowita wielkość środków finansowych będących podstawą do obliczania wielkości udzielonej pomocy publicznej, np. kwota udzielonej pożyczki lub kwota odroczonego podatku. 16. Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto - należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji brutto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy. 17. Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji netto: należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji netto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy. 18. Dzień udzielenia pomocy - należy podać dzień, w którym została udzielona pomoc publiczna w formacie dzień/miesiąc/rok. 19. Warunki monitorowania i zwrotu pomocy - należy podać szczegółowe warunki związane z monitorowaniem projektu i ewentualną procedurą zwrotu pomocy publicznej w przypadku zaistnienia niezgodności z warunkami, na jakich pomoc została udzielona. 20. Nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z klasyfikacją Prodcom lub CPA - należy podać nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz klasę produktu określoną w rozporządzeniu nr 3696/93 z dnia 29.10.1993 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji produktów według działalności (CPA) w Europejskiej Wspólnocie Gospodarczej (Dz. Urz. WE L 342 z 31.12.1993, ost. zm. rozporządzeniem nr 204/2001 z dnia 19.12.2001, Dz. Urz. WE 036 z 6.02.2002) lub w rozporządzeniu Komisji (WE) ustanawiającym na dany rok "wykaz Prodcom" produktów przemysłowych przewidziany w rozporządzeniu nr 3924/91 z dnia 19 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnego badania produkcji przemysłowej (Dz. Urz. WE L 374 z 13.12.1991). 21. Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia projektu - należy podać planowane terminy rozpoczęcia i zakończenia projektu w formacie dzień/miesiąc/rok.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
SPRAWOZDANIE O ZALEGŁYCH NALEŻNOŚCIACH PRZEDSIĘBIORCÓW Z TYTUŁU ŚWIADCZEŃ NA RZECZ SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Instrukcja określająca sposób sporządzenia sprawozdania o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych
Kolejne pozycje wypełnia się według poniższych wyjaśnień: Bezpośrednio pod tytułem sprawozdania należy w rubryce "Sprawozdanie" wstawić znak X - w przypadku gdy sprawozdanie za kwartał, którego dotyczy, przekazywane jest po raz pierwszy, a w przypadku korygowania przekazanego sprawozdania - znak X należy wstawić w rubryce "Korekta". I. Kwartał w roku - należy podać kwartał (w formacie cyfr rzymskich) i rok (w formacie czterech cyfr arabskich), którego sprawozdanie dotyczy. II. Nazwa organu właściwego do poboru należności- należy podać pełną nazwę organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie. III. NIP organu właściwego do poboru należności - należy podać nr NIP organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie. IV. Kod województwa - należy podać oznaczenie kodowe województwa, na którego obszar rozciąga się właściwość terytorialna organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie. W przypadku gdy organ jest właściwy do poboru należności na obszarze kilku województw, należy sporządzić odrębny formularz dla każdego województwa, w którym występują zaległości, oraz wskazać kod województwa, którego formularz dotyczy: 02 województwo dolnośląskie 04 województwo kujawsko-pomorskie 06 województwo lubelskie 08 województwo lubuskie 10 województwo łódzkie 12 województwo małopolskie 14 województwo mazowieckie 16 województwo opolskie 18 województwo podkarpackie 20 województwo podlaskie 22 województwo pomorskie 24 województwo śląskie 26 województwo świętokrzyskie 28 województwo warmińsko-mazurskie 30 województwo wielkopolskie 32 województwo zachodniopomorskie V. Kod rodzaju zaległości - należy podać odpowiednią literę kodu, określającą rodzaj zaległości zawartych w przekazanym sprawozdaniu. Dla każdego kodu rodzaju zaległości należy sporządzić odrębny formularz, opierając się na poniższym zestawieniu: A Podatki i opłaty stanowiące dochód budżetu państwa C Inne zobowiązania wobec budżetu państwa D Podatki i opłaty stanowiące dochód jednostek samorządu terytorialnego E Inne zobowiązania wobec jednostek samorządu terytorialnego F Fundusz Ubezpieczeń Społecznych G Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych I Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych K Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej L Inne W przypadku kodów C, E i L w tabeli w części VI w ostatniej rubryce "Uwagi" należy podać tytuł zobowiązania. VI. Kwota zaległych należności przedsiębiorców oraz odpowiednio odsetki za zwłokę - należy podać kwotę zaległości oraz odpowiednio kwotę odsetek za zwłokę dla poszczególnych sekcji i grup PKD, według stanu tych zaległości na ostatni dzień kwartału, którego dotyczy sprawozdanie. W przedostatnim wierszu tabeli "Suma zaległości" należy podać łączną kwotę zaległości oraz odpowiednio odsetek ze wszystkich sekcji (w tys. PLN). Na dole sprawozdania wpisać odpowiednio: Osoba sporządzająca sprawozdanie - wpisać imię, nazwisko oraz stopień służbowy osoby, która przygotowała sprawozdanie. Osoba upoważniona do kontaktów z Min. Fin. w sprawie przedstawionej informacji - wpisać imię, nazwisko oraz stopień służbowy osoby upoważnionej do ewentualnych kontaktów z Ministerstwem Finansów. Data - wpisać datę sporządzenia sprawozdania. Podpis kierownika organu - podpis kierownika organu przekazującego sprawozdanie (np. wójt, starosta itp.). telefon, faks, e-mail - dane umożliwiające kontakt z Ministerstwem Finansów, zawierające pełne numery telefonów wraz z numerem kierunkowym. Uwaga: 1. Kwoty zaległości oraz kwoty odsetek należy podawać w tysiącach PLN (złotych), zaokrąglając do pełnych tysięcy złotych zgodnie z ogólnymi zasadami zaokrąglania. 2. Sprawozdanie obejmuje stan wszystkich zaległości i odsetek od wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od faktu, czy została im udzielona pomoc. 3. Sprawozdania należy sporządzać w rachunku narastającym.
Pozycje
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291, 1292, 1293, 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302, 1303, 1304, 1305, 1306, 1307, 1308, 1309, 1310, 1311, 1312, 1313, 1314, 1315, 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322, 1323, 1324, 1325, 1326, 1327, 1328, 1329, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345, 1346, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351, 1352, 1353, 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360, 1361, 1362, 1363, 1364, 1365, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1377, 1378, 1379, 1380, 1381, 1382, 1383, 1384, 1385, 1386, 1387, 1388, 1389, 1390, 1391, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397, 1398, 1399, 1400, 1401, 1402, 1403, 1404, 1405, 1406, 1407, 1408, 1409, 1410, 1411, 1412, 1413, 1414, 1415, 1416, 1417, 1418, 1419, 1420, 1421, 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431, 1432, 1433, 1434, 1435, 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1443, 1444, 1445, 1446, 1447, 1448, 1449, 1450, 1451, 1452, 1453, 1454, 1455, 1456, 1457, 1458, 1459, 1460, 1461, 1462, 1463, 1464, 1465, 1466, 1467, 1468, 1469, 1470, 1471, 1472, 1473, 1474, 1475, 1476, 1477, 1478, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1484, 1485, 1486, 1487, 1488, 1489, 1490, 1491, 1492, 1493, 1494, 1495, 1496, 1497, 1498, 1499, 1500, 1501, 1502, 1503, 1504, 1505, 1506, 1507, 1508, 1509, 1510, 1511, 1512, 1513, 1514, 1515, 1516, 1517, 1518, 1519, 1520, 1521, 1522, 1523, 1524, 1525, 1526, 1527, 1528, 1529, 1530, 1531, 1532, 1533, 1534, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, 1540, 1541, 1542, 1543, 1544, 1545, 1546, 1547, 1548, 1549, 1550, 1551, 1552, 1553, 1554, 1555, 1556, 1557, 1558, 1559, 1560, 1561, 1562, 1563, 1564, 1565, 1566, 1567, 1568, 1569, 1570, 1571, 1572, 1573, 1574, 1575, 1576, 1577, 1578, 1579, 1580, 1581, 1582, 1583, 1584, 1585, 1586, 1587, 1588, 1589, 1590, 1591, 1592, 1593, 1594, 1595, 1596, 1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1605, 1606, 1607, 1608, 1609, 1610, 1611, 1612, 1613, 1614, 1615, 1616, 1617, 1618, 1619, 1620, 1621, 1622, 1623, 1624, 1625, 1626, 1627, 1628, 1629, 1630, 1631, 1632, 1633, 1634, 1635, 1636, 1637, 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644, 1645, 1646, 1647, 1648, 1649, 1650, 1651, 1652, 1653, 1654, 1655, 1656, 1657, 1658, 1659, 1660, 1661, 1662, 1663, 1664, 1665, 1666, 1667, 1668, 1669, 1670, 1671, 1672, 1673, 1674, 1675, 1676, 1677, 1678, 1679, 1680, 1681, 1682, 1683, 1684, 1685, 1686, 1687, 1688, 1689, 1690, 1691, 1692, 1693, 1694, 1695, 1696, 1697, 1698, 1699, 1700, 1701, 1702, 1703, 1704, 1705, 1706, 1707, 1708, 1709, 1710, 1711, 1712, 1713, 1714, 1715, 1716, 1717, 1718, 1719, 1720, 1721, 1722, 1723, 1724, 1725, 1726, 1727, 1728, 1729, 1730, 1731, 1732, 1733, 1734, 1735, 1736, 1737, 1738, 1739, 1740, 1741, 1742, 1743, 1744, 1745, 1746, 1747, 1748, 1749, 1750, 1751, 1752, 1753, 1754, 1755, 1756, 1757, 1758, 1759, 1760, 1761, 1762, 1763, 1764, 1765, 1766, 1767, 1768, 1769, 1770, 1771, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1778, 1779, 1780, 1781, 1782, 1783, 1784, 1785, 1786, 1787, 1788, 1789, 1790, 1791, 1792, 1793, 1794, 1795, 1796, 1797, 1798, 1799, 1800, 1801, 1802, 1803, 1804, 1805, 1806, 1807, 1808, 1809, 1810, 1811, 1812, 1813, 1814, 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821, 1822, 1823, 1824, 1825, 1826, 1827, 1828, 1829, 1830, 1831, 1832, 1833, 1834, 1835, 1836, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841, 1842, 1843, 1844, 1845, 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852, 1853, 1854, 1855, 1856, 1857, 1858, 1859, 1860, 1861, 1862, 1863, 1864, 1865, 1866, 1867, 1868, 1869, 1870, 1871, 1872, 1873, 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882, 1883, 1884, 1885, 1886, 1887, 1888, 1889, 1890, 1891, 1892, 1893, 1894, 1895, 1896, 1897, 1898, 1899, 1900, 1901, 1902, 1903, 1904, 1905, 1906, 1907, 1908, 1909, 1910, 1911, 1912, 1913, 1914, 1915, 1916, 1917, 1918, 1919, 1920, 1921, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1927, 1928, 1929, 1930, 1931, 1932, 1933, 1934, 1935, 1936, 1937, 1938, 1939, 1940, 1941, 1942, 1943, 1944, 1945, 1946, 1947, 1948, 1949, 1950, 1951, 1952, 1953, 1954, 1955, 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1964, 1965, 1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024, 2025, 2026, 2027, 2028, 2029, 2030, 2031, 2032, 2033, 2034, 2035, 2036, 2037, 2038, 2039, 2040, 2041, 2042, 2043, 2044, 2045, 2046, 2047, 2048, 2049, 2050, 2051, 2052, 2053, 2054, 2055, 2056, 2057, 2058, 2059, 2060, 2061, 2062, 2063, 2064, 2065, 2066, 2067, 2068, 2069, 2070, 2071, 2072, 2073, 2074, 2075, 2076, 2077, 2078, 2079, 2080, 2081, 2082, 2083, 2084, 2085, 2086, 2087, 2088, 2089, 2090, 2091, 2092, 2093, 2094, 2095, 2096, 2097, 2098, 2099, 2100, 2101, 2102, 2103, 2104, 2105, 2106, 2107, 2108, 2109, 2110, 2111, 2112, 2113, 2114, 2115, 2116, 2117, 2118, 2119, 2120, 2121, 2122, 2123, 2124, 2125, 2126, 2127, 2128, 2129, 2130, 2131, 2132, 2133, 2134, 2135, 2136, 2137, 2138, 2139, 2140, 2141, 2142, 2143, 2144, 2145, 2146, 2147, 2148, 2149, 2150, 2151, 2152, 2153, 2154, 2155, 2156, 2157, 2158, 2159, 2160, 2161, 2162, 2163, 2164, 2165, 2166, 2167, 2168, 2169, 2170, 2171, 2172, 2173, 2174, 2175, 2176, 2177, 2178, 2179, 2180, 2181, 2182, 2183, 2184, 2185, 2186, 2187, 2188, 2189, 2190, 2191, 2192, 2193, 2194, 2195, 2196, 2197, 2198, 2199, 2200, 2201, 2202, 2203, 2204, 2205, 2206, 2207, 2208, 2209, 2210, 2211, 2212, 2213, 2214, 2215, 2216, 2217, 2218, 2219, 2220, 2221, 2222, 2223, 2224, 2225, 2226, 2227, 2228, 2229, 2230, 2231, 2232, 2233, 2234, 2235, 2236, 2237, 2238, 2239, 2240, 2241, 2242, 2243, 2244, 2245, 2246, 2247, 2248, 2249, 2250, 2251, 2252, 2253, 2254, 2255, 2256, 2257, 2258, 2259, 2260, 2261, 2262, 2263, 2264, 2265, 2266, 2267, 2268, 2269, 2270, 2271, 2272, 2273, 2274, 2275, 2276, 2277, 2278, 2279, 2280, 2281, 2282, 2283, 2284, 2285, 2286, 2287, 2288, 2289, 2290, 2291, 2292, 2293, 2294, 2295, 2296, 2297, 2298, 2299, 2300, 2301, 2302, 2303, 2304, 2305, 2306, 2307, 2308, 2309, 2310, 2311, 2312, 2313, 2314, 2315, 2316, 2317, 2318, 2319, 2320, 2321, 2322, 2323, 2324, 2325, 2326, 2327, 2328, 2329, 2330, 2331, 2332, 2333, 2334, 2335, 2336, 2337, 2338, 2339, 2340, 2341, 2342, 2343, 2344, 2345, 2346, 2347, 2348, 2349, 2350, 2351, 2352, 2353, 2354, 2355, 2356, 2357, 2358, 2359, 2360, 2361, 2362, 2363, 2364, 2365, 2366, 2367, 2368, 2369, 2370, 2371, 2372, 2373, 2374, 2375, 2376, 2377, 2378, 2379, 2380, 2381, 2382, 2383, 2384, 2385, 2386, 2387, 2388, 2389, 2390, 2391, 2392, 2393, 2394, 2395, 2396, 2397, 2398, 2399, 2400, 2401, 2402, 2403, 2404, 2405, 2406, 2407, 2408, 2409, 2410, 2411, 2412, 2413, 2414, 2415, 2416, 2417, 2418, 2419, 2420, 2421, 2422, 2423, 2424, 2425, 2426, 2427, 2428, 2429, 2430, 2431, 2432, 2433, 2434, 2435, 2436, 2437, 2438, 2439, 2440, 2441, 2442, 2443, 2444, 2445, 2446, 2447, 2448, 2449, 2450, 2451, 2452, 2453, 2454, 2455, 2456, 2457, 2458, 2459, 2460, 2461, 2462, 2463, 2464, 2465, 2466, 2467, 2468, 2469, 2470, 2471, 2472, 2473, 2474, 2475, 2476, 2477, 2478, 2479, 2480, 2481, 2482, 2483, 2484, 2485, 2486, 2487, 2488, 2489, 2490, 2491, 2492, 2493, 2494, 2495, 2496, 2497, 2498, 2499, 2500, 2501, 2502, 2503, 2504, 2505, 2506, 2507, 2508, 2509, 2510, 2511, 2512, 2513, 2514, 2515, 2516, 2517, 2518, 2519, 2520, 2521, 2522, 2523, 2524, 2525, 2526, 2527, 2528, 2529, 2530, 2531, 2532, 2533, 2534, 2535, 2536, 2537, 2538, 2539, 2540, 2541, 2542, 2543, 2544, 2545, 2546, 2547, 2548, 2549, 2550, 2551, 2552, 2553, 2554, 2555, 2556, 2557, 2558, 2559, 2560, 2561, 2562, 2563, 2564, 2565, 2566, 2567, 2568, 2569, 2570, 2571, 2572, 2573, 2574, 2575, 2576, 2577, 2578, 2579, 2580, 2581, 2582, 2583, 2584, 2585, 2586, 2587, 2588, 2589, 2590, 2591, 2592, 2593, 2594, 2595, 2596, 2597, 2598, 2599, 2600, 2601, 2602, 2603, 2604, 2605, 2606, 2607, 2608, 2609, 2610, 2611, 2612, 2613, 2614, 2615, 2616, 2617, 2618, 2619, 2620, 2621, 2622, 2623, 2624, 2625, 2626, 2627, 2628, 2629, 2630, 2631, 2632, 2633, 2634, 2635, 2636, 2637, 2638, 2639, 2640, 2641, 2642, 2643, 2644, 2645, 2646, 2647, 2648, 2649, 2650, 2651, 2652, 2653, 2654, 2655, 2656, 2657, 2658, 2659, 2660, 2661, 2662, 2663, 2664, 2665, 2666, 2667, 2668, 2669, 2670, 2671, 2672, 2673, 2674, 2675, 2676, 2677, 2678, 2679, 2680, 2681, 2682, 2683, 2684, 2685, 2686, 2687, 2688, 2689, 2690, 2691, 2692, 2693, 2694, 2695, 2696, 2697, 2698, 2699, 2700, 2701, 2702, 2703, 2704, 2705, 2706, 2707, 2708, 2709, 2710, 2711, 2712, 2713, 2714, 2715, 2716, 2717, 2718, 2719, 2720, 2721, 2722, 2723, 2724, 2725, 2726, 2727, 2728, 2729, 2730, 2731, 2732, 2733, 2734, 2735, 2736, 2737, 2738, 2739, 2740, 2741, 2742, 2743, 2744, 2745, 2746, 2747, 2748, 2749, 2750, 2751, 2752, 2753, 2754, 2755, 2756, 2757, 2758, 2759, 2760, 2761, 2762, 2763, 2764, 2765, 2766, 2767, 2768, 2769, 2770, 2771, 2772, 2773, 2774, 2775, 2776, 2777, 2778, 2779, 2780, 2781, 2782, 2783, 2784, 2785, 2786, 2787, 2788, 2789, 2790, 2791, 2792, 2793, 2794, 2795, 2796, 2797, 2798, 2799, 2800, 2801, 2802, 2803, 2804, 2805, 2806, 2807, 2808, 2809, 2810, 2811, 2812, 2813, 2814, 2815, 2816, 2817, 2818, 2819, 2820, 2821, 2822, 2823, 2824, 2825, 2826, 2827, 2828, 2829, 2830, 2831, 2832, 2833, 2834, 2835, 2836, 2837, 2838, 2839, 2840, 2841, 2842, 2843, 2844, 2845, 2846, 2847, 2848, 2849, 2850, 2851, 2852, 2853, 2854, 2855, 2856, 2857, 2858, 2859, 2860, 2861, 2862, 2863, 2864, 2865, 2866, 2867, 2868, 2869, 2870, 2871, 2872, 2873, 2874, 2875, 2876, 2877, 2878, 2879, 2880, 2881, 2882, 2883, 2884, 2885, 2886, 2887, 2888, 2889
|