Dziennik Ustaw 2007 Nr 61 poz. 415 - Plan Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010


ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW

z dnia 28 marca 2007 r.

w sprawie Planu Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010

(Dz. U. z dnia 6 kwietnia 2007 r.)


Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 oraz z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501) zarządza się, co następuje:


§ 1. 1. Ustanawia się Plan Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010.
2. Plan, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik do rozporządzenia.

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  

PLAN INFORMATYZACJI PAŃSTWA NA LATA 2007-2010

Wprowadzenie

Plan Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010, zwany dalej "Planem", utrzymuje priorytety zaprezentowane w Planie Informatyzacji Państwa na 2006 r. i zakłada kontynuację ujętych w nim zadań. Zakłada się, że następny Plan Informatyzacji Państwa obejmowałby lata 2010-2013, co pozwoliłoby utrzymać pełną korelację między Planami Informatyzacji Państwa a programami operacyjnymi funduszy strukturalnych UE na lata 2007-2013 oraz utrzymać spójność ze "Strategią kierunkową rozwoju informatyzacji Polski", przyjętą przez Radę Ministrów w dniu 29 czerwca 2005 r.
Plan zachowuje zgodność i spójność z Krajowym Programem Reform na lata 2005-20081). Jest również w pełni zgodny z obowiązującymi aktami wykonawczymi do ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Jego założenia są skorelowane z zadaniami w zakresie informatyzacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego ujętymi w Narodowej Strategii Spójności (Narodowych Strategicznych Ramach Odniesienia) na lata 2007-2013 i opracowanymi na jej podstawie programami operacyjnymi.
Plan Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010 określa:
  1)   priorytety i cele informatyzacji państwa, na podstawie których powinien przebiegać rozwój systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych;
  2)   zestawienie sektorowych oraz ponadsektorowych projektów informatycznych, które będą służyć do realizacji określonych priorytetów i usług, szczegółowe opisy projektów wraz z informacją o szacunkowych kosztach ich realizacji, możliwych źródłach finansowania, podmiotach odpowiedzialnych za ich realizację;
  3)   program działań w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, uwzględniający zakresy realizacyjne priorytetów rozwoju systemów teleinformatycznych, spójny z inicjatywą i2010 Europejskie społeczeństwo informacyjne na rzecz wzrostu i zatrudnienia2);
  4)   zadania publiczne, które powinny być realizowane z wykorzystaniem drogi elektronicznej (usługi priorytetowe na rzecz obywateli i przedsiębiorstw). Zostały wskazane podmioty odpowiedzialne za wdrożenie poszczególnych usług oraz terminy rozpoczęcia ich realizacji.

Część 1

Priorytety rozwoju systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych

Priorytety rozwoju systemów teleinformatycznych stosowanych do realizacji zadań publicznych na lata 2007-2010 są następujące:
  1)   przekształcenie Polski w państwo nowoczesne i przyjazne dla obywateli i podmiotów gospodarczych;
  2)   racjonalizacja wydatków administracji publicznej związanych z jej informatyzacją i z rozwojem społeczeństwa informacyjnego;
  3)   neutralność technologiczna rozwiązań informatycznych wykorzystywanych w procesie informatyzacji administracji publicznej.
Celem realizacji priorytetu nr 1 jest zorientowanie państwa na obywatela poprzez zbudowanie sprzyjającego otoczenia legislacyjnego, instytucjonalnego i technologicznego dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego i dla informatyzacji administracji publicznej w Polsce.
Cel priorytetu 1 zostanie osiągnięty w szczególności poprzez działania w następujących zakresach:
  1)   uproszczenie procedur administracyjnych stanowiących podstawę organizacji procesu obsługi osób fizycznych i podmiotów niebędących osobami fizycznymi przez instytucje administracji publicznej;
  2)   usprawnienie i upowszechnienie elektronicznej drogi dostępu do usług administracji publicznej i do informacji publicznej;
  3)   podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa o możliwościach i korzyściach wynikających z wykorzystywania elektronicznej drogi udostępniania usług administracji publicznej i informacji publicznej;
  4)   podnoszenie poziomu zaufania społecznego do elektronicznych metod udostępniania usług administracji publicznej;
  5)   wspieranie prac badawczo-rozwojowych w zakresie technologii informacyjnych oraz wspieranie innowacyjności w sektorze teleinformatycznym.
Celem realizacji priorytetu nr 2 jest zoptymalizowanie nakładów budżetowych ponoszonych na informatyzację administracji publicznej i rozwój społeczeństwa informacyjnego względem uzyskiwanych efektów, przez zwiększenie kompleksowości rozwiązań.
Cel priorytetu 2 zostanie osiągnięty w szczególności poprzez działania w następujących zakresach:
  1)   koordynacja i integracja procesu informatyzacji administracji publicznej;
  2)   zapobieganie zbędnemu powielaniu działań w administracji publicznej dotyczących informatyzacji administracji publicznej i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
  3)   zmiana zakresu funkcjonalnego, sposobów pozyskiwania i eksploatacji systemów teleinformatycznych administracji publicznej dla zracjonalizowania ponoszonych w tym względzie kosztów;
  4)   skuteczna absorpcja funduszy Unii Europejskiej na realizację działań w zakresie informatyzacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
  5)   integracja rejestrów, w tym ustanowienie rejestrów referencyjnych (w szczególności rejestr obywateli, osób prawnych oraz jednostek terytorialnych) z uwzględnieniem konieczności realizacji postanowień art. 15 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Celem realizacji priorytetu nr 3 jest zachowanie zasady równego traktowania rozwiązań informatycznych wykorzystywanych w procesie informatyzacji administracji publicznej poprzez brak dyskryminacji lub preferencji wobec któregokolwiek z nich, przy zachowaniu spójności technologicznej rozwiązań informatycznych.
Cel priorytetu 3 zostanie osiągnięty przez:
  1)   odpowiednie działania legislacyjne w obszarze informatyzacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, umacniające zasadę równego traktowania rozwiązań informatycznych wykorzystywanych w procesie informatyzacji administracji publicznej przez brak dyskryminacji lub preferencji wobec któregokolwiek z nich;
  2)   wspieranie neutralności technologicznej systemów teleinformatycznych administracji publicznej w Polskich Ramach Interoperacyjności;
  3)   zalecenie stosowania jawnych, powszechnie dostępnych standardów informatycznych;
  4)   wspieranie rozwoju rozwiązań informatycznych sprzyjających zwiększeniu neutralności technologicznej w procesie informatyzacji administracji publicznej.

Część 2

Zestawienie i charakterystyka ponadsektorowych i sektorowych projektów teleinformatycznych

Tabela 1.    Zestawienie i charakterystyka ponadsektorowych projektów teleinformatycznych
 
Lp.Nazwa projektuOpisResort odpowiedzialnySzacunkowy koszt i źródła finansowaniaCzas realizacji
123456
1E-PUAP - ELEKTRONICZNA PLATFORMA USŁUG ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
e-PUAP jest spójnym i systematycznym programem działań zmierzającym do uzyskania pełnej funkcjonalności elektronicznej administracji w Polsce.
Celem pierwszego etapu projektu jest budowa platformy umożliwiającej tworzenie procesów obsługi firm z wykorzystaniem zdefiniowanych wcześniej standardów dokumentów elektronicznych i procesów pracy administracji publicznej. W pierwszym etapie zakłada się uruchomienie infrastruktury platformy pozwalającej na udostępnianie usług dla przedsiębiorstw i obywateli. Uruchomiona infrastruktura będzie umożliwiała w dalszej kolejności definiowanie kolejnych procesów obsługi obywatela i przedsiębiorstw, tworzenie adapterów do poszczególnych systemów administracji publicznej, rozszerzenie zestawu usług fundamentalnych o np. obsługę mikropłatności elektronicznych oraz wzbogacenie portalu o nowe kanały dostępu (WAP, SMS etc.) oraz mechanizmy agregujące grupy użytkowników (kampanie marketingowe, agregacja treści, fora dyskusyjne).
Podstawą do utworzenia warstw bezpieczeństwa sieciowego będą budowane przez Departament Bezpieczeństwa Teleinformatycznego Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego: Techniczne Centrum Koordynacji Krajowego Systemu Ochrony Krytycznej Infrastruktury Teleinformatycznej oraz system ARAKIS-GOV wspomagający zarządzanie bezpieczeństwem teleinformatycznym w celu wczesnego ostrzegania administracji publicznej przed zagrożeniami wykrytymi w sieci Internet. Na poziomie regionalnym konieczna jest integracja z projektami regionalnymi realizowanymi przez jednostki samorządu terytorialnego i innymi projektami.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MSWiA35 mln zł (25 % budżet państwa, 75 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2006-2008
2E-PUAP2 - ELEKTRONICZNA PLATFORMA USŁUG ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
e-PUAP2 jest spójnym i systematycznym programem działań zmierzającym do rozszerzenia funkcjonalności elektronicznej platformy usług administracji publicznej w Polsce (e-PUAP).
Celem projektu jest wykorzystanie doświadczeń zdobytych w trakcie realizacji pierwszego etapu do definiowania kolejnych procesów obsługi obywatela i przedsiębiorstw (zwiększenia ich konkurencyjności), tworzenia powiązań informatycznych do poszczególnych systemów administracji publicznej, rozszerzenia zestawu usług, zwiększenia liczby podmiotów korzystających z usług publicznych za pomocą różnych kanałów dostępu, wprowadzenia ukierunkowanej kampanii marketingowej.
Infrastruktura techniczna zostanie rozbudowana o serwery, urządzenia pamięci masowych, urządzenia aktywne sieci proporcjonalnie do ilości przetwarzanych danych oraz typów świadczonych usług. Zostaną dokonane uaktualnienia istniejącego oprogramowania oraz dodane nowe oprogramowanie związane z podsystemem bezpieczeństwa, jak również uaktualnienia innego oprogramowania związanego z właściwymi procesami występującymi w systemie e-PUAP2.
Zminimalizowane zostaną koszty uzyskania podstawowych możliwości komunikacji elektronicznej przez instytucje publiczne poprzez ograniczenie ilości spraw załatwianych w sposób tradycyjny.
Udostępnione zostaną mechanizmy integrujące jednostki samorządu terytorialnego na platformie e-PUAP2, m.in. przez udostępnienie usług koordynacyjnych oraz wspierających tworzenie ram interoperacyjności zgodnie z katalogiem usług dostarczonych w ramach drugiej fazy projektu.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MSWiA70 mln zł w latach 2008-2010 184 mln zł w latach 2008-2013 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2008-2013
3
STAP - SIEĆ TELEINFORMATYCZNA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Główne usługi sieciowe: podpis elektroniczny, platforma obiegu dokumentów elektronicznych, transmisja VolP, transmisja wideo (wideoprzekaz, streaming)
W dniu 25 stycznia 2005 r. Rada Ministrów przyjęła dokument "Usługi i organizacja STAP - założenia kierunkowe". W dniu 2 sierpnia 2005 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie etapów budowy i ogólnych zasad funkcjonowania STAP, w której określono, że:
- w maksymalnym stopniu zostanie
 wykorzystana już istniejąca i planowana
 infrastruktura teleinformatyczna
 spinająca użytkowników
 instytucjonalnych zlokalizowanych na
 terenie m.st. Warszawy,
- infrastruktura na terenie kraju również
 będzie się opierać na już istniejących
 sieciach i systemach, z uwzględnieniem
 planów ich rozbudowy i modernizacji,
- nowa infrastruktura będzie budowana w
 niezbędnym zakresie w zależności od
 zadań, do których wykorzystywany będzie
 STAP, a których nie można zrealizować
 na podstawie istniejących systemów i
 sieci,
- ze względu na charakter zadania (i
 przewidywany rodzaj i zakres
 przesyłanych informacji) jego
 integratorem-koordynatorem będzie
 minister właściwy do spraw
 wewnętrznych. Minister właściwy do
 spraw wewnętrznych w porozumieniu z
 ministrem właściwym do spraw
 informatyzacji dokona wyboru operatora
 sieci STAP.
W ramach prac nad STAP opracowano i przeanalizowano m.in.:
- możliwości wykorzystania istniejącej
 infrastruktury sieci teleinformatycznej
 TESTA do połączenia urzędów centralnych
 na terenie Warszawy w sieć oraz
 oferowania tym urzędom wspólnych usług,
- możliwości w zakresie wprowadzenia
 wewnętrznego uwierzytelniania
 pracowników administracji publicznej,
- koncepcję uruchomienia usługi EWD-P
 (Europejska Wymiana Dokumentów -
 Polska) w ramach stworzonej sieci,
- koncepcję uruchomienia usług głosowych
 opartych na technologii VolP dla
 użytkowników sieci STAP.
MSWiAKoszty związane z dołączaniem do infrastruktury STAP użytkowników i korzystaniem z tej infrastruktury przez użytkowników są pokrywane z budżetów tych użytkowników, w proporcjach odpowiadających stopniowi wykorzystywania infrastruktury STAP przez każdego z jej użytkowników (rezerwa budżetowa)2006-2008
  
Potrzeba implementacji mechanizmów bezpieczeństwa, ostrzegania i reagowania na pojawiające się incydenty naruszające bezpieczeństwo wymaga budowy odpowiedniego dedykowanego modułu bezpieczeństwa. Podstawą do utworzenia warstw bezpieczeństwa sieciowego będą budowane przez Departament Bezpieczeństwa Teleinformatycznego Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego: Techniczne Centrum Koordynacji Krajowego Systemu Ochrony Krytycznej Infrastruktury Teleinformatycznej oraz system ARAKIS-GOV wspomagający zarządzanie bezpieczeństwem teleinformatycznym w celu wczesnego ostrzegania administracji publicznej przed zagrożeniami wykrytymi w sieci Internet.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
   
4pl.ID - POLSKA ID KARTA
Projekt "pl.ID" będzie stanowił kontynuację działań rozpoczętych w ramach projektu PESEL2, przy wykorzystaniu rezultatów i doświadczeń wynikających z tego projektu (integracja rejestrów państwowych, kontynuacja rozwoju usług dla przedsiębiorców i usprawnienia administracji, budowanie usług na rzecz obywateli).
Główne elementy projektu:
- wdrożenie wielofunkcyjnego
 elektronicznego dokumentu tożsamości z
 uwierzytelnieniem (dowód biometryczny)
 zgodnego z unijnymi koncepcjami
 narodowego dokumentu identyfikacyjnego
 (eID) w systemach IT jednostek sektora
 publicznego (administracja publiczna,
 pomoc społeczna, ochrona zdrowia itp.),
 który umożliwiać będzie potwierdzanie
 tożsamości obywateli polskich,
- integracja rejestru PESEL z TERYT2,
 NIP, REGON, KRS, systemem ksiąg
 wieczystych i innych rejestrów:
 Systemem Ewidencji Paszportowej, CEPiK;
 zapewniająca efektywny przepływ
 informacji pomiędzy rejestrami i
 systemami IT oraz zlikwidowanie
 redundancji danych podmiotowych i
 przedmiotowych związanych z obywatelem
 w rejestrach,
- sprawnie działające rejestry
 referencyjne w zakresie informacji o
 obywatelach na podstawie rejestru
 PESEL,
- uproszczenie procedur administracyjnych
 dla przedsiębiorców i obywateli przez
 zmniejszenie ilości wymaganych
 załączników w zakresie potwierdzenia
 danych osobowych, zameldowania oraz
 stanu cywilnego,
MSWiA70 mln zł w latach 2008-2010 400 mln zł w latach 2008-2013 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2008-2013
  
- stworzenie warunków do rozwoju
 zintegrowanych usług publicznych, wg
 koncepcji "jednego okienka",
- hurtownia danych o obywatelu (wraz z
 repozytorium metadanych, zapewniającym
 spójną interpretację i udostępnianie
 informacji).
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
   
5REALIZACJA CENTRALNEGO WĘZŁA POLSKIEGO KOMPONENTU SIS II I VIS
Podstawowym celem projektu jest zapewnienie elektronicznego przepływu informacji, wymaganego postanowieniami Konwencji Wykonawczej Schengen pomiędzy centralnym systemem SIS II (CS-SIS) oraz centralnym systemem VIS (CS-VIS) a systemami centralnymi użytkowników instytucjonalnych oraz infrastrukturą teleinformatyczną Biura SIRENE. Zaprojektowanie i implementacja oraz wdrożenie Krajowego Systemu Informatycznego wraz z Centralnym Węzłem Polskiego Komponentu SIS II i VIS zlokalizowanego w dwóch geograficznie oddalonych od siebie lokalizacjach umożliwi:
- dostarczenie usług przeznaczonych do
 komunikacji z CS-SIS i CS-VIS
 realizujących między innymi wysyłanie
 zapytań, odbieranie odpowiedzi,
 powiadomień i komunikatów
 rozgłoszeniowych,
- dostarczenie usług przeznaczonych do
 integracji Użytkowników
 Instytucjonalnych (UI), Biura SIRENE i
 Użytkowników Indywidualnych (UIn) w
 zakresie obsługi wpisów do CS-SIS i
 CS-VIS,
- dostarczenie usług wewnętrznych
 odpowiedzialnych za zarządzanie
 infrastrukturą N.SIS PL zapewniających
 m.in. rozliczalność działań, a w
 szczególności logowanie wszystkich
 wykonywanych funkcji i zdarzeń.
Projekt będzie integrował następujące systemy teleinformatyczne organów administracji rządowej:
- KSIP - Krajowy System Informacyjny
 Policji - Komenda Główna Policji,
- Odprawa SG - Komenda Główna Straży
 Granicznej,
- CEN-Polska - Ministerstwo Finansów,
MSWiA54 mln zł (budżet państwa) 2007-2008
  
- CBD-SIP Centralna Baza Danych - System
 Informatyczny Prokuratur - Ministerstwo
 Sprawiedliwości,
- Centralna Aplikacja dla Sądów -
 Ministerstwo Sprawiedliwości,
- POBYT - Urząd do Spraw Repatriacji i
 Cudzoziemców,
- Wiza-Konsul - Ministerstwo Spraw
 Zagranicznych,
- CEWiUP - Centralna Ewidencja Wydanych i
 Unieważnionych Paszportów -
 Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i
 Administracji,
- OEWiUDO - Ogólnopolska Ewidencja
 Wydanych i Utraconych Dowodów
 Osobistych - Ministerstwo Spraw
 Wewnętrznych i Administracji,
- CEPiK - Centralna Ewidencja Pojazdów i
 Kierowców - Ministerstwo Spraw
 Wewnętrznych i Administracji.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
   
 
Tabela 2.    Zestawienie i charakterystyka sektorowych projektów teleinformatycznych
 
Lp.Nazwa projektuOpisResort odpowiedzialnySzacunkowy koszt i źródła finansowaniaCzas realizacji
123456
1CEPIK - CENTRALNA EWIDENCJA POJAZDÓW I KIEROWCÓW
Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców - CEPiK jest systemem informatycznym obejmującym centralną bazę danych gromadzącą dane i informacje o pojazdach, ich właścicielach oraz osobach posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami.
Ewidencja jest prowadzona w systemie teleinformatycznym.
System Zarządzania Bazami Danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) funkcjonuje od 2004 r. Zapewnia zarządzanie obsługą aktualizacji i udostępniania danych z rejestrów:
- Centralna Ewidencja Pojazdów (CEP),
- Centralna Ewidencja Kierowców (CEK).
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MSWiA52 mln zł (fundusz celowy CEPiK) 2006-2007
2E-DEKLARACJE I - OBSŁUGA ELEKTRONICZNYCH DEKLARACJI PODATKOWYCH PRZEDSIĘBIORCÓW
Głównym przedmiotem prac będzie rejestr podatników, kluczowy i konieczny dla wdrażania kolejnych usług dla przedsiębiorców. Planowane jest również wdrożenie nowoczesnej platformy integrującej obecne usługi i przygotowanej do integracji kolejnych usług. Istotne znaczenie mają również działania zmierzające do centralizacji systemów obsługujących deklaracje składane przez podatnika. W ramach projektu realizowane będzie również Repozytorium Wzorów Dokumentów (RWD), którego celem jest przygotowanie form elektronicznych dla wybranych formularzy podatkowych.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1.
MF75 mln zł (25 % budżet państwa, 75 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) I kwartał 2006 - II kwartał 2008
3E-DEKLARACJE II - OBSŁUGA ELEKTRONICZNYCH DEKLARACJI PODATKOWYCH PRZEDSIĘBIORCÓW
Celem projektu e-Deklaracje II jest udostępnienie usług projektu e-Deklaracje, którego część została przeniesiona do drugiej perspektywy finansowej funduszy strukturalnych. Cele główne projektu obejmują:
- umożliwienie przekazywania,
 przechowywania i przetwarzania
 deklaracji podatkowych i podań w
 postaci elektronicznej oraz zapewnienie
 dostępu do informacji podatkowych
 on-line, a tym samym rozbudowę
 infrastruktury społeczeństwa
 informacyjnego w kraju do poziomu
 umożliwiającego przedsiębiorcom (a
 docelowo wszystkim obywatelom)
 efektywne korzystanie z Internetu i
 elektronicznych usług publicznych,
- integrację Centralnego Rejestru
 Podmiotów (budowanego w Ministerstwie
 Finansów poza projektem) - jako
 rejestru referencyjnego opartego na
 Krajowej Ewidencji Podatników - z
 pozostałymi państwowymi rejestrami
 referencyjnymi. Umożliwi to
 automatyczną wymianę informacji w
 drodze elektronicznej między centralną
 bazą danych administracji skarbowej a
 innymi jednostkami administracji
 państwowej.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1.
MF100 mln zł (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2009
4PESEL2 - PRZEBUDOWA REJESTRÓW PAŃSTWOWYCH
Celem projektu jest gromadzenie danych osobowych i adresowych obywateli Rzeczypospolitej Polskiej oraz innych osób, którym nadano numer PESEL.
Nowy zintegrowany system ewidencji ludności PESEL2 umożliwia m.in.:
MSWiA166 mln zł (25 % budżet państwa, 75 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2006-2008
  
- zdalną aktualizację zbioru PESEL danymi
 ze zbiorów meldunkowych w gminach oraz
 z urzędów stanu cywilnego,
- zdalne udostępnianie referencyjnych
 danych ze zbioru PESEL uprawnionym
 podmiotom,
- zastosowanie technologii podpisu
 elektronicznego dla usprawnienia
 procesów identyfikacji użytkowników i
 autoryzacji dostępu do systemu,
- zdalną wymianę informacji pomiędzy
 systemem ewidencji ludności a systemami
 wydawania dowodów i paszportów.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
   
5INFORMATYZACJA KSIĄG WIECZYSTYCH
Nowa Księga Wieczysta (NKW) jest projektem umożliwiającym:
- zakładanie i prowadzenie ksiąg
 wieczystych w systemie informatycznym,
- przenoszenie treści ksiąg wieczystych
 prowadzonych w dotychczasowej postaci
 do systemu informatycznego,
- bezpośredni wgląd do ksiąg wieczystych,
- wspomaganie prac biurowych w wydziałach
 ksiąg wieczystych.
Celem systemu NKW jest zwiększenie bezpieczeństwa obrotu nieruchomościami poprzez poprawę skuteczności rejestracji praw własności nieruchomości, podniesienie wiarygodności zapisów ksiąg wieczystych, usprawnienie postępowań dotyczących ksiąg wieczystych oraz techniki prowadzenia ksiąg wieczystych, poprzez odejście od ręcznych metod na rzecz zastosowania technik informatycznych, jak również zapewnienie centralnego, jednolitego i łatwego dostępu do ksiąg wieczystych, przy zachowaniu ich ochrony przed zniszczeniem lub nieuprawnionym dostępem, w tym w szczególności umożliwienie bezpośredniego wglądu do ksiąg wieczystych.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MS116 mln zł (budżet państwa, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Norweski Mechanizm Finansowy) 2007-2010
6BUDOWA DZIEDZINOWEJ PLATFORMY ELEKTRONICZNEJ MS, W TYM URUCHOMIENIE USŁUG DLA PRZEDSIĘBIORCÓW NA PORTALU DOSTĘPOWO-INFORMACYJNYM (DOSTĘP ELEKTRONICZNY DO WYDZIAŁÓW GOSPODARCZYCH REJESTROWYCH I INNYCH)
Projekt umożliwi dostęp elektroniczny do wydziałów gospodarczych Krajowego Rejestru Sądowego oraz Rejestru Zastawów i Centralnych Informacji tych rejestrów. Przedsięwzięcie to ma na celu ułatwienie i przyspieszenie dostępu do sądów rejestrowych oraz rozszerzenie dostępu do danych rejestrowych na obszar całego kraju. Ma szczególne znaczenie dla przedsiębiorców i pewności obrotu gospodarczego.
Na lata 2007-2010 przewidziano rozszerzenie funkcjonalności obecnie budowanego portalu dostępowo-informacyjnego. Rozszerzenie dotyczy wprowadzenia możliwości elektronicznego dostępu do wydziałów ksiąg wieczystych, Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych, Krajowego Rejestru Karnego oraz Monitora Sądowego i Gospodarczego.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MS24 mln zł (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2009-2010
7BUDOWA PORTALU INFORMACYJNEGO NOTARIUSZY, RADCÓW PRAWNYCH, KOMORNIKÓW, ADWOKATÓW
Realizacja projektu ułatwi przedsiębiorcom i obywatelom dostęp do szeroko pojętej informacji prawnej - tzw. "front office", jako elementu systemu portalowego. Portal realizujący usługi elektroniczne dla obywateli i przedsiębiorców w celu uzyskania usług prawnych będzie zawierał:
- moduł portalu dostępowo-informacyjnego
 zawierający informacje dotyczące
 poszczególnych grup prawnych,
 kancelarii notarialnych, kancelarii
 adwokackich i innych, które zgłoszą
 chęć realizacji usług prawnych drogą
 elektroniczną,
- moduł dostępowy dla przedsiębiorców w
 celu składania wniosków i pism do
 poszczególnych wymienionych w portalu
 podmiotów świadczących usługi prawne.
Ponadto będzie dawał możliwość:
- uzyskiwania przez przedsiębiorców np.
 aktów notarialnych poświadczonych
 bezpiecznym podpisem elektronicznym
 przez notariusza lub innych dokumentów
 wymagających poświadczenia,
- dokonania opłaty elektronicznej za
 oferowaną usługę prawną,
- wymiany stosownej korespondencji
 elektronicznej pomiędzy przedsiębiorcą
 a podmiotem świadczącym usługi prawne,
- udostępniania podmiotom świadczącym
 usługi prawne informacji o zawartych
 umowach, aktach notarialnych i innych
 ważnych dokumentach niezastrzeżonych
 przepisami, których treść będzie miała
 wpływ na jakość oraz pewność obrotu
 gospodarczego.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MS26 mln zł w latach 2009-2010, 39 mln zł w latach 2009-2011 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2009-2011
8ZINTEGROWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA ZADANIOWYM BUDŻETEM PAŃSTWA
Zintegrowany System Zarządzania Zadaniowym Budżetem Państwa (ZSZZBP) będzie nowoczesnym systemem klasy ERP (Enterprise Resource Planning), wspomagającym zarządzanie sektorem publicznym na poziomie ogólnokrajowym. Zintegrowany System Zarządzania Zadaniowym Budżetem Państwa będzie oparty na Informatycznym Systemie Obsługi Państwa TREZOR. Zostanie rozbudowany o następujące moduły:
- planowanie budżetu państwa w ujęciu
 zadaniowym,
- sprawozdawczość budżetową w ujęciu
 zadaniowym,
- wykonanie budżetu państwa w ujęciu
 zadaniowym,
- prowadzenie rachunkowości budżetu
 państwa w ujęciu zadaniowym,
- raportowanie w ujęciu zadaniowym,
- ewaluacja, w tym analizy ex ante,
- ocena skutków regulacji,
- zarządzanie projektami,
- analiza kosztów,
- zarządzanie systemem wynagrodzeń w
 Służbie Cywilnej i Państwowym Zasobie
 Kadrowym.
Realizacja projektu pozwoli na:
- usprawnienie procesu nadzoru i oceny
 funkcjonowania jednostek sektora
 finansów publicznych,
- usprawnienie zarządzania jednostkami
 administracji publicznej w różnych
 obszarach, w tym w zakresie zarządzania
 przez cele oraz zarządzania finansami,
- usprawnienie procesu opracowania
 budżetu państwa w ujęciu zadaniowym, co
 wpłynie na poprawę przejrzystości,
 racjonalności i skuteczności finansów
 publicznych,
- usprawnienie przepływu informacji
 między dysponentami środków budżetowych
 a Ministerstwem Finansów i Kancelarią
 Prezesa Rady Ministrów w zakresie
 planowania i wykonywania budżetu
 państwa w ujęciu zadaniowym oraz
 sprawozdawczości budżetowej w ujęciu
 zadaniowym, co wpłynie na skuteczność i
 racjonalizację dokonywania wydatków ze
 środków publicznych,
KPRM44 mln zł (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2010
  
- umożliwienie dostępu do informacji na
 temat planowanych i ponoszonych w
 trakcie roku budżetowego wydatków w
 ujęciu zadaniowym, co zwiększy
 przejrzystość finansów publicznych i
 racjonalność wydatkowania środków
 publicznych,
- optymalizację przeprowadzanych zadań i
 wspomaganie procesu zarządzania
 środkami publicznymi, co spowoduje
 zmniejszenie kosztów obsługi budżetu
 państwa,
- usprawnienie procesu przetwarzania
 danych w centralnej bazie danych
 poprzez przetwarzanie ich w informacje
 niezbędne przy podejmowaniu decyzji
 podczas całego procesu budżetowania,
- wzmacnianie zdolności administracji
 rządowej w zakresie stanowienia
 wysokiej jakości prawa,
- poprawę dostępu obywateli do informacji
 o efektywności i skuteczności wydatków
 publicznych.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
   
9DOSTOSOWANIE SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH RESORTU FINANSÓW DO USTAWY O ZMIANIE USTAWY O SWOBODZIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ ORAZ ZMIANIE NIEKTÓRYCH INNYCH USTAW
Po określeniu ostatecznego kształtu ustawy o zmianie ustawy o swobodzie gospodarczej oraz zmianie niektórych innych ustaw będzie można ocenić, jaki wpływ ma ona na systemy, za które odpowiedzialne jest MF. W chwili obecnej dostrzegana jest konieczność modyfikacji następujących systemów: POLTAX, SeRCe (KEP), VIES i innych systemów administracji skarbowej, dla której POLTAX i KEP są systemami źródłowymi (np. hurtownie danych). Konieczne będzie również utworzenie kanałów komunikacyjnych między administracją skarbową a CIDG, ZUS, GUS, KRS, TERYT, PESEL.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MF53 mln zł (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2008-2009
10PLATFORMA UDOSTĘPNIANIA ON-LINE PRZEDSIĘBIORCOM USŁUG I ZASOBÓW CYFROWYCH REJESTRÓW MEDYCZNYCH
System informatyczny umożliwia m.in. tworzenie elektronicznych wniosków o wpisy do rejestrów medycznych (rejestr zakładów opieki zdrowotnej, rejestr zawodów medycznych, rejestr lekarzy, rejestr pielęgniarek i położnych, rejestr jednostek ratownictwa medycznego, rejestr aptek) i dwustronną wymianę dokumentów elektronicznych między przedsiębiorcami a organami rejestrowymi, tak aby zapewnić niezaprzeczalność, bezpieczeństwo i niezawodność świadczonych usług publicznych on-line. Głównymi odbiorcami usług będą przedsiębiorcy prowadzący zakłady opieki zdrowotnej, praktyki lekarskie i pielęgniarskie, apteki itp. oraz państwowe placówki świadczące usługi medyczne. Z jego usług skorzystają również instytucje działające na rzecz ochrony zdrowia, banki, sądy, notariusze, kancelarie adwokackie.
 
Za pośrednictwem sieci internetowej możliwe będzie również uzyskiwanie elektronicznego zaświadczenia/wypisu z księgi rejestrowej.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MZ31 mln zł w latach 2007-2010, 66 mln zł w latach 2007-2013 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2013
11ELEKTRONICZNA PLATFORMA GROMADZENIA, ANALIZY I UDOSTĘPNIANIA ZASOBÓW CYFROWYCH O ZDARZENIACH MEDYCZNYCH
Głównym celem projektu jest budowa elektronicznej platformy usług publicznych w zakresie ochrony zdrowia, umożliwiającej organom publicznym, w tym administracji państwowej i samorządowej, przedsiębiorcom (m.in. zakłady opieki zdrowotnej, apteki, praktyki lekarskie) i obywatelom gromadzenie, analizę i udostępnianie zasobów cyfrowych o zdarzeniach medycznych. Celami szczegółowymi budowy platformy są m.in.:
- planowanie opieki zdrowotnej,
- elektroniczne rozliczenia,
- zarządzanie kryzysowe,
- usługi on-line (e-usługi),
- jednolite standardy,
- infrastruktura teleinformatyczna,
- interoperacyjność w kontekście
 integracji europejskiej,
- autoryzacja świadczeń zdrowotnych.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MZ658 mln zł w latach 2007-2010, 877 mln zł w latach 2007-2013 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2013
12BUDOWA PLATFORMY KOMUNIKACJI MSP I OSÓB Z OBSZARU WSPARCIA SPOŁECZNEGO (NIEPEŁNOSPRAWNI, OSOBY KORZYSTAJĄCE Z POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ SYSTEMU ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I ZALICZKI ALIMENTACYJNEJ)
Projekt stanowi kontynuację obecnie prowadzonych prac. Przewidziane są następujące działania:
- Elektroniczny Krajowy System
 Monitoringu Orzekania o
 Niepełnosprawności (rejestr wydanych
 orzeczeń o niepełnosprawności oraz
 zespołów orzekających),
- integracja danych z systemów obszaru
 wsparcia społecznego, w celu
 zapewnienia wsparcia pracowników
 jednostek organizacyjnych pomocy
 społecznej/urzędów gminnych na
 wszelkich szczeblach organizacyjnych,
- umożliwienie przedsiębiorcom dostępu do
 rynku oprogramowania, które może być
 używane w ośrodkach pomocy społecznej
 oraz urzędach realizujących świadczenia
 rodzinne,
- rozbudowa systemu e-WNIOSKI,
 umożliwiającego wypełnienie
 elektronicznego formularza wniosku o
 świadczenia rodzinne i zaliczkę
 alimentacyjną - uruchomienie transferu
 danych do aplikacji gminnych używanych
 w jednostkach realizujących świadczenia
 rodzinne oraz obsługa podpisu
 elektronicznego, uruchomienie (po
 uchwaleniu planowanej ustawy o funduszu
 alimentacyjnym) rejestru dłużników
 alimentacyjnych,
- uruchomienie podpisu elektronicznego w
 systemach używanych przy realizacji
 zadań z obszaru wsparcia społecznego.
Oferowane usługi będą udostępnione również za pośrednictwem platformy e-PUAP.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MPiPS35 mln zł w latach 2007-2010, 94 mln zł w latach 2007-2013 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2013
13SI SYRIUSZ - ZINTEGROWANY SYSTEM OBSŁUGI RYNKU PRACY I ZABEZPIECZENIA SPOŁECZNEGOSI Syriusz jest zintegrowanym systemem wspierającym działania służb zatrudnienia oraz jednostek zabezpieczenia społecznego. Zapewnia zestaw rozwiązań modułowych, wspierających funkcje biznesowe instytucji lokalnych. Jest również nowoczesnym rozwiązaniem w zakresie zarządzania rynkiem pracy i systemu usług społecznych na poziomie powiatu, województwa i kraju. SI Syriusz uwzględnia także nowoczesne rozwiązania w zakresie monitoringu finansowego, efektywności wydatkowaniaMPiPS110 mln zł (15 % środki Funduszu Pracy, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2009
  
środków publicznych, edukacji (e-learning). System zawiera rozbudowany, preferencyjny pakiet usług instytucji publicznych przez Internet. Realizacja SI Syriusz wprowadza rozwiązania w zakresie oprogramowania oraz infrastruktury.
Oferowane usługi będą udostępnione również za pośrednictwem platformy e-PUAP.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
   
14SPPP - SYSTEM PROGNOZOWANIA PODAŻY I POPYTU NA PRACĘ
Projekt stanowi kontynuację prac prowadzonych wcześniej w ramach RCSS. Przewiduje się następujące działania:
- ocena funkcjonowania systemu
 prognozowania popytu na pracę,
- rozwój systemu, m.in. przez integrację
 z innymi systemami danych będących w
 dyspozycji MPiPS,
- opracowanie założeń merytorycznych i
 informatycznych systemu prognozowania
 podaży pracy,
- opracowanie systemu informatycznego
 prognozowania podaży pracy i
 zainstalowanie go w Internecie.
Oferowane usługi będą udostępnione również za pośrednictwem platformy e-PUAP.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MPiPS44 mln zł (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2010
15E-PODATKI
Projekt e-Podatki jest jednym ze strategicznych przedsięwzięć Ministerstwa Finansów zmierzających do poprawy obsługi podatkowej obywatela i wdrożenia nowej jakości funkcjonowania aparatu skarbowego. Kontynuacja projektu e-Deklaracje.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1.
MF88 mln zł w latach 2008-2010, 197 mln zł w latach 2008-2012 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2008-2012
16IKONKA
Program IKONKA polega na uruchamianiu punktów powszechnego dostępu do Internetu w bibliotekach publicznych wszystkich gmin województwa (tzw. czytelnie internetowe). Głównym celem programu jest zapewnienie jak najszerszej grupie społeczności lokalnej łatwego, powszechnego i bezpłatnego dostępu do sieci Internet w ramach nowo powstających czytelni internetowych, zgodnie z założeniami Strategii Lizbońskiej.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1.
MSWiA2 mln zł (budżet państwa) 2007
17BUDOWA SYSTEMU KATASTRALNEGO
Celem projektu jest opracowanie nowej koncepcji budowy informatycznego systemu katastralnego zgodnego z normami europejskimi, utworzenie infrastruktury informatycznej do budowy i prowadzenia katastru.
Opracowanie prototypu i wdrożenie go na wybranych obszarach kraju.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
GUGiK190 mln zł (budżet państwa, Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2010
18TERYT2 - KRAJOWY REJESTR URZĘDOWY PODZIAŁU TERYTORIALNEGO KRAJU
Celem projektu jest budowa nowego rejestru TERYT2, integrującego i harmonizującego istniejące już bazy:
- Ewidencji Gruntów i Budynków,
- Państwowego Rejestru Nazw
 Geograficznych,
- Państwowego Rejestru Granic.
TERYT2 jest systemem o nowej jakości. Rozszerza on uzupełnienie dotychczasowych baz danych opisowych o dane geometryczne obejmujące:
- jednostki administracyjne,
- miejscowości,
- ulice,
- punkty adresowe.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
GUGiK45 mln zł (budżet państwa, Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2010
19BUDOWA GEOREFERENCYJNEJ BAZY DANYCH OBIEKTÓW TOPOGRAFICZNYCH
Celem projektu jest budowa baz danych obiektów topograficznych. System identyfikacji i klasyfikacji obiektów topograficznych stanowi rozwinięcie budowanej obecnie bazy danych topograficznych. Podstawowym celem rejestru jest przypisanie unikalnych w skali kraju identyfikatorów obiektom topograficznym. Implementacja systemu nastąpi na podstawie koncepcji wielorozdzielczych i wieloreprezentacyjnych baz danych. Rejestr ten stanowi system referencyjny dla tematycznych, specjalistycznych i branżowych systemów informacji geograficznej niezbędnych dla funkcjonowania wszystkich działów administracji publicznej. System powinien obejmować obszar całego kraju.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
GUGiK160 mln zł w latach 2007-2010, 190 mln zł w latach 2007-2011 (budżet państwa, Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2011
20SYSTEM INFORMACYJNY STATYSTYKI PUBLICZNEJ
System informacyjny statystyki publicznej stanowić będzie istotny element infrastruktury informacyjnej państwa, zapewniający podmiotom życia społeczno-gospodarczego oraz obywatelom dostęp do informacji statystycznych, standardów informacyjnych oraz możliwość wywiązywania się z obowiązków sprawozdawczych w formie elektronicznej. Cele główne projektu obejmują:
- upowszechnianie wiedzy o zjawiskach i
 procesach objętych badaniami
 statystycznymi, niezbędnej dla
 właściwego ukierunkowania działań
 jednostek administracji,
 przedsiębiorstw i obywateli,
- udostępnianie standardów informacyjnych
 dla systemów informacji społecznej i
 gospodarczej (mierniki zjawisk i
 procesów społecznych i ekonomicznych,
 klasyfikacje, nomenklatury, typologie,
 statystyczne definicje pojęć oraz
 odpowiadające im wskaźniki
 statystyczne),
- umożliwienie przekazywania,
 przechowywania i przetwarzania
 sprawozdań statystycznych w postaci
 elektronicznej, w tym w obszarze
 interoperacyjności (wymiany informacji
 z systemami sprawozdawców),
- utworzenie kanałów komunikacyjnych
 pomiędzy statystyką publiczną a
 systemami w innych jednostkach
 administracji,
- zapewnienie zaplecza informacyjnego,
 analitycznego i metodycznego dla
 organów państwa i innych jednostek
 sektora publicznego, w tym na potrzeby
 budżetowania zadaniowego oraz polityki
 regionalnej,
- edukację statystyczną społeczeństwa,
 jako jedno z działań na rzecz rozwoju
 społeczeństwa informacyjnego.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
GUS65 mln zł w latach 2007-2010, 160 mln zł w latach 2007-2013 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2013
21KONSOLIDACJA I CENTRALIZACJA SYSTEMÓW CELNYCH I PODATKOWYCH
Projekt ma zapewnić centralnym systemom informatycznym skarbowym i celnym (istniejącym i przewidywanym w przyszłości) m.in.:
- wysoki poziom bezpieczeństwa fizycznego
 i logicznego,
- wysoką niezawodność, w szczególności
 likwidację pojedynczego punktu awarii,
- skalowalność (elastyczność) zasobów
 Centrum Przetwarzania Danych dla
 kolejno wdrażanych systemów,
- spełnienie polskich i unijnych norm
 prawnych i technicznych dla centralnych
 systemów informatycznych. W ramach tych
 systemów centralnych planowane są
 systemy do elektronicznej obsługi
 podmiotów gospodarczych i osób
 fizycznych (m.in. e-Podatki, e-Custom).
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1.
MF150 mln w latach 2007-2010, 165 mln zł w latach 2007-2013 (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2013
22CENTRALNA INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Centralna Informacja o Działalności Gospodarczej (CIDG) umożliwi dostęp, za pomocą platformy e-PUAP, do informacji o przedsiębiorcach - osobach fizycznych w skali całego kraju.
Rejestracja działalności gospodarczej, która aktualnie odbywa się w gminach, będzie prowadzona w urzędach skarbowych. Ponadto rejestracja działalności gospodarczej będzie możliwa przy wykorzystaniu nowoczesnych, elektronicznych narzędzi udostępnionych na platformie e-PUAP.
Osoba fizyczna rozpoczynająca wykonywanie działalności gospodarczej będzie wypełniać tylko jeden kwestionariusz, który zastąpi dotychczasowe zgłoszenie NIP1, zgłoszenie płatnika składek ZUS i wniosek RG1 o nadanie numeru REGON.
Dane zawarte w nowym formularzu zostaną przesłane za pośrednictwem platformy e-PUAP także do ZUS i GUS.
Ponadto w CIDG będą znajdować się informacje z sądów o ograniczeniu lub utracie zdolności do czynności prawnych i ustanowieniu kuratora, a także o zakazie wykonywania działalności gospodarczej. Odpowiednie organy administracyjne będą przesyłać do CIDG informacje o udzieleniu, zmianie, zawieszeniu lub cofnięciu koncesji, informacje o uzyskaniu przez przedsiębiorcę zezwolenia lub licencji i ich cofnięciu, a także informacje pochodzące z rejestrów działalności regulowanej. CIDG będzie zbierać ww. dane używając narzędzi dostępnych na platformie e-PUAP.
Przeglądanie danych zawartych w Centralnej Informacji o Działalności Gospodarczej będzie także możliwe w oparciu o platformę e-PUAP.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MG32 mln zł (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2008
23PREZENTACJA I UDOSTĘPNIANIE ZASOBÓW ARCHIWALNYCH AUDIO I WIDEO
Celem projektu byłoby zbudowanie metod prezentacji, klasyfikacji, wyszukiwania i dystrybucji treści cyfrowych, a także przygotowanie odpowiedniego zasobu treści do takiego udostępniania.
Treści cyfrowe powinny przede wszystkim obejmować materiał filmowy będący najpełniejszym zapisem historycznym i kulturowym, a ponadto inne materiały multimedialne.
Projekt powinien udostępniać treści przez Internet lub inne kanały dystrybucji cyfrowej w formie materiału filmowego lub obejmującego inne treści - podzielonego na sekwencje podlegające indywidualnemu udostępnianiu i jednocześnie umożliwiające gromadzenie dodatkowej wiedzy historycznej i kulturowej.
Materiał ten byłby sklasyfikowany w wielu kategoriach. W ramach projektu powinny zostać opracowane zaawansowane metody klasyfikacji, obejmujące rozwiązania automatyczne, półautomatyczne i umożliwiające pracę grupową; pozwalające na efektywną, szybką i wszechstronną klasyfikację. Powinny zostać opracowane metody i narzędzia do wyszukiwania z użyciem wielu różnorodnych kryteriów wyszukiwania, pozwalające dotrzeć do różnego typu treści.
Dystrybucja powinna w pierwszej fazie obejmować dostępne (istniejące) treści cyfrowe, a następnie rozszerzyć swój zasięg w miarę wzrostu dostępności treści.
 
Projekt realizuje cele priorytetu 1 i 2.
MKiDN97 mln zł (15 % budżet państwa, 85 % Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) 2007-2010
 
Część 3

Program działań w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego

W ramach programu działań w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego będą podejmowane inicjatywy, które wzmocnią efekt przekształcania polskiego społeczeństwa w kierunku społeczeństwa informacyjnego i tym samym większego udziału efektów ekonomicznych branży teleinformatycznej w rozwoju gospodarczym. Wszystkie wymienione poniżej działania, stanowiące istotne elementy rozwoju społeczeństwa informacyjnego, uwzględniają zakresy realizacyjne priorytetów rozwoju systemów teleinformatycznych wskazane w części 1 Planu.

Tabela 1.    Działania w zakresie rozwoju społeczeństwa informacyjnego
 
Lp.CelResort wiodącyTermin realizacjiKontynuacja działań w latach 2007-2010
 DziałanieResort współpracujący  
12345
1Efektywne wydatkowanie środków na rozwój społeczeństwa informacyjnego   
aMonitorowanie absorpcji funduszy UE na lata 2007-2013 w zakresie projektów o charakterze centralnym, regionalnym i lokalnym. MRRDziałanie ciągłeMonitorowanie i systematyczna ocena skutków realizacji.
  Pozostałe resorty Wprowadzenie ewentualnych korekt.
2Opracowanie strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013   
aZrewidowanie dotychczas przyjętych strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego pod kątem ich spójności z wytycznymi UE. Określenie celów i prowadzących do nich działań. Sprecyzowanie zadań (konkretnych,MSWiADo 06.2007Monitorowanie i ocena skutków wdrażania strategii.
 mierzalnych, uzgodnionych, wykonalnych, określonych w czasie) i określenie wskaźników ich realizacji. Opracowanie projektu "Strategii rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013" i przedłożenie jej pod obrady Rady Ministrów.Pozostałe resorty  
3Zapewnienie sprzyjającego otoczenia prawnego dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego   
a
Przegląd prawa pod kątem barier legislacyjnych w budowaniu społeczeństwa informacyjnego.
Przygotowanie propozycji zmian zmierzających do zapewnienia w szczególności:
- wzrostu podaży usług społeczeństwa
 informacyjnego,
- ułatwień w dostępie do usług społeczeństwa
 informacyjnego,
KPRMDo 12.2007Systematyczne wprowadzanie zmian.
 
- zapewnienia neutralności technologicznej
 rozwiązań informatycznych wykorzystywanych
 w procesie informatyzacji administracji
 publicznej,
   
 
- zapewnienia bezpieczeństwa usług
 społeczeństwa informacyjnego,
- usprawnienia procesu rozwoju systemów
 teleinformatycznych administracji
 publicznej,
- rozwoju gospodarki elektronicznej, w tym:
 - możliwości rozwoju firm świadczących
   usługi drogą elektroniczną,
 - właściwego poziomu ochrony własności
   intelektualnej pozwalającego na rozwój
   przedsiębiorczości w obszarze gospodarki
   opartej na wiedzy,
- ułatwienia świadczenia pracy na odległość,
- bezpieczeństwa danych osobowych w
 przestrzeni wirtualnej,
- prostego procesu konwergencji technologii
 informatycznych, telekomunikacyjnych i
 telewizyjnych,
- edukacji informatycznej,
- ochrony małoletnich przed niepożądanymi
 treściami.
Pozostałe resorty  
4Zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu   
aPrzygotowanie "Strategii szerokopasmowego dostępu do usług społeczeństwa MTDo 06.2007Monitorowanie wdrażania strategii i ocena stanu
 informacyjnego w Polsce na lata 2007-2013".MRR, MSWiA jej realizacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt.
bPrzygotowanie Programu ustawicznego kształcenia, w tym wspieranie kształcenia na MNiSWDo 09.2007Monitorowanie wdrażania programu i ocena stanu
 odległość (e-learning) z uwzględnieniem europejskich programów certyfikacji umiejętności wykorzystania ICT.MPiPS, MEN jego realizacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt.
cPrzedłożenie RM Planu przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu beneficjentów instytucji rynku pracy i zabezpieczeniaMPiPSDo 09.2007Przyjęcie i realizacja dokumentu.
 społecznego.MSWiA, MEN, MG, MT, MZ  
dPrzedłożenie RM projektu Planu działań dotyczących nauczania dzieci i młodzieży w MENDo 09.2007Monitorowanie wdrażania planu i systematyczna
 zakresie problematyki funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym.MSWiA, MPiPS, MNiSW 
ocena stanu jego realizacji.
Wprowadzenie ewentualnych korekt.
eDziałania na rzecz przestrzegania wymagań WAI (Web Accesibility Initiative) przy MSWiADziałanie ciągłe 
 udostępnianiu informacji w serwisach informacyjnych administracji publicznej.Pozostałe resorty  
5Liberalizacja rynku łączności elektronicznej   
aKontynuowanie prac legislacyjnych dotyczących projektu ustawy o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.MTDo 07.2007Systematyczna ocena skutków funkcjonowania obowiązujących przepisów znowelizowanej ustawy - Prawo telekomunikacyjne
  UKE pod kątem ich dalszych zmian.
bDziałania na rzecz zapobiegania monopolom i nadużywaniu pozycji dominującej na rynku UKEDziałanie ciągłe 
 łączności elektronicznej.UOKiK  
6Rozwój przedsiębiorczości i konkurencyjności   
aOpracowanie programu wspierania ze środków funduszy strukturalnych małych i średnich przedsiębiorstw podejmujących działalność w MRRDo 03.2007Monitorowanie wdrażania programu i systematyczna ocena skutków jego
 zakresie tworzenia usług lub treści cyfrowych.MSWiA realizacji.
bPrzedłożenie projektu uchwały RM o priorytetowym traktowaniu technologii teleinformatycznych w finansowaniu z budżetu MNiSWDo 04.2007Przyjęcie i realizacja uchwały.
 państwa prac badawczo-rozwojowych.-  
cPrzygotowanie Programu działań na rzecz MNiSWDo 06.2007Monitorowanie wdrażania
 kształcenia i rozwoju wysoko kwalifikowanych kadr branży ICT.MEN, MPiPS programu i systematyczna ocena skutków jego realizacji.
dPrzygotowanie Programu aktywizacji zawodowej w dobie społeczeństwa informacyjnego.MPiPSDo 07.2007Monitorowanie wdrażania programu i systematyczna
  - ocena skutków jego realizacji.
ePrzygotowanie Programu działań na rzecz wspierania elektronicznego handlu i usług.MGDo 09.2007Monitorowanie wdrażania programu i systematyczna
  - ocena skutków jego realizacji.
7Rozwój polskich zasobów internetowych   
aOpracowanie metodologii archiwizacji cyfrowej (digitalizacji) różnego rodzaju MKiDNDo 06.2007Systematyczna archiwizacja cyfrowa
 zasobów archiwalnych, bibliotecznych i muzealnych oraz innych dokumentacji związanych z zabytkami, a także sposobów udostępniania ich w wersji cyfrowej.- zasobów archiwalnych bibliotecznych, muzealnych oraz innych dokumentacji związanych z zabytkami.
bTworzenie i rozwój zasobów internetownych uwzględniających potrzeby osób MPiPSDo 07.2007Systematyczny rozwój zasobów.
 niepełnosprawnych, ich bliskich i opiekunów oraz wspieranie w tych działaniach instytucji i organizacji społecznych.MZ  
cUruchomienie Portalu Kultury Polskiej stanowiącego źródło informacji o kulturze MKiDNDo 08.2007Aktualizacja treści.
 polskiej, w tym Encyklopedii Kultury Polskiej.-  
dOpracowanie koncepcji portalu edukacyjnego Ploteus 2, realizowanego w ramach programu Unii Europejskiej, stanowiącego źródło MENDo 12.2007Uruchomienie portalu i aktualizacja informacji.
 informacji na temat możliwości kształcenia w Polsce na wszystkich jego etapach.MNiSW  
eRozwój zasobów Polskiej Biblioteki Internetowej.MKiDN (do końca 2007 r. MSWiA) Działanie ciągłeMonitorowanie stanu i aktualizacja treści.
  - Rozwój funkcjonalności portalu.
fBudowa Krajowej Infrastruktury Danych Przestrzennych jako źródła dostępu do danych GUGiK2007Aktualizacja i udostępnianie danych.
 przestrzennych oraz możliwości ich wyszukiwania.-  
gOpracowanie metodologii i prezentacji zasobów archiwalnych audio i wideo oraz MKDiNDo 12.2009Uruchomienie portalu.
 udostępnianie ich na nośnikach informacji i przez Internet wraz z cyfryzacją zasobów archiwalnych.Filmoteka Narodowa  
 
Tabela 2.    Działania w zakresie informatyzacji administracji publicznej na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
 
Lp.CelResort wiodącyTermin realizacjiKontynuacja działań w latach 2007-2010
 DziałanieResort współpracujący  
12345
1Integracja procesu informatyzacji administracji i upowszechnienie usług administracji udostępnianych drogą elektroniczną   
aKoordynacja działań dotyczących przygotowania urzędów administracji MSWiA01.2007-04.2008Monitoring stanu wdrożenia ustawy o
 publicznej do wdrożenia przepisów ustawy o podpisie elektronicznym.- podpisie elektronicznym w urzędach administracji publicznej.
bPrzedłożenie projektu uchwały RM o ustanowieniu Krajowych Ram MSWiADo 04.2007Wdrażanie uchwały
 Interoperacyjności.-  
cKoordynacja uruchamiania kolejnych usług administracji publicznej, udostępnianych drogą elektroniczną.MSWiASukcesywnie3)Coroczna weryfikacja Planu Informatyzacji Państwa i ewentualne
  - zaproponowanie jego nowelizacji.
dOpracowanie programu szkoleń z zakresu wykorzystywania technologii informatycznych MSWiADo 04.2007Wdrożenie programu. Koordynacja szkoleń.
 dla urzędników administracji rządowej i samorządowej.-  
eRozpoczęcie procesu przyjmowania archiwalnych dokumentów elektronicznych uporządkowanych i przygotowanych do przekazania zgodnie z przepisami aktów wykonawczych wydanych na podstawie art. 5 MKiDNDo 04.2007Systematyczne przyjmowanie dokumentów elektronicznych wytworzonych przez administrację publiczną,
 ust. 2b i 2c ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.MNiSW, MSWiA zakwalifikowanych jako materiały archiwalne i przekazanych do archiwów państwowych. Monitorowanie działania systemu informatycznego przeznaczonego do realizacji tego zadania.
2Skuteczna absorpcja funduszy UE   
aMonitorowanie stanu absorpcji środków UE na realizację projektów teleinformatycznych MRRZadanie ciągłe do 12.2008W zależności od potrzeb - poprawianie mechanizmów
 współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej w okresie programowania 2004-2006.instytucje pośredniczące, instytucje wdrażające absorpcji funduszy UE.
bMonitorowanie stanu absorpcji środków UE na realizację projektów teleinformatycznych MRRZadanie ciągłe od chwili W zależności od potrzeb - usprawnianie mechanizmów
 współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej w okresie programowania 2007-2013.instytucje pośredniczące, instytucje wdrażająceuruchomienia środkówabsorpcji funduszy UE.
3Ograniczenie biurokracji - usprawnienie załatwiania spraw urzędowych   
aZmiana sposobu identyfikacji obywatela - rezygnacja z nadmiarowych dokumentów o MSWiA02.2007-05.2008Realizacja zadania 3c.
 cechach dokumentów tożsamości.MPiPS, MNiSW, MZ  
bUmożliwienie udostępniania, także poprzez platformę elektroniczną, informacji o kolejkach oczekujących i czasie oczekiwania MZDo 06.2007Systematyczna aktualizacja danych. Rozszerzenie zasobów
 na świadczenia opieki zdrowotnej finansowane ze środków publicznych.MSWiA informacyjnych.
cUproszczenie procedur administracyjnych - opracowanie założeń i przedłożenie RM MSWiADo 10.2007Monitorowanie wdrażania programu i systematyczna
 programu rządowego "Sprawna Administracja".pozostałe resorty ocena skutków jego realizacji.
dRozpoczęcie wydawania dowodu osobistego z mikroprocesorem.MSWiAOd 06.2008 
  -  
ePrzygotowanie podstaw formalnoprawnych dla uruchomienia procesu obsługi praw jazdy i rejestracji/wyrejestrowania pojazdu drogą MTDo 06.2008Monitorowanie stanu wdrażania usług prowadzonych drogą
 elektroniczną, z uwzględnieniem zasad współdziałania (tzw. interoperacyjności) systemów informatycznych obsługujących te procesy.MSWiA elektroniczną.
 
Część 4
Określenie zadań publicznych, które będą realizowane z wykorzystaniem drogi elektronicznej
 
Lp.Nazwa usługi administracji publicznej udostępnianej drogą elektronicznąResort wiodącyPodstawowe funkcjonalnościTermin uruchomienia usługi
12345
1Proces zmiany zameldowaniaMSWiA
Zgłoszenie obywatela o zmianie miejsca zameldowania.
Przesłanie obywatelowi potwierdzenia nowego zameldowania.
Informacja urzędu o procedurach wymiany dokumentów w związku ze zmianą miejsca zameldowania.
Dystrybucja informacji o zmianie miejsca pobytu obywatela do odpowiednich urzędów.
12.2008
2Proces obsługi paszportówMSWiA
Złożenie wniosku o wystawienie paszportu.
Przyjmowanie opłat za wystawienie paszportu.
Możliwość uzyskania informacji przez obywatela o przebiegu procesu wystawiania paszportu oraz terminie i miejscu jego odbioru.
12.2008
3Proces obsługi dowodów osobistychMSWiA
Złożenie wniosku o wystawienie dowodu osobistego.
Przyjmowanie opłat za wystawienie dowodu osobistego.
Możliwość uzyskania informacji przez obywatela o przebiegu procesu wystawiania dowodu osobistego oraz terminie i miejscu jego odbioru.
Dystrybucja informacji o wystawieniu nowego dowodu osobistego obywatelowi do odpowiednich urzędów.
12.2008
4Proces umówienia wizyty lekarskiej przez pacjentaMZ
Zdalna rejestracja potrzeby usługi medycznej (badania, wizyty lekarskiej, wizyty w gabinecie, opieki pielęgniarskiej itp.).
Informacja o dostępnych terminach realizacji usługi medycznej.
Informowanie i przypominanie o terminie, o zmianach terminu oraz rezygnacji z usługi medycznej.
12.2008
5Proces przekazania danych statystycznych do GUSGUS
Wypełnienie i przesyłanie formularzy prezentujących dane statystyczne do urzędu.
Przypomnienie urzędu o obowiązku złożenia formularza statystycznego.
Potwierdzenie urzędu o zrealizowaniu obowiązku sprawozdawczego.
Wysyłanie przez urząd monitów w razie braku realizacji obowiązku sprawozdawczego.
12.2008
6Proces przekazywania danych statystycznych w zakresie ochrony zdrowia do MZMZ
Wypełnienie i przesyłanie formularzy statystycznych do MZ.
Przypomnienie MZ o obowiązku złożenia formularza statystycznego.
Potwierdzanie MZ o zrealizowaniu obowiązku sprawozdawczego.
Wysyłanie przez MZ monitów w razie braku realizacji obowiązku sprawozdawczego.
12.2008
7Proces obsługi zamówień publicznychUZP
Informacje o prowadzonych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
Informacje o zakończonych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
Platforma aukcji i licytacji.
12.2008
8Proces składania deklaracji PIT-11MF
Wypełnienie formularzy PIT-11.
Wydrukowanie deklaracji podatkowej.
Przesłanie deklaracji podatkowej drogą elektroniczną do urzędu skarbowego.
Informacje o terminie składania deklaracji.
12.2008
9Proces rejestracji działalności gospodarczej osób fizycznychMG
Złożenie wniosku o wpis do rejestru informacji o uruchomieniu/zawieszeniu/likwidacji działalności gospodarczej.
Dystrybucja informacji o statusie działalności gospodarczej do odpowiednich instytucji.
Przyjmowanie opłat za rejestrację działalności gospodarczej.
Przekazywanie wnioskodawcy informacji o przebiegu procesu rejestracji.
Informacje o innych czynnościach związanych z procesem rejestracji działalności gospodarczej.
Udostępnianie informacji o działalności gospodarczej na żądanie.
12.2008
10Proces dostępu do danych przestrzennych dla obszaru całego krajuGUGiK
Usługa dostępu do cyfrowych map i danych przestrzennych.
Usługa wyszukiwania informacji przestrzennej.
Usługa przyjmowania zamówień udostępniania i zakupu danych przestrzennych z Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego przez centralny punkt dostępowy do danych przestrzennych geoportal.gov.pl
Lokalizowanie zdarzeń, obiektów i zjawisk w czasie i przestrzeni w oparciu o mapy i dane przestrzenne.
12.2008
11Podatek dochodowy od osób fizycznychMF
Wypełnienie i przesyłanie formularzy PIT.
Informacje o aktualnym stanie rozliczeń podatnika.
Informacje o terminach i zasadach wypełniania deklaracji podatkowych.
03.2009
12Proces uzyskiwania pozwoleń wydawanych na podstawie przepisów prawa budowlanegoMB
Złożenie wniosku o pozwolenie na budowę, rozbiórkę lub użytkowanie.
Zgłoszenie budowy, rozbiórki lub wykonywania robót budowlanych niewymagających pozwolenia.
Przyjmowanie opłat związanych z pozwoleniami na budowę, rozbiórkę lub użytkowanie.
Informacje urzędu o aktualnym stanie rozpatrywania wniosku.
Informowanie wnioskodawcy o konieczności uzupełnienia wniosku lub dokumentacji.
12.2009
   
Informowanie wnioskodawcy - w zakresie dokonanego zgłoszenia - o nałożeniu obowiązku uzupełnienia zgłoszenia, wniesieniu sprzeciwu lub o obowiązku uzyskania pozwolenia na:
a) wykonanie określonego obiektu lub robót
  budowlanych objętych obowiązkiem
  zgłoszenia,
b) rozbiórkę obiektów wymagającą uprzedniego
  zgłoszenia.
Przekazanie wnioskodawcy informacji o wydaniu decyzji o pozwoleniu na budowę, rozbiórkę lub użytkowanie.
Zawiadomienie o zakończeniu budowy obiektu budowlanego lub złożeniu wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie.
 
13Proces uzyskiwania informacji z urzędu stanu cywilnegoMSWiA
Złożenie wniosku o wydanie odpisu skróconego aktu stanu cywilnego.
Przyjmowanie opłat administracyjnych.
Wystawianie odpisu skróconego aktu stanu cywilnego.
12.2009
14Proces rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracyMPiPS
Złożenie wniosku o rejestrację.
Informacje o aktualnym stanie załatwiania wniosku.
12.2009
15Proces rozliczania podatku dochodowego od osób prawnychMF
Wypełnianie i przesyłanie formularzy CIT.
Informacje o aktualnym stanie rozliczeń podatnika.
Informacje o terminach i zasadach wypełniania deklaracji podatkowych.
12.2009
16Proces rozliczania podatku VATMF
Wypełnianie i przesyłanie formularzy VAT.
Informacje o aktualnym stanie rozliczeń VAT podatnika.
Informacje o terminach i zasadach wypełniania deklaracji podatkowych.
12.2009
17Wgląd do elektronicznej księgi wieczystejMS
Obsługa elektronicznych wniosków o wgląd do księgi wieczystej.
Możliwość zapoznania się przez Internet z treścią księgi wieczystej.
12.2009
18Wyszukiwanie informacji statystycznejGUSMożliwość wyszukania żądanej metainformacji lub informacji statystycznej z baz tematycznych systemu informacyjnego statystyki publicznej.12.2009
19Elektroniczny dostęp do wydziałów ksiąg wieczystych i Centralnej Informacji Ksiąg WieczystychMS
Obsługa elektronicznych wniosków o wydanie odpisu księgi wieczystej.
Możliwość uzyskania przez Internet odpisu księgi wieczystej.
Obsługa elektronicznych wniosków o wpis do księgi wieczystej.
Elektroniczny dostęp do informacji o stanie spraw prowadzonych przez wydziały ksiąg wieczystych objęte systemem Nowej Księgi Wieczystej (NKW).
12.2010
20Pośrednictwo pracyMPiPS
Informacje o kwalifikacjach osób poszukujących pracy.
Wyszukiwanie ofert pracy.
Umówienie spotkania z potencjalnym pracodawcą.
Informacje o szkoleniach.
12.2010
21Proces uzyskania pozwoleń lub zezwoleń i realizacji płatności za korzystanie ze środowiska
Złożenie wniosku o pozwolenie lub zezwolenie na korzystanie ze środowiska.
Przyjmowanie opłat za pozwolenie lub zezwolenie na korzystanie ze środowiska.
Przypominanie o opłatach.
Informacje urzędu o aktualnym stanie rozpatrywania wniosku.
12.2010
22Proces obsługi systemu świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnejMPiPS
Udostępnienie informacji o zakresie świadczeń możliwych do uzyskania przez wnioskodawcę po wypełnieniu ankiety.
Złożenie wniosku o świadczenia rodzinne oraz zaliczkę alimentacyjną.
Informacja o przyznaniu lub odmowie świadczeń rodzinnych i zaliczki alimentacyjnej.
12.2010
23Składanie elektronicznych wniosków do wydziałów sądów prowadzących repertoria elektroniczneMS
Składanie wniosków do wydziałów KRS, wydziałów rejestru zastawów.
Składanie wniosków do Krajowego Rejestru Karnego, Monitora Sądowego i Gospodarczego, a także innych jednostek resortu.
Uzyskanie stosownych informacji i zaświadczeń z Centralnej Informacji Rejestrów prowadzonych przez sądy, informacji z Krajowego Rejestru Karnego, Monitora Sądowego i Gospodarczego.
12.2010
24Elektroniczny dostęp do podmiotów świadczących usługi prawne, przeglądanie aktów notarialnych dla podmiotów świadczących usługi prawneMS
Informacje dotyczące poszczególnych grup prawnych, kancelarii notarialnych, kancelarii adwokackich i innych, które zgłoszą chęć realizacji usług prawnych drogą elektroniczną.
Możliwość składania pism do poszczególnych wymienionych w portalu podmiotów świadczących usługi prawne oraz wymiana stosownej korespondencji elektronicznej.
Uzyskiwanie m.in. aktów notarialnych poświadczonych bezpiecznym podpisem elektronicznym przez notariusza lub innych dokumentów wymagających poświadczenia.
Udostępnianie podmiotom świadczącym usługi prawne informacji o zawartych umowach, aktach notarialnych i innych ważnych dokumentach niezastrzeżonych przepisami, których treść będzie miała wpływ na jakość oraz pewność obrotu gospodarczego.
12.2010
 

______
1)   Krajowy Program Reform na lata 2005-2008 na rzecz realizacji Strategii Lizbońskiej, przyjęty przez Radę Ministrów dnia 27 grudnia 2005 r.
2)   Inicjatywa i2010 Europejskie społeczeństwo informacyjne na rzecz wzrostu i zatrudnienia, przyjęta przez Komisję Wspólnot Europejskich dnia 1 czerwca 2006 r.
3)   Zgodnie z planem realizacji kolejnych systemów teleinformatycznych (patrz: część 2) i planem udostępniania usług elektronicznej administracji (patrz: część 4).

Pozycje

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291, 1292, 1293, 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302, 1303, 1304, 1305, 1306, 1307, 1308, 1309, 1310, 1311, 1312, 1313, 1314, 1315, 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322, 1323, 1324, 1325, 1326, 1327, 1328, 1329, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345, 1346, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351, 1352, 1353, 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360, 1361, 1362, 1363, 1364, 1365, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1377, 1378, 1379, 1380, 1381, 1382, 1383, 1384, 1385, 1386, 1387, 1388, 1389, 1390, 1391, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397, 1398, 1399, 1400, 1401, 1402, 1403, 1404, 1405, 1406, 1407, 1408, 1409, 1410, 1411, 1412, 1413, 1414, 1415, 1416, 1417, 1418, 1419, 1420, 1421, 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431, 1432, 1433, 1434, 1435, 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1443, 1444, 1445, 1446, 1447, 1448, 1449, 1450, 1451, 1452, 1453, 1454, 1455, 1456, 1457, 1458, 1459, 1460, 1461, 1462, 1463, 1464, 1465, 1466, 1467, 1468, 1469, 1470, 1471, 1472, 1473, 1474, 1475, 1476, 1477, 1478, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1484, 1485, 1486, 1487, 1488, 1489, 1490, 1491, 1492, 1493, 1494, 1495, 1496, 1497, 1498, 1499, 1500, 1501, 1502, 1503, 1504, 1505, 1506, 1507, 1508, 1509, 1510, 1511, 1512, 1513, 1514, 1515, 1516, 1517, 1518, 1519, 1520, 1521, 1522, 1523, 1524, 1525, 1526, 1527, 1528, 1529, 1530, 1531, 1532, 1533, 1534, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, 1540, 1541, 1542, 1543, 1544, 1545, 1546, 1547, 1548, 1549, 1550, 1551, 1552, 1553, 1554, 1555, 1556, 1557, 1558, 1559, 1560, 1561, 1562, 1563, 1564, 1565, 1566, 1567, 1568, 1569, 1570, 1571, 1572, 1573, 1574, 1575, 1576, 1577, 1578, 1579, 1580, 1581, 1582, 1583, 1584, 1585, 1586, 1587, 1588, 1589, 1590, 1591, 1592, 1593, 1594, 1595, 1596, 1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1605, 1606, 1607, 1608, 1609, 1610, 1611, 1612, 1613, 1614, 1615, 1616, 1617, 1618, 1619, 1620, 1621, 1622, 1623, 1624, 1625, 1626, 1627, 1628, 1629, 1630, 1631, 1632, 1633, 1634, 1635, 1636, 1637, 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644, 1645, 1646, 1647, 1648, 1649, 1650, 1651, 1652, 1653, 1654, 1655, 1656, 1657, 1658, 1659, 1660, 1661, 1662, 1663, 1664, 1665, 1666, 1667, 1668, 1669, 1670, 1671, 1672, 1673, 1674, 1675, 1676, 1677, 1678, 1679, 1680, 1681, 1682, 1683, 1684, 1685, 1686, 1687, 1688, 1689, 1690, 1691, 1692, 1693, 1694, 1695, 1696, 1697, 1698, 1699, 1700, 1701, 1702, 1703, 1704, 1705, 1706, 1707, 1708, 1709, 1710, 1711, 1712, 1713, 1714, 1715, 1716, 1717, 1718, 1719, 1720, 1721, 1722, 1723, 1724, 1725, 1726, 1727, 1728, 1729, 1730, 1731, 1732, 1733, 1734, 1735, 1736, 1737, 1738, 1739, 1740, 1741, 1742, 1743, 1744, 1745, 1746, 1747, 1748, 1749, 1750, 1751, 1752, 1753, 1754, 1755, 1756, 1757, 1758, 1759, 1760, 1761, 1762, 1763, 1764, 1765, 1766, 1767, 1768, 1769, 1770, 1771, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1778, 1779, 1780, 1781, 1782, 1783, 1784, 1785, 1786, 1787, 1788, 1789, 1790, 1791, 1792, 1793, 1794, 1795, 1796, 1797, 1798, 1799, 1800, 1801, 1802, 1803, 1804, 1805, 1806, 1807, 1808, 1809, 1810, 1811, 1812, 1813, 1814, 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821, 1822, 1823, 1824, 1825, 1826, 1827, 1828, 1829, 1830, 1831, 1832, 1833, 1834, 1835, 1836, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841, 1842, 1843, 1844, 1845, 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852, 1853, 1854, 1855, 1856, 1857, 1858, 1859, 1860, 1861, 1862, 1863, 1864, 1865, 1866, 1867, 1868, 1869, 1870, 1871, 1872, 1873, 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882, 1883, 1884, 1885, 1886, 1887

Polecamy

Poszukując najlepszego prawnika na dolnym śląsku pamiętajmy że tylko prawnik Wrocław oferuje najtańsze usługi prawnicze w tej części kraju. Planujesz remont? Poszukujesz projektanta domu? Najlepsi fachowcy pomogą Ci w każdej pracy budowlanej – kwiaty na telefon Wrocław – najtaniej zakupisz w kwiaciarni Margarita we Wrocławiu przy ul. Orląt Lwowskich. Kiedy zdaży Ci się stłuczka lub kiedy Twój samochód odmówi Ci posłuszeństwa - znajdź najlepszą firmę holowniczą dzięki serwisowi o tematyce "pomoc drogowa". Polecamy równierz.
Wszelkie prawa zastrzeżone, © ZnanyPrawnik 2025
Dodaj do ulubionych Mapa strony Polityka prywatności Regulamin Reklama Współpraca Kontakt