Dziennik Ustaw 1998 Nr 86 poz. 548 - Tryb i szczegółowe zasady postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawc


ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

z dnia 25 czerwca 1998 r.

w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych.

(Dz. U. z dnia 10 lipca 1998 r.)


Na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 i Nr 160, poz. 1082) zarządza się, co następuje:


§ 1. 1. Pracodawca zatrudniający do 24 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, ubiegający się o zwrot kosztów wynagrodzenia wypłacanego zatrudnionym osobom niepełnosprawnym zaliczonym do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności oraz składki na ubezpieczenie społeczne od tego wynagrodzenia, składa do dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy, zwanego dalej "dyrektorem", wniosek o skierowanie na te stanowiska zarejestrowanych osób niepełnosprawnych.
2. Wniosek powinien określać w szczególności:
  1)   oznaczenie pracodawcy,
  2)   nazwę stanowiska pracy i informacje o warunkach pracy,
  3)   informację o stanie zatrudnienia, w tym osób niepełnosprawnych,
  4)   liczbę osób niepełnosprawnych z określeniem stopnia niepełnosprawności, przewidzianych do zatrudnienia,
  5)   wymagane kwalifikacje i umiejętności osób niepełnosprawnych, które mają być zatrudnione,
  6)   wymagania dotyczące predyspozycji fizycznych i psychicznych osób niepełnosprawnych,
  7)   przewidywany okres zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
3. Dyrektor powiadamia pracodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania.
4. Pozytywne rozpatrzenie wniosku skutkuje zawarciem umowy, w terminie do 14 dni od dnia powiadomienia, o którym mowa w ust. 3.
5. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych następuje po zawarciu umowy, o której mowa w ust. 4.

§ 2. Umowa, o której mowa w § 1 ust. 4, przewiduje w szczególności:
  1)   termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi przez rejonowy urząd pracy do zatrudnienia,
  2)   okres, na jaki będą zatrudnione osoby niepełnosprawne,
  3)   termin przedstawiania wniosków o zwrot kosztów wynagrodzenia wraz ze składką na ubezpieczenie społeczne,
  4)   termin zawiadamiania dyrektora o ustaniu stosunku pracy lub wypowiedzeniu umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi,
  5)   przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez dyrektora:
a)  niezatrudnienie w terminie osób niepełnosprawnych,
b)  zawieszenie prowadzonej działalności.

§ 3. Dokumentację niezbędną do zwrotu kosztów, o których mowa w § 1 ust. 1, stanowi wniosek pracodawcy, do którego dołączone są:
  1)   kopie listy płac,
  2)   dowody wpłat, świadczące o odprowadzeniu składki na ubezpieczenie społeczne od wynagrodzenia zatrudnionych osób niepełnosprawnych.

§ 4. 1. Pracodawca, który zatrudni przez okres co najmniej 54 miesięcy osoby niepełnosprawne skierowane do pracy przez rejonowy urząd pracy, ubiegający się o zwrot kosztów:
  1)   organizacji nowych stanowisk pracy, polegającej na wyposażeniu przestrzeni pracy (bez prac budowlanych i adaptacyjnych) w przedmioty służące bezpośrednio wykonywaniu czynności zgodnych z kwalifikacjami osoby niepełnosprawnej oraz w przedmioty ułatwiające jej sprawne funkcjonowanie w zakładzie pracy,
  2)   przystosowania istniejących stanowisk pracy, polegającego na ich wyposażeniu stosownie do potrzeb wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, ułatwiającego osobom niepełnosprawnym sprawne funkcjonowanie w zakładzie pracy,
  3)   wynagrodzenia wraz ze składką na ubezpieczenie społeczne od tego wynagrodzenia wypłacanego osobie niepełnosprawnej zatrudnionej na nowym lub przystosowanym stanowisku pracy,
składa we właściwym ze względu na miejsce tworzenia tych stanowisk pracy wojewódzkim urzędzie pracy, zwanym dalej "urzędem", wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. Do wniosku załącza się:
  1)   dokumentację, o której mowa w załączniku nr 1, niezbędną do analizy i oceny wniosku,
  2)   sprawozdanie finansowe w rozumieniu przepisów o rachunkowości za dwa lata, poprzedzające datę złożenia wniosku, a w przypadku pracodawcy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres co najmniej 12 miesięcy.

§ 5. 1. Dyrektor rozpatruje wnioski, o których mowa w § 4 ust. 1, kierując się:
  1)   możliwościami finansowymi Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej "funduszem", w danym roku,
  2)   potrzebami lokalnego rynku pracy,
  3)   liczbą osób niepełnosprawnych, zarejestrowanych w rejonowym urzędzie pracy, o określonych kwalifikacjach,
  4)   okresem działania oraz doświadczeniem pracodawcy w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych,
  5)   kondycją finansową pracodawcy, zapewniającą zatrudnianie osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 54 miesięcy, która oceniana jest na podstawie:
a)  posiadanego majątku trwałego i obrotowego,
b)  możliwości produkcyjnych,
c)  możliwości zbytu,
d)  rachunku wyników,
e)  płynności finansowej,
  6)   rentownością produkcji i usług,
  7)   kosztami organizacji stanowisk pracy,
  8)   wkładem pracodawcy w organizację tworzonych stanowisk pracy,
  9)   stanem zatrudnienia u pracodawcy,
  10)  rodzajem posiadanego tytułu prawnego do nieruchomości, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.
2. Dyrektor powiadamia pracodawcę w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku, wraz z kompletem dokumentów, o sposobie jego rozpatrzenia, a następnie, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku - w terminie do 30 dni - prowadzi z pracodawcą negocjacje w przedmiocie warunków zwrotu kosztów przewidzianych do uwzględnienia w umowie.

§ 6. Zwrot kosztów, o których mowa w § 4 ust. 1, następuje na podstawie umowy, która przewiduje w szczególności:
  1)   liczbę stanowisk pracy i termin, do którego będą one zorganizowane lub przystosowane, z wyszczególnieniem elementów tego wyposażenia i określeniem kosztów jednostkowych,
  2)   termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi na te stanowiska pracy przez rejonowy urząd pracy,
  3)   termin przedstawiania wniosków o zwrot kosztów wynagrodzenia wraz ze składką na ubezpieczenie społeczne oraz kopią listy płac osób zatrudnionych na nowych lub przystosowanych stanowiskach pracy, łącznie z potwierdzonym dowodem wpłaty składki na ubezpieczenie społeczne,
  4)   termin i wysokość zwrotu kosztów wynagrodzenia wypłacanego osobom niepełnosprawnym wraz ze składką na ubezpieczenie społeczne od tego wynagrodzenia,
  5)   termin zawiadamiania dyrektora o ustaniu stosunku pracy lub wypowiedzeniu umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi,
  6)   uzgodnienia w zakresie odbioru zorganizowanych lub przystosowanych stanowisk pracy,
  7)   przypadki renegocjacji jej warunków,
  8)   termin i wysokość zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na zorganizowanie nowych lub przystosowanie istniejących stanowisk pracy,
  9)   przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez dyrektora:
a)  nieutworzenie w terminie nowych stanowisk pracy,
b)  niezatrudnienie osób niepełnosprawnych na utworzonych lub przystosowanych stanowiskach pracy,
c)  brak jego zgody na zbycie i odtworzenie wyposażenia nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, za które nastąpił zwrot kosztów ze środków funduszu,
d)  likwidacja stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych,
e)  zawieszenie prowadzonej działalności,
f)  negatywna opinia Państwowej Inspekcji Pracy o zorganizowanym nowym lub przystosowanym istniejącym stanowisku pracy dla osoby niepełnosprawnej.

§ 7. Pracodawca składa dyrektorowi wystąpienie o uruchomienie środków z funduszu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.

§ 8. 1. Dyrektor zwraca się do Państwowej Inspekcji Pracy o wydanie opinii o utworzonym lub przystosowanym stanowisku pracy.
2. Państwowa Inspekcja Pracy wydaje opinię w formie postanowienia o utworzonym lub przystosowanym stanowisku pracy, wynikającą z zakresu jej działania określonego odrębnymi przepisami.

§ 9. Zwrotowi, o którym mowa w § 4 ust. 1, mogą podlegać koszty poniesione przez pracodawcę na:
  1)   zakup środków trwałych, stanowiących bezpośrednie wyposażenie nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, warunkujących wykonawstwo powierzonych, zgodnie z kwalifikacjami osoby niepełnosprawnej, czynności - po udokumentowaniu ich zakupu w formie rachunku, faktury lub dowodów wpłaty,
  2)   zakup linii technologicznej,
  3)   wytworzenie środka trwałego systemem gospodarczym lub w zakładzie pracy,
  4)   zakup sprzętu używanego,
  5)   podatek od towarów i usług w odniesieniu do pracodawców, którzy:
a)  nie są jego płatnikami,
b)  prowadzą działalność zwolnioną z tego podatku,
c)  nie mają prawa do obniżenia lub zwrotu różnicy między podatkiem należnym a naliczonym,
  6)   wynagrodzenie wraz ze składką na ubezpieczenie społeczne od tego wynagrodzenia.

§ 10. 1. Pracodawca jest zobowiązany przedstawić przy dokumentowaniu:
  1)   zakupu, o którym mowa w § 9 pkt 2 - ocenę rzeczoznawcy co do liczby osób koniecznych do jej obsługi bezpośredniej i pośredniej,
  2)   zakupu, o którym mowa w § 9 pkt 4 - ocenę techniczną wraz z wyceną rzeczoznawcy oraz umowę kupna-sprzedaży poświadczoną przez urząd skarbowy,
  3)   wytworzenia środka trwałego, o którym mowa w § 9 pkt 3 - ocenę techniczną wraz z wyceną rzeczoznawcy.
2. Koszty oceny i wyceny rzeczoznawcy, o których mowa w ust. 1, finansuje pracodawca.

§ 11. Dokumentację niezbędną do zwrotu kosztów wynagrodzenia wraz ze składką na ubezpieczenie społeczne stanowi wniosek pracodawcy, do którego dołączone są:
  1)   kopie listy płac,
  2)   dowody wpłat świadczące o odprowadzeniu składki na ubezpieczenie społeczne od wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych.

§ 12. Zwrot kosztów zasiłku chorobowego wypłacanego pracownikowi następuje tylko w przypadku, gdy obciąża on koszty wynagrodzeń pracodawcy.

§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1
                                        Nr akt .............
                                        Data wpływu.........
Wojewódzki Urząd Pracy
w ....................

WNIOSEK DLA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O ZWROT ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (PFRON)

kosztów:
     * organizacji nowych stanowisk pracy dla osób
       niepełnosprawnych
     * przystosowania istniejących stanowisk pracy stosownie
       do potrzeb osób niepełnosprawnych
     * wynagrodzenia wypłacanego osobom niepełnosprawnym
       skierowanym na nowo utworzone stanowiska pracy lub
       przystosowane istniejące stanowiska pracy
 
Adres korespondencyjny
Nazwisko...................... Imię.................................
miejscowość .................. województwo .........................
ulica ................... telefon ..............fax ................
kod .............. poczta ..........................................
 
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Dane o zakładzie pracy:
* nazwa ......................................................
* adres ......................................................
* telefon .................... fax ...........................
* nr REGON ...................................................
* numer konta bankowego ......................................
* forma prawna ...............................................
 (przedsiębiorstwo państwowe, spółdzielnia, spółka akcyjna,
  spółka z o.o., spółka cywilna, działalność indywidualna)
* rodzaj działalności ........................................
 (produkcja, usługi, handel)
 ............................................................
 ............................................................
* krótki opis dotychczasowej działalności ....................
 ............................................................
 ............................................................
 ............................................................
 ............................................................
 ............................................................
 ............................................................
* ważniejsze osiągnięcia zakładu pracy ........................
 ............................................................
 ............................................................
 ............................................................
 ............................................................
 ............................................................
* czy zakład pracy jest płatnikiem VAT? ......................
 jeśli TAK, proszę podać NIP ................................
* czy zakład pracy korzystał ze środków PFRON? ...............
 jeśli TAK, proszę podać:
                    - termin ................................
                    - w jakim województwie ..................
                    - na jaki cel ...........................
                    - wysokość zwrotu kosztów ...............
                    - liczbę nowych stanowisk pracy .........
2a. Informacja o właścicielu, małżonku lub udziałowcach zakładu
   pracy:
   (dotyczy działalności indywidualnej oraz spółek bez
   osobowości prawnej)
* liczba udziałowców .........................................
 Prosimy o przygotowanie informacji o każdym udziałowcu wg
 następującego schematu:
* nazwisko i imię ............................................
* dowód osobisty: seria .............. nr ....................
 wydany przez ......................... dnia ................
* miejsce zamieszkania (z kodem) .............................
 ............................................................
* telefon .................... fax ...........................
* stan cywilny ......................
* jeżeli istnieje wspólność (współwłasność) majątkowa, to
 należy podać poniższe dane:
* nazwisko i imię małżonka ...................................
* dowód osobisty: seria .............. nr ....................
 wydany przez .......................... dnia ...............
* miejsce zamieszkania (z kodem) .............................
* miejsce zatrudnienia .......................................
 ............................................................
2b. Informacje o właścicielu lub udziałowcach zakładu pracy:
   (dotyczy zakładów pracy posiadających osobowość prawną)
* nazwisko i imię ............................................
* stanowisko .................................................
* dowód osobisty: seria ............. nr .....................
 wydany przez ..........................dnia ................
* miejsce zamieszkania (z kodem)
 ..........................................
 ............................................................
* telefon ................... fax ............................
______________________________________________________________
* nazwisko i imię ............................................
* stanowisko .................................................
* dowód osobisty: seria ............. nr .....................
 wydany przez ..........................dnia ................
* miejsce zamieszkania (z kodem)
 ..........................................
 ............................................................
* telefon ................... fax ............................
______________________________________________________________
* nazwisko i imię ............................................
* stanowisko .................................................
* dowód osobisty: seria ............. nr .....................
 wydany przez ..........................dnia ................
* miejsce zamieszkania (z kodem)
 ..........................................
 ............................................................
* telefon ................... fax ............................
3.   Analiza finansowa
*    Prosimy o przedstawienie informacji o:
majątku zakładu pracy (według tabeli 1):
-    za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,
-    planowanej wielkości majątku (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie bieżącego roku.
Przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie, spółki z o.o., spółki akcyjne składają dodatkowo bilans na formularzu F-02 za rok poprzedni.
źródłach finansowania majątku zakładu pracy (według tabeli 2):
-    za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,
-    planowanej wielkości majątku (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie bieżącego roku.
rachunku wyników (na formularzu F-01) w układzie miesięcznym (średni miesiąc w roku) i rocznym:
-    za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,
-    przewidywanych (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie najbliższego roku.
*    Przy sporządzaniu zestawienia rocznego prosimy uwzględnić sezonowość oraz przestoje w produkcji i w sprzedaży, jak również okres urlopów i inne wahania przychodów.
* Zaległe zobowiązania (długoterminowe):
      budżetowe ..............  .. zł
      inne ....................... zł
* Kredyty bankowe .............  .. zł
 nazwa banku ................................................
* Oświadczam, że nie toczy się w stosunku do zakładu pracy
 postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o
 likwidację.
Świadomy(mi) odpowiedzialności karnej za składanie
nieprawdziwych danych (art. 247 k.k.) oświadczam(y), że dane
zawarte w niniejszym wniosku są zgodne z prawdą.
 
.................      ................
(miejscowość)             (data)
                                       .......................
                                        (podpis kierownika
                                          /właściciela)

Tabela 1
Bilans
 
MajątekWartość (w zł)
 rok 199...rok 199...bieżący rok
Ziemia   
Budynki   
Pozostały rzeczowy majątek
w tym: ..........
   
................   
................   
Zapasy
w tym: ..........
   
................   
................   
Środki na rachunku bankowym   
Inne   
Należności od odbiorców   
RAZEM   
 
Tabela 2
Źródła finansowania majątku zakładu pracy
 
WyszczególnienieWartość (w zł)
 rok 199...rok 199...bieżący rok
Kapitał własny   
Zewnętrzne źródła finansowania   
* kredyty   
* inne zobowiązania długoterminowe   
Zobowiązania wobec dostawców   
RAZEM   
 
II. DANE DOTYCZĄCE:
     * NOWO TWORZONYCH STANOWISK PRACY
     * PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY
* lokalizacja .................................................
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
* dojazd (komunikacja) ........................................
 .............................................................
 .............................................................
* charakterystyka zaplecza socjalno-sanitarnego ...............
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
 .............................................................
 
* informacja o nowych stanowiskach pracy
 
Lp.Nazwa nowego stanowiska pracyLiczba stanowiskTermin uruchomieniaWymiar czasu pracy*)Liczba osób obsługiZmianowośćWysokość wynagrodzenia za 1 miesiącWyposażenie nowego stanowiska pracyKoszty wyposażenia nowego stanowiska pracy
12345678910
          
          
          
          
          
          
          
          
          
RAZEM 
 
*)   Łączne zatrudnienie na stanowisku refundowanym nie może być mniejsze niż jeden etat.
W przypadku większej liczby stanowisk prosimy skopiować niniejszą stronę, wprowadzając kolejną numerację stanowisk pracy.
 
* informacja o przystosowaniu istniejących stanowisk pracy
 
Lp.Nazwa stanowiska pracyLiczba stanowiskTermin uruchomieniaWymiar czasu pracy*)Liczba osób obsługiZmianowośćWysokość wynagrodzenia za 1 miesiącWyposażenie przystosowanego stanowiska pracyKoszty przystosowania istniejących stanowisk pracy
12345678910
          
          
          
          
          
          
          
          
          
RAZEM 
 
*)   Łączne zatrudnienie na stanowisku refundowanym nie może być mniejsze niż jeden etat
W przypadku większej liczby stanowisk prosimy skopiować niniejszą stronę, wprowadzając kolejną numerację stanowisk pracy.

Wykaz załączników do wniosku:

1)   kopia dokumentu poświadczającego prawną formę istnienia zakładu:
*    zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dla osób fizycznych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej,
*    wyciąg z rejestru handlowego i aktu notarialnego - w przypadku osób prawnych,
*    umowa spółki cywilnej potwierdzona w urzędzie skarbowym,
*    w szczególnych przypadkach koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności,
2)   kopia dokumentu określającego tytuł prawny do lokalu, w którym mają zostać utworzone nowe (przystosowane istniejące) stanowiska pracy,
3)   zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne za zatrudnionych pracowników,
4)   dokumenty z urzędu skarbowego:
*    dla osób opłacających zryczałtowany podatek - informacja o wysokości opłaty,
*    decyzja o ewentualnym zwolnieniu z podatków,
*    osoby fizyczne - zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu z podatkami i o wysokości dochodów i obrotów,
*    osoby prawne - sprawozdanie finansowe za rok poprzedni i bieżący oraz zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami,
5)   sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym (F-01) za okres dwóch ubiegłych lat oraz za rok bieżący,
6)   zaświadczenie o zarejestrowaniu w wojewódzkim urzędzie statystycznym i nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON,
7)   kopia deklaracji wpłat na PFRON z ostatniego miesiąca obowiązku dokonania wpłaty (dotyczy zakładów pracy zobowiązanych do wpłat na PFRON),
8)   charakterystyka nowych (przystosowanych istniejących) stanowisk pracy - załącznik nr 1 do wniosku,
9)   opinia rejonowego urzędu pracy, dotycząca możliwości skierowania do pracy na każde nowe lub przystosowane istniejące stanowisko pracy zarejestrowanych osób niepełnosprawnych - załącznik nr 1 do wniosku,
10)  sprawozdanie ze stanu zatrudnienia za okres sześciu miesięcy przed wystąpieniem o zwrot kosztów - załącznik nr 2 do wniosku,
11)  inne dokumenty mogące świadczyć na korzyść wnioskodawcy,
12)  inne dokumenty wymagane przez wojewódzki urząd pracy.

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Charakterystyka nowego lub przystosowanego istniejącego stanowiska pracy*)

* Nazwa stanowiska pracy
 ............................................................
* Liczba osób przewidzianych do zatrudnienia na tym stanowisku
 pracy
 ....................
* Wymagane kwalifikacje i umiejętności .......................
 ............................................................
* Opis operacji i czynności na nowo tworzonym stanowisku pracy
 ............................................................
 ............................................................
* Wymagania dotyczące sprawności ruchowej i predyspozycji
 psychicznych ...............................................
 ............................................................
* Określenie pozycji przy pracy (siedząca, stojąca, siedząco-
 chodząca, stojąco-chodząca, stojąco-siedząca) ..............
* Czy występują: hałas, drgania, gazy i opary substancji
 chemicznych, pył, czynniki uczulające itp. .................
 Jeśli TAK, to jakie? .................
------------
*) W przypadku różnorodnych stanowisk pracy, dla każdego z nich
  należy podać charakterystykę na odrębnym załączniku.
_______________________________________________________________
 
               Opinia Rejonowego Urzędu Pracy
    o możliwości skierowania do pracy na opisane wyżej
        nowe stanowiska pracy zarejestrowanych osób
                      niepełnosprawnych
 
...............................................................
...............................................................
..................                        .....................
   (data)             pieczęć                  (podpis)

ZAŁĄCZNIK Nr 2

Sprawozdanie ze stanu zatrudnienia za okres sześciu miesięcy przed wystąpieniem o zwrot kosztów
 
Lp. MiesiącLiczba osóbLiczba osób w przeliczeniu na pełne etaty
  ogółemw tym niepełnosprawnychogółemw tym niepełnosprawnych
1     
2     
3     
4     
5     
6     
 
Uzasadnienie zmian kadrowych w ciągu ostatnich sześciu
miesięcy:
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................

ZAŁĄCZNIK Nr 2
                                         Nr akt ..............
                                         Data wpływu .........
Wojewódzki Urząd Pracy
w ....................

WYSTĄPIENIE

O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW Z PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (PFRON)

Zwracam się z prośbą o zwrot kosztów zgodnie z umową
nr ........................ z dnia ...........................
w kwocie ............................ zł słownie .............
..............................................................
w formie przelewu na konto w .................................
nr ................................
                                       ......................
                                        (pieczątka imienna
                                         i podpis pracodawcy)
Do wystąpienia załączam:
1)   zestawienie kosztów organizacji nowych stanowisk pracy lub przystosowania istniejących stanowisk pracy - załącznik nr 1,
2)   zestawienie do zwrotu kosztów organizacji nowych stanowisk pracy lub przystosowania istniejących stanowisk pracy - załącznik nr 2,
3)   listę nowo przyjętych pracowników - załącznik nr 3,
4)   rachunki, faktury, umowy w liczbie ...................,
5)   skierowania z rejonowego urzędu pracy,
6)   umowy o pracę,
7)   orzeczenia o stopniu niepełnosprawności,
8)   świadectwa zdolności do pracy,
9)   oświadczenie, że zatrudnione na nowych stanowiskach pracy osoby niepełnosprawne nie pracowały u pracodawcy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
10)  wypis z ewidencji środków trwałych,
11)  wycenę lub ocenę rzeczoznawcy w przypadku:
a)   zakupu linii technologicznej,
b)   wytworzenia środka trwałego systemem gospodarczym lub w zakładzie pracy,
c)   zakupu sprzętu używanego wraz z umową kupna-sprzedaży poświadczoną przez urząd skarbowy,
12)  inne dokumenty wymagane przez wojewódzki urząd pracy.
Uwaga!
Dokumenty wymienione w pkt 3-11 pracodawca przedstawia wraz z ich kserokopiami. Wojewódzki urząd pracy poświadcza za zgodność z oryginałem i zatrzymuje kserokopię.

ZAŁĄCZNIK Nr 1

ZESTAWIENIE KOSZTÓW ORGANIZACJI NOWYCH STANOWISK PRACY (PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY)
 
Lp.Nazwa stanowiska pracyWyszczególnienie wyposażeniaNumer fabrycznyNumer inwentarzowyNumer rachunku, fakturyData rachunku, faktury
Cena
(w tys. zł z/bez*) VAT
12345678
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
        
RAZEM 
 
*)   Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr 2

ZESTAWIENIE DO ZWROTU KOSZTÓW ORGANIZACJI NOWYCH STANOWISK PRACY (PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY)
 
Lp.Nazwa stanowiska pracy według załącznika nr 1Koszty ogółemKwota do zwrotu (wypełnia wojewódzki urząd pracy)
1234
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
RAZEM  
 

ZAŁĄCZNIK Nr 3

LISTA NOWO PRZYJĘTYCH PRACOWNIKÓW
 
Lp.Imię i nazwiskoStopień niepełnosprawnościStanowiskoWymiar czasu pracyKwota do zwrotu (wypełnia wojewódzki urząd pracy)
     wynagrodzenieskładka ZUS
1234567
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
RAZEM  

Pozycje

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267

Polecamy

Poszukując najlepszego prawnika na dolnym śląsku pamiętajmy że tylko prawnik Wrocław oferuje najtańsze usługi prawnicze w tej części kraju. Planujesz remont? Poszukujesz projektanta domu? Najlepsi fachowcy pomogą Ci w każdej pracy budowlanej – kwiaty na telefon Wrocław – najtaniej zakupisz w kwiaciarni Margarita we Wrocławiu przy ul. Orląt Lwowskich. Kiedy zdaży Ci się stłuczka lub kiedy Twój samochód odmówi Ci posłuszeństwa - znajdź najlepszą firmę holowniczą dzięki serwisowi o tematyce "pomoc drogowa". Polecamy równierz.
Wszelkie prawa zastrzeżone, © ZnanyPrawnik 2025
Dodaj do ulubionych Mapa strony Polityka prywatności Regulamin Reklama Współpraca Kontakt