|
|
Dziennik Ustaw 2007 Nr 133 poz. 923 - Sprawozdania o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdania o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lipca 2007 r.
w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych
(Dz. U. z dnia 24 lipca 2007 r.)
Na podstawie art. 35 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa: 1) zakres sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, zwanej dalej "pomocą", o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zwanej dalej "ustawą", przekazywanych Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: a) okresowych sprawozdań o udzielonej pomocy, b) sprawozdań o pomocy udzielonej na duże projekty inwestycyjne, w rozumieniu przepisów wydanych na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy; 2) zakres sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 34 ust. 1 ustawy, przekazywanych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych; 3) okresy sprawozdawcze; 4) terminy składania sprawozdań; 5) wzory formularzy sprawozdań; 6) wzór formularza informacji, o której mowa w art. 32a ust. 1 ustawy.
§ 2. 1. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, podaje się następujące informacje: 1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy; 2) numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP); 3) kategorię podmiotu udzielającego pomocy; 4) podstawę prawną udzielonej pomocy; 5) oznaczenie programu pomocowego - w przypadku pomocy udzielanej w ramach programu pomocowego; 6) dzień udzielenia pomocy; 7) firmę beneficjenta pomocy; 8) identyfikator gminy, w której beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 9) numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy (NIP); 10) formę prawną beneficjenta pomocy; 11) wielkość beneficjenta pomocy; 12) klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727); 13) wartość pomocy; 14) formę pomocy; 15) przeznaczenie pomocy; 16) źródło pochodzenia pomocy; 17) wskazanie kwartału albo roku kalendarzowego, za który sporządza się sprawozdanie. 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 3. Informację, o której mowa w § 1 pkt 6, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 4. 1. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, podaje się następujące informacje: 1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy; 2) numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego pomocy (NIP); 3) oznaczenie programu pomocowego - w przypadku pomocy udzielanej w ramach programu pomocowego; 4) podstawę prawną udzielonej pomocy; 5) numer regionu oraz nazwę miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja; 6) firmę beneficjenta pomocy; 7) adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy; 8) wielkość beneficjenta pomocy; 9) przedsiębiorstwa partnerskie lub związane beneficjenta pomocy; 10) klasę rodzaju działalności określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD); 11) numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy (NIP); 12) rodzaj projektu inwestycyjnego; 13) wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych; 14) wartość kosztów inwestycyjnych kwalifikujących się do objęcia pomocą; 15) wartość nominalną pomocy oraz wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto; 16) dzień udzielenia pomocy; 17) szczegółowe warunki monitorowania i zwrotu pomocy; 18) nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 89, poz. 844, z 2005 r. Nr 90, poz. 760 oraz z 2006 r. Nr 245, poz. 1780); 19) planowany termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu inwestycyjnego; 20) krótki opis projektu inwestycyjnego. 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 5. 1. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 2, podaje się następujące informacje: 1) nazwę organu właściwego do poboru należności; 2) numer identyfikacji podatkowej organu właściwego do poboru należności (NIP); 3) województwo, na którego obszar rozciąga się właściwość terytorialna organu właściwego do poboru należności; 4) wskazanie roku kalendarzowego, za który sporządza się sprawozdanie; 5) rodzaje i wartość zaległości przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych wraz z odsetkami za zwłokę, z wyłączeniem zaległych należności, w stosunku do których organ uprawniony podjął decyzję o odroczeniu płatności lub rozłożeniu jej na raty. 2. Sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 2, sporządza się na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§ 6. 1. Podmiot udzielający pomocy sporządza sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, za poszczególne kwartały roku kalendarzowego (sprawozdanie kwartalne) i za poszczególne lata kalendarzowe (sprawozdanie roczne). 2. Organ właściwy do poboru należności sporządza sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 2, według stanu na koniec roku kalendarzowego (sprawozdanie roczne). 3. Sprawozdania kwartalne przekazuje się w terminie 30 dni od dnia zakończenia kwartału, a sprawozdania roczne - w terminie 60 dni od dnia zakończenia roku kalendarzowego.
§ 7. Podmiot udzielający pomocy na duże projekty inwestycyjne sporządza i przekazuje sprawozdania, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, w terminie 7 dni od dnia udzielenia pomocy.
§ 8. W zakresie sprawozdań, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. a, oraz informacji, o której mowa w § 1 pkt 6, rozporządzenie stosuje się po raz pierwszy do sprawozdań i informacji sporządzanych za trzeci kwartał 2007 r.
§ 9. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 196, poz. 2014).
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
SPRAWOZDANIE O UDZIELONEJ POMOCY PUBLICZNEJ
I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy ..................... II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy .................................... III. Kategoria podmiotu udzielającego pomocy ................. IV. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy .................. V. Sprawozdanie za okres:1) a) I kwartał ...... roku, b) II kwartał ...... roku, c) III kwartał ...... roku, d) IV kwartał ...... roku, e) za ......... rok.
| | | | | | | | | | | | | Tabela | |
Lp. | Podstawa prawna -informacje podstawowe | Podstawa prawna -informacje szczegółowe | Program pomocowy/ pomoc indywidualna | Dzień udzielenia pomocy | Firma beneficjenta pomocy | Forma prawna beneficjenta | Wielkość beneficjenta | NIP beneficjenta | Identyfikator gminy | Klasa PKD | Wartość nominalna pomocy [PLN] | Wartość pomocy brutto [PLN] | Forma pomocy | Przeznaczenie pomocy | Źródło pochodzenia pomocy |
1 | 2a | 2b | 2c | 3a | 3b | 3c | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
5.... | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji:
__________________ ______________________ _________ (imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data)
Dane osoby upoważnionej do roboczych kontaktów z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Ministerstwem Finansów w sprawie informacji i danych zawartych w sprawozdaniu:
_________________ _____________________ _________ ______ (imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (telefon) (faks) ________ (e-mail)
______ 1) Wypełnić właściwą pozycję.
Instrukcja sporządzenia sprawozdania
Kolejne pozycje sprawozdania wypełnia się według poniższych wyjaśnień: I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy: należy podać pełną nazwę podmiotu udzielającego pomocy. II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy. III. Kategoria podmiotu udzielającego pomocy: należy podać oznaczenie kategorii podmiotu udzielającego pomocy (oznaczenia kategorii podmiotów udzielających pomocy publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów). IV. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy: należy podać dokładny adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy. V. Sprawozdanie za okres: należy wypełnić jedną z pozycji od lit. a do e, w zależności od okresu, za który sporządza się sprawozdanie.
TABELA
Uwaga: istnieją następujące możliwości łączenia elementów tworzących podstawę prawną udzielenia pomocy, które należy wpisać w poszczególnych kolumnach tabeli w sposób przedstawiony poniżej.
Podstawa prawna - informacje podstawowe | Podstawa prawna - informacje szczegółowe |
2a | 2b | 2c | 3a | 3b | 3c |
kod ustawy | - | przepis ustawy | - | - | - |
kod ustawy | - | przepis ustawy | akt wykonawczy | przepis aktu wykonawczego | - |
kod ustawy | - | przepis ustawy | akt wykonawczy | przepis aktu wykonawczego | decyzja/uchwała/umowa - symbol |
kod ustawy | - | przepis ustawy | - | - | decyzja/uchwała/umowa - symbol |
W przypadku wpisania w kolumnie 2a kodu 9.99 wypełnia się dodatkowo kolumnę 2b.
Kol. 2a - Podstawa prawna - informacje podstawowe - należy wpisać właściwy kod wskazujący odpowiednią ustawę będącą podstawą prawną udzielenia pomocy.
Tytuł ustawy | Kod |
1 | 2 |
ustawa budżetowa (na kolejne lata) | 1.1 |
ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) | 1.2 |
ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.) | 1.3 |
ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.) | 1.4 |
ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.) | 1.6 |
ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.) | 1.7 |
ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251, z późn. zm.) | 1.8 |
ustawa z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 274) | 1.10 |
ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, z późn. zm.) | 1.11 |
ustawa z dnia 8 maja 1997 r. o poręczeniach i gwarancjach udzielanych przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prawne (Dz. U. z 2003 r. Nr 174, poz. 1689, z późn. zm.) | 1.13 |
ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. o gwarantowanych przez Skarb Państwa ubezpieczeniach eksportowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 59, poz. 609, z późn. zm.) | 1.14 |
ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603, z późn. zm.) | 1.15 |
ustawa z dnia 5 stycznia 1995 r. o dopłatach do oprocentowania niektórych kredytów bankowych (Dz. U. Nr 13, poz. 60, z późn. zm.) | 1.18 |
ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 11, poz. 74, z późn. zm.) | 1.22 |
ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.) | 1.24 |
ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy (Dz. U. Nr 158, poz. 1121) | 1.25 |
ustawa z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1397, z późn. zm.) | 1.29 |
ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203, poz. 1966, z późn. zm.) | 1.30 |
ustawa z dnia 7 października 1999 r. o wspieraniu restrukturyzacji przemysłowego potencjału obronnego i modernizacji technicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 83, poz. 932, z późn. zm.) | 1.31 |
ustawa z dnia 12 maja 2000 r. o zasadach wspierania rozwoju regionalnego (Dz. U. Nr 48, poz. 550, z późn. zm.) | 1.32 |
ustawa z dnia 14 lipca 2000 r. o restrukturyzacji finansowej górnictwa siarki (Dz. U. Nr 74, poz. 856, z późn. zm.) | 1.33 |
ustawa z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz. U. Nr 84, poz. 948, z późn. zm.) | 1.34 |
ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) | 1.36 |
ustawa z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967, z późn. zm.) | 1.37 |
ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94) | 1.40 |
ustawa z dnia 30 lipca 1997 r. o państwowym przedsiębiorstwie użyteczności publicznej "Poczta Polska" (Dz. U. Nr 106, poz. 675, z późn. zm.) | 1.41 |
ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o opakowaniach i odpadach opakowaniowych (Dz. U. Nr 63, poz. 638, z późn. zm.) | 1.42 |
ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 90, poz. 607) | 1.43 |
ustawa z dnia 25 września 1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 112, poz. 981, z późn. zm.) | 1.44 |
ustawa z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa (Dz. U. z 2004 r. Nr 208, poz. 2128, z późn. zm.) | 1.45 |
ustawa z dnia 24 sierpnia 2001 r. o restrukturyzacji hutnictwa żelaza i stali (Dz. U. Nr 111, poz. 1196, z późn. zm.) | 1.51 |
ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców (Dz. U. Nr 155, poz. 1287, z późn. zm.) | 1.52 |
ustawa z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 493, z późn. zm.) | 1.53 |
ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1001, z późn. zm.) | 1.54 |
ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w latach 2003-2006 (Dz. U. Nr 210, poz. 2037, z późn. zm.) | 1.55 |
ustawa z dnia 30 października 2002 r. o pomocy publicznej dla przedsiębiorców o szczególnym znaczeniu dla rynku pracy (Dz. U. Nr 213, poz. 1800, z późn. zm.) | 1.56 |
ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130, poz. 1188, z późn. zm.) | 1.57 |
ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z późn. zm.) | 1.58 |
ustawa z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 68, poz. 450) | 1.59 |
ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. Nr 200, poz. 1682, z późn. zm.) | 1.61 |
ustawa z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622, z późn. zm.) | 1.62 |
ustawa z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.) | 1.64 |
ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.) | 1.65 |
ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.) | 1.66 |
ustawa z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2002 r. Nr 175, poz. 1440, z późn. zm.) | 1.67 |
ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) | 1.68 |
ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14, poz. 89, z późn. zm.) | 1.69 |
ustawa z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (Dz. U. Nr 188, poz. 1840, z późn. zm.) | 1.70 |
ustawa z dnia 3 marca 2005 r. o dopłatach do umów na budowę niektórych typów statków morskich (Dz. U. Nr 48, poz. 448) | 1.71 |
ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954, z późn. zm.) | 1.72 |
ustawa z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 4, poz. 27, z późn. zm.) | 1.73 |
ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej (Dz. U. Nr 179, poz. 1484, z późn. zm.) | 1.74 |
ustawa z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 238, poz. 2390, z późn. zm.) | 1.75 |
ustawa z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658) | 1.76 |
ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.) | 1.77 |
ustawa z dnia 24 sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym (Dz. U. Nr 183, poz. 1353) | 1.78 |
ustawa z dnia 8 grudnia 2006 r. o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (Dz. U. Nr 249, poz. 1829) | 1.79 |
ustawa z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym (Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 61) | 1.80 |
ustawa z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2571, z późn. zm.) | 1.81 |
ustawa z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672) | 1.82 |
ustawa z dnia 31 stycznia 1989 r. o gospodarce finansowej przedsiębiorstw państwowych (Dz. U. z 1992 r. Nr 6, poz. 27, z późn. zm.) | 1.83 |
ustawa z dnia 1 grudnia 1995 r. o wpłatach z zysku przez jednoosobowe spółki Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 154, poz. 792, z późn. zm.) | 1.84 |
ustawa z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2006 r. Nr 234, poz. 1694, z późn. zm.) | 1.85 |
ustawa z dnia 27 kwietnia 2006 r. o spółdzielniach socjalnych (Dz. U. Nr 94, poz. 651) | 1.86 |
inne ustawy | 9.99 |
Kol. 2b - Podstawa prawna - informacje podstawowe - jeżeli pomoc została udzielona na podstawie ustawy nieoznaczonej kodami od 1.1 do 1.86 i został wybrany kod 9.99, wówczas w kolumnie 2b należy podać w następującej kolejności: datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym akt został opublikowany. Kol. 2c - Podstawa prawna - informacje podstawowe - należy podać oznaczenie przepisu będącego podstawą udzielenia pomocy (w kolejności: artykuł ustawy, ustęp, punkt, litera, tiret). Kol. 3a - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - jeżeli podstawą udzielenia pomocy był akt wykonawczy do ustawy, należy podać w następującej kolejności: nazwę organu wydającego akt, datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym akt został opublikowany. Kol. 3b - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - należy podać oznaczenie przepisu aktu wykonawczego będącego podstawą udzielenia pomocy (w kolejności: paragraf, ustęp, punkt, litera, tiret). Kol. 3c - Podstawa prawna - informacje szczegółowe - jeżeli podstawą udzielenia pomocy była decyzja, uchwała lub umowa, należy podać symbol określający ten akt; w przypadku decyzji - numer decyzji, w przypadku uchwały - numer uchwały, w przypadku umowy - przedmiot oraz strony umowy. Kol. 4 - Program pomocowy/pomoc indywidualna - podać numer programu pomocowego lub numer pomocy indywidualnej (numery obowiązujących programów pomocowych oraz pomocy indywidualnej publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów). W przypadku pomocy de minimis nie podaje się numeru. Kol. 5 - Dzień udzielenia pomocy: należy podać dzień, w którym podmiot ubiegający się o pomoc nabył prawo do otrzymania tej pomocy, a w przypadku gdy udzielenie pomocy w formie ulgi podatkowej następuje na podstawie aktu normatywnego, bez wymogu wydania decyzji: a) dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy, z zastrzeżeniem lit. b, b) dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego - w przypadku udzielenia pomocy w podatku dochodowym, c) dzień faktycznego przysporzenia korzyści finansowych - w przypadku braku obowiązku złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy - chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej. Kol. 6 - Firma beneficjenta pomocy: należy podać pełną nazwę beneficjenta pomocy, któremu udzielono pomocy, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - imię i nazwisko beneficjenta pomocy. Kol. 7 - Forma prawna beneficjenta: należy wpisać kod odpowiadający formie prawnej beneficjenta pomocy.
Wyszczególnienie | Kod |
1 | 2 |
przedsiębiorstwo państwowe | 1.A |
jednoosobowa spółka Skarbu Państwa | 1.B |
jednoosobowa spółka jednostki samorządu terytorialnego, w rozumieniu przepisów o gospodarce komunalnej | 1.C |
spółka akcyjna albo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w stosunku do których Skarb Państwa, jednostka samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwo państwowe lub jednoosobowa spółka Skarbu Państwa są podmiotami, które posiadają uprawnienia takie jak przedsiębiorcy dominujący w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów | 1.D |
beneficjent pomocy nienależący do kategorii określonych kodem od 1.A do 1.D | 2 |
Kol. 8 - Wielkość beneficjenta: należy podać odpowiedni kod; wpisując kod, należy brać pod uwagę dane na ostatni dzień roku poprzedzającego rok sprawozdawczy.
Wyszczególnienie* | Kod |
1 | 2 |
mikroprzedsiębiorca | 0 |
przedsiębiorca mały | 1 |
przedsiębiorca średni | 2 |
inny przedsiębiorca | 3 |
* W rozumieniu rozporządzenia nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001, str. 33), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (WE) nr 70/2001 i rozszerzającym jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju (Dz. Urz. UE L 63 z 28.02.2004, str. 22). Rozporządzenie zostało zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1976/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2204/2002, (WE) nr 70/2001 oraz (WE) nr 68/2001 w odniesieniu do przedłużenia okresu stosowania (Dz. Urz. UE L 368 z 23.12.2006, str. 85).
Kol. 9 - NIP beneficjenta: należy podać numer identyfikacji podatkowej. Kol. 10 - Identyfikator gminy: należy podać pełne, siedmiocyfrowe oznaczenie gminy, w której beneficjent pomocy ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.). Przykład: Jeżeli przedsiębiorstwo znajduje się w województwie dolnośląskim, powiecie bolesławieckim, gminie Bolesławiec, należy wpisać numer 0201011. Kol. 11 - Klasa PKD: należy wpisać klasę rodzaju działalności (4 pierwsze znaki) określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727). Przykład: W przypadku produkcji aluminium należy podać: 27.42. Kol. 12 - Wartość nominalna pomocy - całkowita wielkość środków finansowych będących podstawą do obliczania wielkości udzielonej pomocy, np. kwota udzielonej pożyczki lub kwota odroczonego podatku. Kol. 13 - Wartość pomocy brutto: należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji brutto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404). Kol. 14 - Forma pomocy: należy podać wyłącznie kod oznaczający właściwą formę pomocy.
Forma pomocy | Kod |
1 | 2 |
dotacja | A1.1 |
dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych (bezpośrednio dla przedsiębiorców) | A1.2 |
inne wydatki związane z funkcjonowaniem jednostek budżetowych lub realizacją ich zadań statutowych | A1.3 |
refundacja | A1.4 |
zwolnienie z podatku | A2.1 |
odliczenie od podatku | A2.2 |
obniżka lub zmniejszenie, powodujące obniżenie podstawy opodatkowania lub wysokości podatku | A2.3 |
obniżenie wysokości opłaty | A2.4 |
zwolnienie z opłaty | A2.5 |
zaniechanie poboru podatku | A2.6 |
zaniechanie poboru opłaty | A2.7 |
umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami | A2.8 |
umorzenie odsetek od zaległości podatkowej | A2.9 |
umorzenie opłaty (składki, wpłaty) | A2.10 |
umorzenie odsetek za zwłokę z tytułu opłaty (składki, wpłaty) | A2.11 |
umorzenie kar | A2.12 |
oddanie do korzystania mienia będącego własnością Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków na warunkach korzystniejszych dla przedsiębiorcy od oferowanych na rynku | A2.13 |
zbycie mienia będącego własnością Skarbu Państwa albo jednostek samorządu terytorialnego lub ich związków na warunkach korzystniejszych od oferowanych na rynku | A2.14 |
umorzenie kosztów egzekucyjnych | A2.15 |
jednorazowa amortyzacja | A2.16 |
wniesienie kapitału | B1.1 |
konwersja wierzytelności na akcje lub udziały | B2.1 |
pożyczka preferencyjna | C1.1 |
kredyt preferencyjny | C1.2 |
dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych (dla banków) | C1.3 |
pożyczki warunkowo umorzone | C1.4 |
odroczenie terminu płatności podatku | C2.1 |
odroczenie terminu płatności zaległości podatkowej lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami | C2.1.2 |
rozłożenie na raty płatności podatku | C2.2 |
rozłożenie na raty płatności zaległości podatkowej lub zaległości podatkowej wraz z odsetkami | C2.3.1 |
odroczenie terminu płatności opłaty (składki, wpłaty) | C2.4 |
rozłożenie na raty opłaty (składki, wpłaty) | C2.5 |
odroczenie terminu płatności kary | C2.6 |
rozłożenie na raty kary | C2.7 |
rozłożenie na raty kosztów egzekucyjnych | C2.8 |
rozłożenie na raty odsetek | C2.9 |
poręczenie | D1.1 |
gwarancja | D1.2 |
inne | E |
Kol. 15 - Przeznaczenie pomocy: należy podać kod wskazujący przeznaczenie pomocy.
Wyszczególnienie | Kod |
1 | 2 |
A. POMOC HORYZONTALNA |
Pomoc na działalność badawczą, rozwojową i innowacyjną | |
pomoc na realizację projektów B+R+I | a1.1 |
pomoc dla młodych innowacyjnych przedsiębiorstw | a1.2 |
techniczne studium wykonalności | a1.3 |
innowacje w obrębie procesów i innowacje organizacyjne w sektorze usług | a1.4 |
usługi doradcze w zakresie innowacji i usługi wsparcia innowacji | a1.5 |
wypożyczenie wysoko wykwalifikowanego personelu | a1.6 |
klastry innowacyjne | a1.7 |
Pomoc na ochronę środowiska | a2 |
Pomoc na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw |
nowe inwestycje | a3 |
tworzenie nowych miejsc pracy | a4 |
usługi doradcze | a5 |
udział w targach i wystawach | a6 |
prace badawczo-rozwojowe | a7 |
techniczne studium wykonalności | a8 |
koszty praw własności przemysłowej | a9 |
Pomoc na zatrudnienie |
tworzenie nowych miejsc pracy | a10 |
rekrutacja pracowników w szczególnie niekorzystnej sytuacji | a11 |
rekrutacja pracowników niepełnosprawnych | a12 |
rekompensata dla przedsiębiorców zatrudniających osoby niepełnosprawne | a13 |
Pomoc na szkolenia | a14 |
Pomoc na ratowanie | a15 |
Pomoc na restrukturyzację | a16 |
Pomoc udzielana na naprawienie szkód wyrządzonych przez klęski żywiołowe lub inne nadzwyczajne zdarzenia | a17 |
Pomoc udzielana na zapobieżenie lub likwidację poważnych zakłóceń w gospodarce o charakterze ponadsektorowym | a18 |
Pomoc udzielana na wsparcie krajowych przedsiębiorców działających w ramach przedsięwzięcia gospodarczego podejmowanego w interesie europejskim | a19 |
Pomoc udzielana na promowanie kultury, nauki i oświaty oraz ochronę dziedzictwa kulturowego | a20 |
Pomoc o charakterze socjalnym dla indywidualnych konsumentów | a21 |
Kapitał podwyższonego ryzyka | a22 |
Pomoc przeznaczona na ułatwienie rozwoju niektórych działań gospodarczych lub niektórych regionów gospodarczych, o ile nie zmienia warunków wymiany handlowej w zakresie sprzecznym ze wspólnym rynkiem | a23 |
B. POMOC REGIONALNA |
pomoc na wspieranie nowych inwestycji | b1 |
pomoc na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z daną inwestycją | b2 |
duże projekty inwestycyjne | b3 |
pomoc operacyjna | b4 |
pomoc dla nowo powstałych małych przedsiębiorstw | b5 |
C. INNE PRZEZNACZENIA |
pomoc stanowiąca rekompensatę za realizację usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym | c5 |
pomoc de minimis | e1 |
D. POMOC W SEKTORACH - przeznaczenia szczególne |
1. SEKTOR HUTNICTWA ŻELAZA I STALI |
całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | d1.1 |
pokrycie wypłat dla zwalnianych pracowników lub pracowników, którzy wyrazili zgodę na przejście na wcześniejszą emeryturę | d1.2 |
2. SEKTOR BUDOWNICTWA OKRĘTOWEGO | |
pomoc na przedsięwzięcia innowacyjne | d2.1 |
pomoc związana z kredytami eksportowymi | d2.2 |
pomoc na rozwój | d2.3 |
całkowite zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | d2.4 |
częściowe zaprzestanie prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę | d2.5 |
pomoc na wsparcie kontraktów na budowę statków | d2.6 |
3. SEKTOR GÓRNICTWA WĘGLA |
pomoc na pokrycie kosztów nadzwyczajnych | d3.1 |
pomoc na pokrycie kosztów produkcji bieżącej dla jednostek objętych planem likwidacji | d3.2 |
pomoc na pokrycie kosztów produkcji bieżącej dla jednostek objętych planem dostępu do zasobów węgla | d3.3 |
pomoc na inwestycje początkowe | d3.4 |
4. SEKTOR ŻEGLUGI MORSKIEJ |
pomoc inwestycyjna | d4.1 |
pomoc na poprawę konkurencyjności | d4.2 |
pomoc na repatriację marynarzy | d4.3 |
pomoc na wsparcie żeglugi bliskiego zasięgu | d4.4 |
5. SEKTOR LOTNICTWA | |
pomoc na budowę infrastruktury portu lotniczego | d5.1 |
pomoc na usługi portu lotniczego | d5.2 |
pomoc dla przewoźników na rozpoczęcie działalności | d5.3 |
6. INNA POMOC W SEKTORZE TRANSPORTU | t |
Kol. 16 - Źródło pochodzenia pomocy: należy podać kod odpowiadający jednej z wymienionych poniżej pozycji:
Wyszczególnienie | Kod |
fundusze krajowe | A |
środki pochodzące ze źródeł zagranicznych | B |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR
INFORMACJA O NIEUDZIELENIU POMOCY PUBLICZNEJ W DANYM OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM
I. Nazwa podmiotu uprawnionego do udzielania pomocy ........ II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu uprawnionego do udzielania pomocy ....................... III. Kategoria podmiotu sporządzającego informację o nieudzieleniu pomocy .................................... IV. Siedziba podmiotu uprawnionego do udzielania pomocy .....
Informuję, iż w: I kwartale ........... roku / II kwartale ........... roku / III kwartale ........... roku / IV kwartale ........... roku / ........................ roku1)
nie udzielono pomocy.
Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji: _________________ _____________________ ______ __________ (imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data) (telefon)
______ 1) Wypełnić właściwą pozycję.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
SPRAWOZDANIE O POMOCY PUBLICZNEJ UDZIELONEJ NA DUŻE PROJEKTY INWESTYCYJNE
I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy ..................... II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy .................................... III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy ..................
1 | Oznaczenie programu pomocowego lub wskazanie, że udzielona została pomoc indywidualna | |
2 | Podstawa prawna udzielonej pomocy | |
3 | Numer regionu oraz nazwa miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja | |
4 | Firma beneficjenta pomocy | |
5 | Adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta | |
6 | Wielkość beneficjenta | |
7 | Przedsiębiorstwa partnerskie lub związane beneficjenta pomocy | |
8 | Klasa PKD beneficjenta | |
9 | NIP beneficjenta | |
10 | Rodzaj projektu inwestycyjnego | |
11 | Rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą | |
12 | Wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych (PLN) | |
13 | Wartość kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą (PLN) | |
14 | Wartość zdyskontowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą | |
15 | Wartość nominalna pomocy (PLN) | |
16 | Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto (PLN) | |
17 | Dzień udzielenia pomocy | |
18 | Warunki monitorowania i zwrotu pomocy | |
19 | Nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z PKWiU | |
20 | Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia projektu | |
21 | Krótki opis projektu inwestycyjnego | |
Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji: _________________ _____________________ _______________ (imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data i podpis)
Instrukcja sporządzenia sprawozdania
Kolejne pozycje sprawozdania wypełnia się według poniższych wyjaśnień: I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy: należy podać pełną nazwę podmiotu udzielającego pomocy. II. Numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy. III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy: należy podać dokładny adres siedziby podmiotu udzielającego pomocy. 1. Oznaczenie programu pomocowego lub wskazanie, że udzielona została pomoc indywidualna - należy podać nazwę programu pomocowego, w ramach którego została udzielona pomoc (nazwy obowiązujących programów pomocowych publikowane są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), lub wskazać, że jest to pomoc indywidualna. 2. Podstawa prawna udzielonej pomocy - należy podać w następującej kolejności: datę aktu i tytuł aktu oraz oznaczenie roku, numeru i pozycji Dziennika Ustaw, w którym został opublikowany. Jeżeli pomoc była udzielana w ramach programu pomocowego, należy podać datę akceptacji programu. 3. Numer regionu oraz nazwa miejscowości, w których zlokalizowana jest inwestycja - należy podać numer statystyczny regionu określony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2000 r. w sprawie wprowadzenia Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NTS) (Dz. U. Nr 58, poz. 685, z 2001 r. Nr 12, poz. 101, z 2002 r. Nr 34, poz. 311, Nr 177, poz. 1458 i Nr 191, poz. 1594, z 2003 r. Nr 208, poz. 2021, z 2004 r. Nr 98, poz. 998 i Nr 254, poz. 2534, z 2005 r. Nr 206, poz. 1705 oraz z 2006 r. Nr 34, poz. 237 i Nr 214, poz. 1576), na obszarze którego zlokalizowana jest inwestycja, oraz nazwę miejscowości. 4. Firma beneficjenta: należy podać pełną nazwę beneficjenta pomocy, któremu udzielono pomocy, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - imię i nazwisko beneficjenta pomocy. 5. Adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta - należy podać dokładny adres siedziby lub miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy. 6. Wielkość beneficjenta: należy podać wielkość beneficjenta (mikroprzedsiębiorca, przedsiębiorca mały, przedsiębiorca średni lub inny przedsiębiorca w rozumieniu rozporządzenia nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw (Dz. Urz. WE L 10 z 13.01.2001, str. 33), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (WE) nr 70/2001 i rozszerzającym jego zakres w celu włączenia pomocy dla badań i rozwoju (Dz. Urz. UE L 63 z 28.02.2004, str. 22). Rozporządzenie zostało zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1976/2006 z dnia 20 grudnia 2006 r. zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2204/2002, (WE) nr 70/2001 oraz (WE) nr 68/2001 w odniesieniu do przedłużenia okresu stosowania (Dz. Urz. UE L 368 z 23.12.2006, str. 85). 7. Przedsiębiorstwa partnerskie lub związane beneficjenta pomocy - należy podać nazwy przedsiębiorców, którzy posiadają 25 % lub więcej kapitału bądź praw głosu w przedsiębiorstwie beneficjenta pomocy. 8. Klasa PKD beneficjenta: należy wpisać klasę rodzaju działalności (4 pierwsze znaki) określoną zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33, poz. 289 i Nr 165, poz. 1727). 9. NIP beneficjenta - należy podać numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy. 10. Rodzaj projektu inwestycyjnego - należy wskazać jeden z poniższych rodzajów inwestycji: a) utworzenie przedsiębiorstwa, b) rozbudowa przedsiębiorstwa, c) nabycie przedsiębiorstwa, d) zasadnicza zmiana procesu produkcyjnego istniejącego przedsiębiorstwa, e) dywersyfikacja produkcji przedsiębiorstwa poprzez wprowadzenie nowych dodatkowych produktów. 11. Rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą - należy wskazać, czy koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą zostały ustalone na podstawie wartości inwestycji, czy na podstawie wielkości kosztów zatrudnienia. 12. Wartość całkowitych kosztów inwestycyjnych. 13. Wartość kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. 14. Wartość zdyskontowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. 15. Wartość nominalna pomocy - całkowita wielkość środków finansowych będących podstawą do obliczania wielkości udzielonej pomocy, np. kwota udzielonej pożyczki lub kwota odroczonego podatku. 16. Wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent dotacji brutto - należy ją przedstawić jako ekwiwalent dotacji brutto obliczony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404). 17. Dzień udzielenia pomocy - należy podać dzień, w którym została udzielona pomoc, w formacie dzień/miesiąc/rok. 18. Warunki monitorowania i zwrotu pomocy - należy podać szczegółowe warunki związane z monitorowaniem projektu i ewentualną procedurą zwrotu pomocy w przypadku zaistnienia niezgodności z warunkami, na jakich pomoc została udzielona. 19. Nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz ich oznaczenie zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) - należy podać nazwy produktów lub usług wytwarzanych lub świadczonych w ramach danego projektu inwestycyjnego oraz klasę produktu określoną w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 89, poz. 844, z późn. zm.). 20. Planowany termin rozpoczęcia i zakończenia projektu - należy podać planowane terminy rozpoczęcia i zakończenia projektu w formacie dzień/miesiąc/rok. 21. Krótki opis projektu inwestycyjnego - należy przedstawić krótką charakterystykę planowanej inwestycji.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WZÓR
SPRAWOZDANIE O ZALEGŁOŚCIACH PRZEDSIĘBIORCÓW WE WPŁATACH ŚWIADCZEŃ NALEŻNYCH NA RZECZ SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH
Instrukcja określająca sposób sporządzenia sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych
Kolejne pozycje wypełnia się według poniższych wyjaśnień: Bezpośrednio pod tytułem sprawozdania należy w rubryce "Sprawozdanie" wstawić znak X - w przypadku gdy sprawozdanie za rok, którego dotyczy, przekazywane jest po raz pierwszy, a w przypadku korygowania przekazanego sprawozdania - znak X należy wstawić w rubryce "Korekta". I. Należy podać rok (w formacie czterech cyfr arabskich), którego sprawozdanie dotyczy. II. Nazwa organu właściwego do poboru należności - należy podać pełną nazwę organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie. III. NIP organu właściwego do poboru należności - należy podać NIP organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie. IV. Kod województwa - należy podać oznaczenie kodowe województwa, na którego obszar rozciąga się właściwość terytorialna organu właściwego do poboru należności, który sporządza sprawozdanie. W przypadku gdy organ jest właściwy do poboru należności na obszarze kilku województw, należy sporządzić odrębny formularz dla każdego województwa, w którym występują zaległości, oraz wskazać kod województwa, którego formularz dotyczy: 02 województwo dolnośląskie 04 województwo kujawsko-pomorskie 06 województwo lubelskie 08 województwo lubuskie 10 województwo łódzkie 12 województwo małopolskie 14 województwo mazowieckie 16 województwo opolskie 18 województwo podkarpackie 20 województwo podlaskie 22 województwo pomorskie 24 województwo śląskie 26 województwo świętokrzyskie 28 województwo warmińsko-mazurskie 30 województwo wielkopolskie 32 województwo zachodniopomorskie V. Kod rodzaju zaległości - należy podać odpowiednią literę kodu, określającą rodzaj zaległości zawartych w przekazanym sprawozdaniu. Dla każdego kodu rodzaju zaległości należy sporządzić odrębny formularz, opierając się na poniższym zestawieniu: A Podatki i opłaty stanowiące dochód budżetu państwa C Inne zobowiązania wobec budżetu państwa D Podatki i opłaty stanowiące dochód jednostek samorządu terytorialnego E Inne zobowiązania wobec jednostek samorządu terytorialnego F Fundusz Ubezpieczeń Społecznych G Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych I Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych K Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej L Inne W przypadku kodów C, E i L w tabeli w części VI w ostatniej rubryce "Uwagi" należy podać tytuł zobowiązania. VI. Kwota zaległych należności przedsiębiorców oraz odpowiednio odsetki za zwłokę - należy podać kwotę zaległości oraz odpowiednio kwotę odsetek za zwłokę dla poszczególnych sekcji i grup PKD, według stanu tych zaległości na ostatni dzień roku, którego dotyczy sprawozdanie. W przedostatnim wierszu tabeli "Suma zaległości" należy podać łączną kwotę zaległości oraz odpowiednio odsetek ze wszystkich sekcji (w tys. PLN). Na dole sprawozdania wpisać odpowiednio: Osoba sporządzająca sprawozdanie - wpisać imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby, która przygotowała sprawozdanie. Osoba upoważniona do kontaktów z Ministerstwem Finansów w sprawie przedstawionej informacji - wpisać imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby upoważnionej do ewentualnych kontaktów z Ministerstwem Finansów. Data - wpisać datę sporządzenia sprawozdania. Telefon, faks, e-mail - dane umożliwiające kontakt z Ministerstwem Finansów, zawierające pełne numery telefonów wraz z numerem kierunkowym. Uwaga: 1. Kwoty zaległości oraz kwoty odsetek należy podawać w tysiącach PLN (złotych), zaokrąglając do pełnych tysięcy złotych zgodnie z ogólnymi zasadami zaokrąglania. 2. Sprawozdanie obejmuje stan wszystkich zaległości i odsetek od wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od faktu, czy została im udzielona pomoc. 3. Sprawozdania należy sporządzać w rachunku narastającym.
Pozycje
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 646, 647, 648, 649, 650, 651, 652, 653, 654, 655, 656, 657, 658, 659, 660, 661, 662, 663, 664, 665, 666, 667, 668, 669, 670, 671, 672, 673, 674, 675, 676, 677, 678, 679, 680, 681, 682, 683, 684, 685, 686, 687, 688, 689, 690, 691, 692, 693, 694, 695, 696, 697, 698, 699, 700, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 712, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 720, 721, 722, 723, 724, 725, 726, 727, 728, 729, 730, 731, 732, 733, 734, 735, 736, 737, 738, 739, 740, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 747, 748, 749, 750, 751, 752, 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759, 760, 761, 762, 763, 764, 765, 766, 767, 768, 769, 770, 771, 772, 773, 774, 775, 776, 777, 778, 779, 780, 781, 782, 783, 784, 785, 786, 787, 788, 789, 790, 791, 792, 793, 794, 795, 796, 797, 798, 799, 800, 801, 802, 803, 804, 805, 806, 807, 808, 809, 810, 811, 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819, 820, 821, 822, 823, 824, 825, 826, 827, 828, 829, 830, 831, 832, 833, 834, 835, 836, 837, 838, 839, 840, 841, 842, 843, 844, 845, 846, 847, 848, 849, 850, 851, 852, 853, 854, 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861, 862, 863, 864, 865, 866, 867, 868, 869, 870, 871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, 880, 881, 882, 883, 884, 885, 886, 887, 888, 889, 890, 891, 892, 893, 894, 895, 896, 897, 898, 899, 900, 901, 902, 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910, 911, 912, 913, 914, 915, 916, 917, 918, 919, 920, 921, 922, 923, 924, 925, 926, 927, 928, 929, 930, 931, 932, 933, 934, 935, 936, 937, 938, 939, 940, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 950, 951, 952, 953, 954, 955, 956, 957, 958, 959, 960, 961, 962, 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983, 984, 985, 986, 987, 988, 989, 990, 991, 992, 993, 994, 995, 996, 997, 998, 999, 1000, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1006, 1007, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1013, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057, 1058, 1059, 1060, 1061, 1062, 1063, 1064, 1065, 1066, 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073, 1074, 1075, 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082, 1083, 1084, 1085, 1086, 1087, 1088, 1089, 1090, 1091, 1092, 1093, 1094, 1095, 1096, 1097, 1098, 1099, 1100, 1101, 1102, 1103, 1104, 1105, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111, 1112, 1113, 1114, 1115, 1116, 1117, 1118, 1119, 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126, 1127, 1128, 1129, 1130, 1131, 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137, 1138, 1139, 1140, 1141, 1142, 1143, 1144, 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187, 1188, 1189, 1190, 1191, 1192, 1193, 1194, 1195, 1196, 1197, 1198, 1199, 1200, 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1214, 1215, 1216, 1217, 1218, 1219, 1220, 1221, 1222, 1223, 1224, 1225, 1226, 1227, 1228, 1229, 1230, 1231, 1232, 1233, 1234, 1235, 1236, 1237, 1238, 1239, 1240, 1241, 1242, 1243, 1244, 1245, 1246, 1247, 1248, 1249, 1250, 1251, 1252, 1253, 1254, 1255, 1256, 1257, 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263, 1264, 1265, 1266, 1267, 1268, 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275, 1276, 1277, 1278, 1279, 1280, 1281, 1282, 1283, 1284, 1285, 1286, 1287, 1288, 1289, 1290, 1291, 1292, 1293, 1294, 1295, 1296, 1297, 1298, 1299, 1300, 1301, 1302, 1303, 1304, 1305, 1306, 1307, 1308, 1309, 1310, 1311, 1312, 1313, 1314, 1315, 1316, 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322, 1323, 1324, 1325, 1326, 1327, 1328, 1329, 1330, 1331, 1332, 1333, 1334, 1335, 1336, 1337, 1338, 1339, 1340, 1341, 1342, 1343, 1344, 1345, 1346, 1347, 1348, 1349, 1350, 1351, 1352, 1353, 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360, 1361, 1362, 1363, 1364, 1365, 1366, 1367, 1368, 1369, 1370, 1371, 1372, 1373, 1374, 1375, 1376, 1377, 1378, 1379, 1380, 1381, 1382, 1383, 1384, 1385, 1386, 1387, 1388, 1389, 1390, 1391, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397, 1398, 1399, 1400, 1401, 1402, 1403, 1404, 1405, 1406, 1407, 1408, 1409, 1410, 1411, 1412, 1413, 1414, 1415, 1416, 1417, 1418, 1419, 1420, 1421, 1422, 1423, 1424, 1425, 1426, 1427, 1428, 1429, 1430, 1431, 1432, 1433, 1434, 1435, 1436, 1437, 1438, 1439, 1440, 1441, 1442, 1443, 1444, 1445, 1446, 1447, 1448, 1449, 1450, 1451, 1452, 1453, 1454, 1455, 1456, 1457, 1458, 1459, 1460, 1461, 1462, 1463, 1464, 1465, 1466, 1467, 1468, 1469, 1470, 1471, 1472, 1473, 1474, 1475, 1476, 1477, 1478, 1479, 1480, 1481, 1482, 1483, 1484, 1485, 1486, 1487, 1488, 1489, 1490, 1491, 1492, 1493, 1494, 1495, 1496, 1497, 1498, 1499, 1500, 1501, 1502, 1503, 1504, 1505, 1506, 1507, 1508, 1509, 1510, 1511, 1512, 1513, 1514, 1515, 1516, 1517, 1518, 1519, 1520, 1521, 1522, 1523, 1524, 1525, 1526, 1527, 1528, 1529, 1530, 1531, 1532, 1533, 1534, 1535, 1536, 1537, 1538, 1539, 1540, 1541, 1542, 1543, 1544, 1545, 1546, 1547, 1548, 1549, 1550, 1551, 1552, 1553, 1554, 1555, 1556, 1557, 1558, 1559, 1560, 1561, 1562, 1563, 1564, 1565, 1566, 1567, 1568, 1569, 1570, 1571, 1572, 1573, 1574, 1575, 1576, 1577, 1578, 1579, 1580, 1581, 1582, 1583, 1584, 1585, 1586, 1587, 1588, 1589, 1590, 1591, 1592, 1593, 1594, 1595, 1596, 1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1605, 1606, 1607, 1608, 1609, 1610, 1611, 1612, 1613, 1614, 1615, 1616, 1617, 1618, 1619, 1620, 1621, 1622, 1623, 1624, 1625, 1626, 1627, 1628, 1629, 1630, 1631, 1632, 1633, 1634, 1635, 1636, 1637, 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644, 1645, 1646, 1647, 1648, 1649, 1650, 1651, 1652, 1653, 1654, 1655, 1656, 1657, 1658, 1659, 1660, 1661, 1662, 1663, 1664, 1665, 1666, 1667, 1668, 1669, 1670, 1671, 1672, 1673, 1674, 1675, 1676, 1677, 1678, 1679, 1680, 1681, 1682, 1683, 1684, 1685, 1686, 1687, 1688, 1689, 1690, 1691, 1692, 1693, 1694, 1695, 1696, 1697, 1698, 1699, 1700, 1701, 1702, 1703, 1704, 1705, 1706, 1707, 1708, 1709, 1710, 1711, 1712, 1713, 1714, 1715, 1716, 1717, 1718, 1719, 1720, 1721, 1722, 1723, 1724, 1725, 1726, 1727, 1728, 1729, 1730, 1731, 1732, 1733, 1734, 1735, 1736, 1737, 1738, 1739, 1740, 1741, 1742, 1743, 1744, 1745, 1746, 1747, 1748, 1749, 1750, 1751, 1752, 1753, 1754, 1755, 1756, 1757, 1758, 1759, 1760, 1761, 1762, 1763, 1764, 1765, 1766, 1767, 1768, 1769, 1770, 1771, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1778, 1779, 1780, 1781, 1782, 1783, 1784, 1785, 1786, 1787, 1788, 1789, 1790, 1791, 1792, 1793, 1794, 1795, 1796, 1797, 1798, 1799, 1800, 1801, 1802, 1803, 1804, 1805, 1806, 1807, 1808, 1809, 1810, 1811, 1812, 1813, 1814, 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821, 1822, 1823, 1824, 1825, 1826, 1827, 1828, 1829, 1830, 1831, 1832, 1833, 1834, 1835, 1836, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841, 1842, 1843, 1844, 1845, 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1851, 1852, 1853, 1854, 1855, 1856, 1857, 1858, 1859, 1860, 1861, 1862, 1863, 1864, 1865, 1866, 1867, 1868, 1869, 1870, 1871, 1872, 1873, 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882, 1883, 1884, 1885, 1886, 1887
|